
Okazuje się, iż nie tylko chińskie marki, ale i Kia, potrafią w tanie samochody. jeżeli koreański producent nie ma takich wymagań jak w Unii Europejskiej, to jest w stanie oferować bardzo przystępne cenowo samochody. Wystarczy zobaczyć na Ekwador, gdzie ich tani sedan (w ofercie dla taksówkarzy dostępny w przeliczeniu za ok. 52 tys. zł) jest rozchwytywany jak nic innego.
W Ekwadorze sprzedaje się coraz więcej samochodów i to także europejskich marek. Z danych AEADE wynika, iż od stycznia do września 2025 r. zarejestrowano tam 88 605 nowych aut. To o 6,4 proc. więcej niż po 9 miesiącach zeszłego roku. Ekwadorski rynek jest na plusie zwłaszcza po zakończeniu trzeciego kwartału. Wrzesień (11 299 szt.) był tam o 39,5 proc. lepszy od tego rok wcześniej.
Kia Soluto nie ma w tym roku rywali
Po tytuł bestsellera zmierza taniutka Kia Soluto. Ten sedan oferowany choćby z 10 latami gwarancji ma tam 6 606 rejestracji i 7,5 proc. udziału w rynku. W tym roku nikt mu już raczej nie zagrozi, bo drugi Chevrolet D-Max (ubiegłoroczny bestseller, przebrandowany Isuzu D-Max) ma „dopiero” 4 246 rejestracji.
Kia Soluto. // fot. materiały prasowePodobnie jak w zeszłym roku, podium kompletuje Chevrolet Groove (3 132 szt.), czyli najpopularniejszy SUV w tamtych stronach. Najbliżej podium jest tam Kia Sonet (2 735 szt.), ale rośnie tam też pozycja chińskiego GWM Poer (2 532 szt.). Kolejnymi koreańskimi hitami w Ekwadorze są Kia Sportage (1 831 szt.), Hyundai Tucson (1 802 szt.) i Kia Seltos (1 693 szt.).
Koreańczycy rządzą, ale Chińczycy rosną w siłę
W tym roku Kia ma tak dobrą sprzedaż w Ekwadorze (14 235 szt.), iż przejęła pierwsze miejsce od Chevroleta (11 911 szt.). Z jednej strony koreańska marka zyskała 9,6 proc., ale pomógł też 23,9-procentowy spadek amerykańskiego brandu. Do czołowej trójki rynku wbił się Hyundai (5 505 szt.) kosztem Toyoty (4 502 szt.).
Z chińskich producentów najlepsze rezultaty notują tam GWM, czyli Great Wall Motor (4 378 szt.) oraz znane już w Polsce, Chery (4 090 szt.). Obaj mają lepszą sprzedaż od Suzuki (3 570 szt.) i najlepszych z europejskiego obozu, Renault (3 424 szt.). Top 10 zamykają jednak kolejni Chińczycy, bo są to JAC (2 720 szt.) i Dongfeng (2 425 szt.).

4 godzin temu












