
Analizujemy import używanych aut do Polski. Dane z pierwszego kwartału tego roku wskazują na coraz większą stabilizację. Niespodziankę sprawiły jednak elektryki (gwałtowny wzrost popularności) i auta dostawcze, które zaliczyły najlepszy marzec w historii notowań.
- W marcu 2025 r. zarejestrowano 86 011 sprowadzonych używanych samochodów
- Liczba rejestracji względem marca 2024 roku wzrosła o zaledwie 1,0%
Tempo importu używanych samochodów stabilizuje się. Samar, podsumowując pierwszy kwartał bieżącego roku, poinformował, iż w tym czasie sprowadzono i zarejestrowano w Polsce 240 193 używane auta osobowe i lekkie dostawcze (o DMC do 3,5 t), to o 1,3% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku. Aż 216 131 z tej liczby pojazdów stanowiły samochody osobowe. Liczba ich rejestracji wzrosła jednak o zaledwie 0,1%. Co ciekawe, gwałtownie wzrósł popyt na używane auta elektryczne – aż o 30,9%.
https://magazynauto.pl/uzywane/jakie-auta-uzywane-sprowadzalismy-do-polski-w-2024-roku,aid,4894Rekordowy marzec dla dostawczaków
Z kolei fakt zarejestrowania 24 062 sztuk sprowadzonych samochodów użytkowych oznacza wzrost aż o 14,0% względem pierwszego kwartału 2024 r, a import w marcu na poziomie 8509 sztuk jest największym wynikiem marcowym w historii.
Skąd jadą (i płyną) do nas auta używane?
Od zawsze kluczowym źródłem używanych pojazdów dla naszego rynku są Niemcy – w 2025 r. mają udział na poziomie 51,9% (124 597 szt.). Analitycy Samaru zwracają uwagę na utrzymujący się rosnący popyt na samochody z Ameryki Północnej – zarówno ze Stanów Zjednoczonych (+18,9%, 18 032 szt.), jak i z Kanady (+19,4%, 1923 szt.).
https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-suv-y-i-crossovery-z-ameryki-przeglad-rynku-zalety-wady-polecane-wersje-i-ceny-20-modeli,aid,4588Stany Zjednoczone są już trzecim krajem pochodzenia używanych aut. Na koniec 2024 roku to miejsce zajmowała jeszcze Belgia. W 2025 r. import z niej spadł o 9,3%, do poziomu 16 076 szt. Drugie miejsce, z liczbą 24 940 szt. oraz spadkiem na poziomie 1,1% zajmuje Francja.
Samar odnotował duże spadki importu aut z Norwegii (-26,0%) i Szwecji (-20,1%). Aż o 60,4% wzrósł import z Estonii, jednak w przypadku tego kraju wolumen jest niski (364 szt.).
Import samochodów używanych do Polski: najpopularniejsze marki i modele (I-III 2025 r.)
Volkswagen | 20 637 |
Ford | 20 199 |
Opel | 19 071 |
Audi | 16 264 |
BMW | 13 443 |
Mercedes | 10 810 |
Peugeot | 10 337 |
Hyundai | 10 011 |
Renault | 9386 |
Toyota | 8325 |
Volvo | 8122 |
Kia | 7776 |
Citroen | 7170 |
Skoda | 6943 |
Nissan | 6071 |
Pozycje sprowadzanych marek i modeli w kolejnych rankingach popularności są zaskakująco stabilne. Od znaczących spadków lub wzrostów częściej obserwuje się zamiany pojedynczych pozycji. Warto zauważyć, iż tempo rejestracji Volkswagenów i Fordów oraz Astry i Golfa było niezwykle zbliżone – może dojść do przetasowań. Średni wiek importowanych aut ustabilizował się – wynosi 11,98 roku.

Opel Astra | 5625 |
Volkswagen Golf | 5565 |
Audi A4 | 4631 |
Ford Focus | 4129 |
BMW serii 3 | 4112 |
Audi A3 | 3373 |
Nissan Qashqai | 3350 |
Ford Kuga | 3155 |
Volkswagen Passat | 3105 |
Ford Fiesta | 3100 |
Opel Corsa | 3056 |
Kia Sportage | 2779 |
BMW serii 5 | 2592 |
Audi A6 | 2495 |
Skoda Octavia | 2413 |
W segmencie pojazdów dostawczych najpopularniejszą marką jest Renault, a modelem – bezkonkurencyjne Master.
Liczba rejestracji aut sprowadzonych z USA
W USA uszkodzone auta można relatywnie tanio kupić na aukcjach, co wraz z niskim kursem dolara oraz chwilowym zamieszaniem związanym z problemami z rejestracją sprowadzonych spoza UE pojazdów sprzyja wysokiej liczbie rejestracji pojazdów przywiezionych z USA.