60 lat temu, w lipcu 1965 roku, pracownicy zakładu Mercedes-Benz w Wörth zmontowali pierwszy kompletny samochód ciężarowy, który zjechał z linii produkcyjnej. Był to zielony Mercedes-Benz LP 608.
Produkcja w zakładzie rozpoczęła się prawie dwa lata wcześniej, w październiku 1963 roku, a zatrudnionych było około 100 pracowników. Najpierw produkowane były kabiny samochodów ciężarowych, które następnie dostarczano do zakładów w Gaggenau (samochody ciężarowe) lub Mannheim (samochody ciężarowe średniej i lekkiej klasy) w celu dalszego montażu. Od 1965 roku Wörth stał się centralnym punktem produkcji pojazdów użytkowych Mercedes-Benz. Montowano i dostarczono tam kompletne pojazdy. Zakłady w Gaggenau i Kassel specjalizują się w budowie skrzyń biegów i osi do samochodów ciężarowych, Mannheim w produkcji silników i autobusów.
Daimler-Benz AG, pierwotnie zaplanowany jako „zakład produkcji podzespołów”, zmienił na początku lat 60. strategię w zakresie pojazdów użytkowych. W związku z tym nastąpiła również reorganizacja produkcji: zakład w Wörth nie miał dostarczać silników jak pierwotnie zaplanowano, ale został wyznaczony jako zakład produkcji na dużą skalę wszystkich klas samochodów ciężarowych, w którym miała odbywać się cała produkcja i montaż końcowy. W związku z tym produkcja samochodów ciężarowych została podzielona na produkcję agregatów i montaż pojazdów.
Już na początku różne typoszeregi, od „lekkiego Wörthera” po „ciężkiego Wörthera”, poruszały się wzdłuż linii montażowej – dlatego już wtedy uważano produkcję za niezwykle elastyczną. W ciągu ponad 60 lat od rozpoczęcia produkcji w Wörth wyprodukowano ponad 4,4 miliona samochodów ciężarowych – w tym ponad 800 000 kompletnych pojazdów, które są wysyłane na liczne rynki zagraniczne do montażu końcowego na miejscu. w tej chwili w zakładzie Mercedes-Benz w Wörth produkowane są modele Actros, Arocs i Atego.
W Wörth powstają również specjalne samochody ciężarowe Mercedes-Benz Econic, Unimog i Zetros. Produkcja seryjna akumulatorowo-elektrycznego Mercedes-Benz eActros 300/400 do transportu dystrybucyjnego rozpoczęła się w 2021 roku. W 2022 roku pojawił się drugi seryjny elektryczny samochód ciężarowy Mercedes-Benz eEconic do użytku komunalnego. Pod koniec 2024 roku Daimler Truck świętował w Wörth rozpoczęcie produkcji seryjnej samochodu ciężarowego Mercedes-Benz eActros 600 do transportu dalekobieżnego.

