Hyundai Tucson w wersji N Line prezentuje się bardzo efektownie, jednak pamiętajmy, iż sam wygląd to nie wszystko. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, co jeszcze ten koreański SUV ma do zaoferowania.
Aktualna generacja Tucsona została oficjalnie przedstawiona we wrześniu 2020 roku, a pierwsze egzemplarze zaczęły pojawiać się na polskich ulicach jeszcze przed końcem tego roku. Nowy model bardzo gwałtownie stał się bestsellerem w naszym kraju. W 2021 roku nabywców znalazło 9589 sztuk, dzięki czemu SUV Hyundaia zajął 8. miejsce na liście najchętniej kupowanych nowych aut, a po 11 miesiącach bieżącego roku znajduje się na 7. pozycji z wynikiem 8725 sztuk.
Tydzień spędzony z tym modelem udowodnił nam, iż Hyundai Tucson nie bez powodu cieszy się tak dużą popularnością w Polsce, choć oczywiście nie jest to samochód całkowicie pozbawiony wad. Nie uprzedzajmy jednak faktów. Oto nasze wrażenia z jazdy bogato wyposażonym egzemplarzem z pakietem stylistycznym N Line oraz podstawowym motorem 1.6 T-GDI pod maską.
Hyundai Tucson (2022) – nadwozie, wymiary
Hyundai Tucson N Line mierzy 451,0 cm długości, 186,5 cm szerokości i 165,0 cm wysokości, a odległość między osiami wynosi 268,0 cm. To typowe gabaryty dla przedstawiciela segmentu kompaktowych SUV-ów, podobne rozmiary ma większość rywali. Tym, co nie pozwoli jednak pomylić Tucsona z żadnym z konkurentów, jest jego wygląd. Już w bazowej odsłonie wyróżnia się on atrakcyjnie stylizowanym nadwoziem z licznymi przetłoczeniami i oryginalnie zaprojektowanymi światłami. Testowana wersja N Line dokłada do tego m.in. bardziej rozbudowane zderzaki, które dodają mu zadziornego charakteru.
Hyundai Tucson N Line – wnętrze, bagażnik
Kokpit Tucsona nie wygląda aż tak awangardowo jak jego nadwozie, ale za to został czytelnie rozplanowany, a ergonomia jest adekwatnie bez zarzutu. Problemów z obsługą nie sprawia choćby dotykowy panel do sterowania klimatyzacją, ponieważ wirtualne „przyciski” są duże i dobrze reagują na dotyk. Typowo dla współczesnych modeli Hyundaia, system multimedialny oferuje spore możliwości, ale poruszanie się po jego rozbudowanym menu wymaga chwili przyzwyczajenia. Ogólna jakość wykonania wnętrza stoi na wysokim poziomie, można choćby pokusić się o stwierdzenie, iż niemal zahacza o klasę premium.
W obu rzędach siedzeń podróżujący mogą liczyć na dużo miejsca w każdym kierunku. Na wysoko zamontowane przednie fotele wygodnie się wsiada, choć na minus należy zaliczyć odrobinę za krótkie siedziska oraz twarde zagłówki. Docenić należy natomiast wszechstronną, elektryczną regulację obu foteli wraz z pamięcią ustawień dla kierowcy. Tylna kanapa okazuje się bardzo przestronna i bez problemu zmieszczą się tu trzy osoby. Plus za regulowane oparcie oraz nawiewy i dwa dodatkowe porty USB.
Testowana, bazowa wersja silnikowa oferuje największy bagażnik spośród całej gamy modelu. Bazowa pojemność kufra wynosi aż 620 litrów, a po złożeniu kanapy rośnie do 1799 l. Funkcjonalność dodatkowo podnoszą organizer pod podłogą, gniazdo 12V oraz dwa haczyki na torby i cztery uchwyty do mocowania siatki na bagaże. Szkoda, iż nie zadbano o nieco przyjemniejsze wykończenie – burty z twardego plastiku łatwo zarysować.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI – silnik, zużycie paliwa
Pod maskę testowanego Hyundaia Tucson trafiła podstawowa jednostka dostępna w tym modelu – to 1,6-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy. Motor ten wytwarza 150 KM i 250 Nm. Połączono go z 6-biegową skrzynią manualną, która pracuje z dobrą precyzją, a napęd trafia na przednią oś. Producent zapewnia, iż opisywany SUV w takiej konfiguracji osiąga „setkę” w 10,3 s od startu i rozpędza się maksymalnie do 189 km/h. Od tak wyglądającego auta można by oczekiwać trochę lepszych osiągów, jednak okazują się one w zupełności wystarczające do sprawnego poruszania się na co dzień.
Według danych fabrycznych Tucson z opisywanym napędem potrzebuje średnio 6,6-7,0 l benzyny na każde 100 km. W praktyce jest to wynik trudny do osiągnięcia. Średnie zużycie paliwa z testu na dystansie ponad 500 kilometrów wyniosło bowiem 8,8 l/100 km, ale trzeba zaznaczyć, iż to rezultat uzyskany głównie podczas jazdy miejskiej i autostradowej. Spokojna podróż drogami lokalnymi pozwala zejść ze spalaniem poniżej 6 l/100 km. W mieście i na autostradzie realne zużycie utrzymuje się na poziomie 9-10 l/100 km, nieco lepiej jest na drogach ekspresowych – ok. 8 l/100 km.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI – wrażenia z jazdy, prowadzenie, komfort
Jeśli ktoś, zachęcony wyglądem testowanego auta, oczekuje równie sportowych wrażeń za kierownicą, to niestety będzie rozczarowany. Na drodze Tucson zachowuje się pewnie i pozostaje stabilny także w gwałtownie pokonywanych zakrętach, ale jego układ kierowniczy nie daje pełnego wyczucia, izolując sygnały z kół. W ciasnych łukach ujawnia się także nieduża tendencja do podsterowności, którą skutecznie gasi ESP.
Zawieszenie zostało dość sztywno zestrojone, ale mimo to zapewnia niezły komfort. Co więcej, SUV Hyundaia całkiem dobrze radzi sobie także z jazdą po nierównej drodze, za to wyraźnie gorzej pokonuje zapadnięte studzienki czy pojedyncze ubytki w nawierzchni. Średnio wypada wyciszenie kabiny przy prędkościach autostradowych – szum powietrza opływającego nadwozie sprawia, iż trzeba podgłośnić radio.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI N Line – cena, wyposażenie
Cennik Tucsona z bieżącego roku produkcji otwiera kwota 119 900 zł. W zamian otrzymujemy auto ze 150-konnym silnikiem benzynowym i ręczną skrzynią biegów w podstawowej wersji wyposażenia Modern. Oferuje ona w standardzie m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, manualną klimatyzację, asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), asystenta unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych i rowerzystów, kamerę cofania, podgrzewane fotele przednie oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.
Opisywany wariant N Line kosztuje 146 900 zł i ma na wyposażeniu m.in. 19-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, dostęp bezkluczykowy, światła LED, tapicerkę skórzano-zamszową, podgrzewane fotele przednie i tylne, cyfrowe zegary z 10,25-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 10,25-calowym ekranem dotykowym. Ponadto testowany egzemplarz został wzbogacony o inteligentną klapę bagażnika (elektrycznie otwierana i zamykana) za 2300 zł oraz Pakiet Luxury (m.in. elektrycznie sterowane fotele przednie, system kamer 360 stopni, system audio KRELL) za 11 000 zł.
Poniżej znajdziesz szczegółowy cennik Hyundaia Tucson:
Hyundai Tucson – opis wersji i cennik
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI N Line – PODSUMOWANIE
Choć od debiutu tego modelu minęły ponad 2 lata i jest on już stosunkowo często spotykany na drogach, to nie zdążył się jeszcze opatrzeć i przez cały czas wyróżnia się z tłumu, zwłaszcza w sportowo stylizowanej wersji N Line. Co prawda osiągi testowanego egzemplarza nie dorównują jego wyglądowi, jednak trzeba przyznać, iż 150-konny silnik okazuje się optymalny do codziennej jazdy. Do głównych zalet Tucsona należą też łatwa obsługa, obszerne wnętrze i pojemny bagażnik.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI N Line – plusy i minusy
ZALETY
+ awangardowy design
+ bogate wyposażenie
+ przestronna kabina w obu rzędach siedzeń
+ duży bagażnik
+ wystarczające osiągi
+ 5-letnia gwarancja bez limitu kilometrów
WADY
– spore zużycie paliwa
– dość sztywne zawieszenie
– brak bezprzewodowego Android Auto / Apple CarPlay (łączność tylko przez USB)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI N Line – dane techniczne, osiągi, zużycie paliwa
Silnik benzynowy (R4, 16V, 1598 cmł), moc maksymalna 150 KM, maksymalny moment obrotowy 250 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h 10,3 s, prędkość maksymalna 189 km/h, średnie zużycie paliwa 6,6-7,0 l/100 km (WLTP)
Silnik | benzynowy, turbo |
Układ cyl./zaw./pojemność | R4/16/1598 cmł |
Moc maksymalna | 150 KM/5500 |
Maks. moment obrotowy | 250 Nm/1500-4000 |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/manualna, 6-biegowa |
Długość/szerokość/wysokość | 4,51/1,87/1,65 m |
Rozstaw osi | 2,68 m |
Masa własna/ładowność | 1425/625 kg |
Pojemność bagażnika (min./maks.) | 620/1799 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 54 l (Pb 95) |
Opony | 235/50 R19 |
Prędkość maksymalna | 189 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,3 s |
Średnie zużycie paliwa (cykl mieszany) | 6,6-7,0 l/100 km |
Wersja | Hyundai Tucson 1.6 T-GDI N Line |
Cena wersji podstawowej (z tym samym silnikiem) | 119 900 zł (Modern) |
Cena testowanego egzemplarza (bez wyposażenia dodatkowego) | 146 900 zł (N Line) |