Leapmotor szykuje debiut trzeciego modelu w Europie. Pogromca rywali Kia i Hyundaia to SUV i ma już specyfikację

1 tydzień temu

Leapmotor to kolejna marka, która chce zaistnieć w Europie. Wspierana przez Stellantis zamierza w przyszłym roku wstawić do salonów nowego SUV-a o nazwie B10. To pierwszy model chińskiej marki, który korzysta z nowej platformy „B” i zaawansowanej architektury elektrycznej „Leap 3.5” zaprojektowanej z myślą o zagranicznej ekspansji.

Nowy chiński SUV na europejskim rynku będzie rywalem Kia EV3 i Hyundaia Kona EV

Nowość, jaką bez wątpienia będzie chiński SUV B10, zaprezentowano już na tegorocznym Salonie Samochodowym w Paryżu. Plotki głosiły wówczas, iż podobnie jak mniejszy model Leapmotor miałby zjeżdżać z taśm produkcyjnych w Polsce. Na razie nie znalazły one potwierdzenia, ale poznaliśmy za to specyfikację nowego modelu. Leapmotor ujawnił ją w Chinach, zanim model trafił do Europy.

W ujawnionej specyfikacji mówi się o nim, jako o modelu elektrycznym wyprodukowanym w Chinach dla Europy. Podstawowy Leapmotor B10 wykorzysta silnik elektryczny TZ180XS101 firmy Zhuzhou CRRC Times Electric. Jego moc szczytowa sięga 132 kW (177 KM), a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Drugi wariant układu napędowego wykorzysta silnik elektryczny TZ180XY005 od Jinghua Lingsheng Power. Ta sama firma dostarcza silniki elektryczne do crossoverów Leapmotor C10 i C16. Jego moc szczytowa w tej konfiguracji sięgnie 160 kW (214 KM), a prędkość maksymalna SUV-a wzrośnie do 170 km/h. Zwisy przedni i tylny wynoszą odpowiednio 881 mm i 899 mm.

foto: Stellantis

Leapmotor B10 nie rezygnuje z niczego na rzecz niskiej ceny

Nowy SUV Leapmotor jest wydajniejszy, ma większy zasięg i nie rezygnuje z technologii. Dla klientów o chudszych portfelach będzie stanowił świetną alternatywę dla rywali uznanych marek tj. Kia EV3, Hyundai Kona EV, czy BYD Atto 3.

Przyjmuje najnowszy język wzornictwa marki podobnie jak modele C10 i C16. Ma zamknięty przód bez kratek powietrza oraz wydłużony pas świateł z przodu. Reflektory znajdują się w przednim zderzaku tego zbliżonego wymiarami do Tiguana SUV-a. Inne charakterystyczne cechy wyposażenia nowego B10 obejmują m.in.:
– chowane klamki drzwi,
– pojedynczą jednostkę światła z tylu,
– spojler dachowy,
– 18-calowe koła.

Rozstaw osi wynosi 2735 mm, w związku z tym Leapmotor wygodnie pomieści 5 pasażerów. Na liście wyposażenia znajdzie się m.in. Lidar na dachu i system kamer 360 stopni.

Zhu Jiangming, założyciel Leapmotor, Tianshu Xin, dyrektor generalny Leapmotor International, Carlos Tavares Stellantis, Gregoire Olivier, Leapmotor, Paryż 2024

Ile przyjdzie zapłacić za technologicznego elektrycznego SUV-a?

Według ujawnionych informacji Leapmotor B10 wejdzie na rynek europejski pod koniec 2025 r. z ceną poniżej 30 000 EUR (ok. 128 tys. zł). W rezultacie będzie kolejną opcją na taniego SUV-a i mocnym rywalem dla chińskiego BYD Atto 3. Ten kosztuje w Europie ponad 35 000 EUR (148 000 zł). Tak więc trzeci model w ofercie Leapmotor po hatchbacku T03 i crossoverze C10 może stać się poważnym pretendentem do hitu w segmencie pojazdów elektrycznych bliżej wielu portfeli.

Linia modeli Leapmotor dla Europy obejmuje w tej chwili dwa samochody: hatchback T03 i crossover C10. Obydwa będą dostępne w Polsce na początku 2025 roku. W przyszłym roku dołączy do nich również SUV Leapmotor B10. Dzięki wsparciu Stellantis zyskają sporą przewagę nad chińskimi i europejskimi rywalami. Zwłaszcza iż C10 zdał na piątkę testy zderzeniowe EuroNCAP.

foto: Stellantis

źródło: BitAuto, Stellantis

Idź do oryginalnego materiału