Lancia Ypsilon kończy 11 lat, ale na emeryturę się nie wybiera

profiauto.pl 1 rok temu

To może być dla niektórych z was duże zaskoczenie – Lancia Ypsilon istnieje i ma się całkiem dobrze. Okazuje się, iż ten mały niezbyt urodziwy mieszczuch otrzymał właśnie kolejną modernizację.

Trzecia generacja Lancii Ypsilon jest dostępna od 2011 roku

I w tej chwili można ją kupić wyłącznie we Włoszech. W zeszłym roku sprzedała się w liczbie prawie 44 000 egzemplarzy. Na osiągnięcie podobnego wyniku ma również szansę w tym roku (nie ma jeszcze pełnych danych).

W sumie od dobrych kilku lat jej sprzedaż utrzymuje się na stałym, wyrównanym poziomie. W najlepszym dla modelu roku 2016, ostatnim gdy auto było dostępne także na innych europejskich rynkach, jej walory doceniło blisko 67 000 nabywców.

Stellantis widząc te wyniki, nie zamierza wysłać Lancii Ypsilon na emeryturę

Zamiast tego zarządzający marką postanowili ją odświeżyć. I to pomimo faktu, iż ostatni lifting miał miejsce na początku zeszłego roku, czyli stosunkowo niedawno. Co więcej, wiadomo już, iż na 2024 rok planowany jest wielki powrót marki na rynek globalny i oprócz nowego Ypsilona (zapewne elektrycznego) poznamy także nowe modele.

Wracając jednak do liftingu obecnej generacji

Zmiany stylistyczne są niewielkie i zwrócą na nie uwagę tylko najwierniejsi fani modelu, których we Włoszech nie brakuje. Czarne wykończenie osłony chłodnicy, nowe obramowanie logo oraz wykończenie dolnej części zderzaka – tu można postawić kropkę. pozostało nowy kolor w palecie lakierów o pięknej nazwie Verde Rugiada.

Trochę więcej dzieje się we wnętrzu, gdzie pojawią się materiały z przetworzonego plastiku i niebieskie wykończenie na desce rozdzielczej. Włosi zaktualizowali również 7-calowy system multimediów z obsługą Apple CarPlay i Android Auto. Nowością jest bezprzewodowa ładowarka do telefonów oraz kamera cofania.

Lancia Ypsilon z układem miękkiej hybrydy

Zanim Lancia Ypsilon otrzyma elektryczny napęd, będzie oferowana z układem miękkiej hybrydy. To dobrze znany zestaw, który spotkamy w Fiacie 500 i Panda. Bazę stanowi 3-cylindrowy silnik benzynowy z rodziny FireFly o mocy 70 KM wraz z 12-woltowym elektrycznym BSG (Belt Integrated Starter Generator) i małą baterią litową. Taka konfiguracja spełnia wymagane normy emisji spalin, a przyszłym właścicielom zagwarantuje ulgi podatkowe.

Miłośnicy Ypsilona we Włoszech mogą już rezerwować swój egzemplarz. Cena zaczyna się od 13 350 euro (ok. 62 500 zł), co pośrednio tłumaczy jej lokalną popularność.

Źródło: carscoops.com

Idź do oryginalnego materiału