Nowe zestawy sprężyn pomocniczych firmy Arnott wprowadzają na rynek motoryzacyjny rozwiązania odpowiadające na zmieniające się potrzeby mechaników i kierowców. Zaprojektowane z myślą o kamperach i lekkich samochodach dostawczych mają oferować bezprzewodowe sterowanie oraz aplikację mobilną.
Nowe zestawy sprężyn pomocniczych Arnott
Standardowe zawieszenia lekkich samochodów dostawczych i kamperów są projektowane dla średnich zakresów obciążeń. W rzeczywistości jednak pojazdy te często przewożą nierównomiernie rozłożony duży ciężar, co stanowi wyzwanie dla fabrycznego zawieszenia, wpływając negatywnie na komfort podróżowania, bezpieczeństwo i kontrolę nad pojazdem. Z czasem nadmiernie obciążone elementy zawieszenia ulegają zużyciu. Tradycyjne zestawy dodatkowych sprężyn, choć funkcjonują na rynku od dawna, często są trudne w montażu i oferują ograniczone możliwości kontroli ustawień, co nie do końca spełnia oczekiwania współczesnych użytkowników i instalatorów.
Pojazdy dostawcze, od przewozu pasażerów po ładunki i zastosowania rekreacyjne (kampery), wymagają zawieszenia, które balansuje między komfortem jazdy bez obciążenia a bezpieczeństwem i stabilnością przy pełnym załadunku. Na przykład, kampery są znacznie cięższe od standardowych pojazdów z powodu dodatkowego wyposażenia i mebli, co może znacznie wpływać na prześwit i prowadzenie w zależności od obciążenia.
Zestawy sprężyn pomocniczych od dawna są prostym rozwiązaniem dla pojazdów często nadmiernie obciążanych. W połączeniu z fabrycznym zawieszeniem, pozwalają zwiększyć ładowność poprzez zmianę ciśnienia w dodatkowych miechach powietrznych. Regulacja wysokości miechów umożliwia utrzymanie założonego prześwitu, stabilizuje pojazd i poprawia adekwatności jezdne.
Ograniczenia tradycyjnych zestawów i innowacja Arnott
Wiele dostępnych na rynku zestawów sprężyn pomocniczych bazuje na przestarzałych rozwiązaniach, które komplikują montaż. Instalacja wsporników, połączeń, okablowania oraz prowadzenie przewodów powietrznych przez dodatkowo wiercone otwory do kabiny zwiększa pracochłonność i liczbę potencjalnych punktów nieszczelności lub błędów montażowych.
Dla użytkowników, ograniczenia dotyczą przede wszystkim kontroli. Wiele zestawów nie zawiera sterownika lub posiada tylko jeden obwód napełniania sprężyn powietrzem. Oznacza to często ręczną regulację ciśnienia bez kontroli w czasie rzeczywistym oraz brak możliwości oddzielnej regulacji dla wszystkich miecha. W rezultacie, wyważenie pojazdu może nie być idealne, zwłaszcza podczas parkowania na nierównym terenie lub przewożenia niesymetrycznie rozłożonego ładunku.
Zestawy sprężyn pomocniczych mają za zadanie wypełnić tę lukę. Ich montaż jest uproszczony dzięki wstępnie zmontowanym podzespołom, które pasują do istniejących punktów montażowych. Testowane na szczelność złączki oraz łatwe w instalacji przewody powietrzne mają redukować ryzyko błędów montażowych i nieszczelności.
Znacznym plusem produktu ma być bezprzewodowy sterownik elektroniczny, który można łatwo sparować z darmową aplikacją mobilną. Wyraźny wyświetlacz kontrolera z funkcją automatycznego ściemniania podaje bieżące wartości ciśnienia, co ma ułatwiać jego dokładną regulację. Miechy mogą być regulowane razem lub osobno, co umożliwia precyzyjne dostrojenie wysokości pojazdu do aktualnego obciążenia i warunków drogowych.
Ponieważ sterownik komunikuje się z konsolą kompresora bezprzewodowo, wyeliminowano potrzebę prowadzenia przewodów w kabinie, co dodatkowo usprawnia montaż. Mobilna aplikacja pozwala na regulację zawieszenia zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz kabiny, co jest przydatne np. w zaparkowanych kamperach.