Kultowy Ford z wielkim rabatem. W salonach nie ma tańszego auta z V8

3 dni temu

Popularność tego samochodu jest w pełni uzasadniona. To nie tylko „głód amerykańskiej motoryzacji”, ale też jeden z najlepszych sposobów na zakup usportowionego pojazdu z dużym, konwencjonalnym silnikiem. Kultowy Ford od lat szanuje własną historię, co oczywiście podoba się licznym purystom. Teraz można go kupić za mniejsze pieniądze.

Legenda w oryginale

Aktualna sytuacja tego producenta nie jest łatwa – szczególnie w Europie. Rezygnacja z Fiesty wydawała się przedwczesna, co z resztą pokazują działania konkurencji. Jankesi stwierdzili, iż przebudowa oferty w kierunku modeli elektrycznych to najlepsza strategia. Dziś już wiemy, iż tak nie jest.

Kultowy Ford nie jest jedynym autem z silnikiem spalinowym, który budzi zainteresowanie. Na Starym Kontynencie wciąż dominują konwencjonalne układy napędowe, dlatego każda popularna marka powinna je sprzedawać w jak największym zakresie. Warunkiem granicznym jest zmieszczenie się w absurdalnych normach emisji spalin i bezpieczeństwa, które wydają się już ponad zdrowym rozsądkiem.

Ford Mustang GT – przód, fot. Ford

Sytuacja jest dynamiczna i trudno przewidzieć, co wydarzy się za dekadę. Już można spotkać śmielsze głosy o odroczeniu zakazu nowych samochodów zasilanych paliwami płynnymi. To mogłoby oznaczać, iż nowy Mustang pozostanie wierny tradycji.

I właśnie tego byśmy sobie i wszystkim życzyli. To świetne auto, które potrafi dać wręcz pierwotną euforia z jazdy. Elektryczny SUV dysponujący jego nazwą może i wygląda fajnie, ale trudno mówić o choćby zbliżonych doznaniach.

Kultowy Ford z V8

Poprzednie wcielenie prezentowanego samochodu było dostępne w naszym kraju choćby z jednostką 2.3 Ecoboost. To mocny silnik, ale za mała liczba cylindrów sprawiała, iż nie budził pożądania. Znacznie lepiej pasował do Focusa RS.

Właśnie dlatego kultowy Ford jest dziś dostępny w Polsce wyłącznie z jednostką V8. To konstrukcja o pojemności 5 litrów, która fabrycznie wytwarza 453 konie mechaniczne i 530 niutonometrów. Towarzyszy temu piękny, basowy dźwięk będący nieodłączną częścią historii Mustanga.

Ford Mustang GT – tył, fot. Ford

Przenoszeniem mocy może zajmować się jedna z dwóch dostępnych skrzyń. Najczęściej wybierany jest automat o dziesięciu przełożeniach. Alternatywą wzbudzającą zainteresowanie konserwatywnych kierowców jest sześciobiegowy manual.

Bez względu na wybór przekładni, cały potencjał trafia na tylną oś. Ford Mustang 2025 przyspiesza do 100 km/h w 4,4 sekundy i rozpędza się do 263 km/h. Najlepszą dynamiką dysponuje wersja Dark Horse, którą mieliśmy okazję testować.

Ile kosztuje kultowy Ford Mustang?

To wciąż najtańszy samochód sportowy z silnikiem V8. Nie jest może tak prestiżowy i szybki, jak Mercedes-AMG GT, ale kosztuje kilkukrotnie mniej, co zresztą widać na ulicach. Polscy klienci chętnie wybierają amerykańskie auto, bo daje mnóstwo frajdy z jazdy za stosunkowo niewielkie pieniądze.

Ford Mustang GT – kokpit, fot. Ford

Aktualna oferta tego modelu jest objęta rabatem wynoszącym 35 000 zł. Dotyczy to każdej dostępnej konfiguracji w cenniku. Podstawowe wydanie stanowi wydatek 270 600 zł. Ma 446 koni mechanicznych i sześciobiegową skrzynię mechaniczną. Wersja bazowa, czyli GT posiada m.in.:

  • 19-calowe felgi aluminiowe
  • reflektory projekcyjne LED
  • układ wydechowy z czterema końcówkami
  • wirtualne wskaźniki (12,4 cala)
  • automatyczną klimatyzację dwustrefową
  • dotykowy ekran multimedialny (13,2 cala)
  • kamerę cofania
  • tylne czujniki parkowania
  • nawigację
  • tapicerkę ze wstawkami ze skóry ekologicznej
  • system audio B&O z 11 głośnikami i subwooferem

Kultowy Ford będzie cieszył się zainteresowaniem tak długo, jak będzie oferowany. W porównaniu do europejskiej konkurencji jest wręcz budżetową propozycją, a jednocześnie dysponuje klasycznym napędem, który zaczyna być rzadkością.

Idź do oryginalnego materiału