Garbus "Baja Bug" napędzany przez Porsche

2 lat temu

To jest Baja Bug, wysoce zmodyfikowany Volkswagen Beetle przeznaczony do wyścigów pustynnych iw przeciwieństwie do zdecydowanej większości tego typu jest napędzany nie przez silnik VW, ale przez 2,0-litrowe Porsche typu flat-four pochodzące z 914.

Co ciekawe, Baja Bugs odniosły teraz więcej zwycięstw w ciągu ponad 50 lat Baja 1000 niż jakikolwiek inny typ pojazdu i pozostają popularnym wyborem wśród konkurentów ze względu na niższy koszt, szeroką dostępność części oraz fakt, iż istnieją trzy Międzynarodowe klasy wyścigowe do wyboru dla pojazdów opartych na VW.

Szybkie fakty – Baja Bug

Nazwa Baja Bug pochodzi od pustyni Baja California w północnym Meksyku, gdzie często się nim ściga. Jest to region, który graniczy z południowymi Stanami Zjednoczonymi. Baja wymawia się „Baahaa” i oznacza po prostu „niski” lub „niższy”, ponieważ Baja California jest lokalnie znana jako „Dolna Kalifornia”. Najbardziej znanym wyścigiem w Baja jest Baja 1000, męczący wyścig na ponad 1000 mil przez pustynię dla szerokiej gamy dwu- i czterokołowych pojazdów, które ścigają się w wielu różnych klasach. Wydarzenie po raz pierwszy rozpoczęło się w 1967 roku, aw 2017 roku obchodziło 50. rocznicę. Baja Bug jest definiowany jako pojazd zbudowany na zamówienie na bazie VW Beetle, przeznaczony do wyścigów lub dynamicznej jazdy w terenie. Pierwsze Baja Bugi zaczęły pojawiać się w USA w latach 60. XX wieku, a ich projekty charakteryzowały się zmodyfikowanymi przednimi i tylnymi błotnikami, znacznie podniesionym zawieszeniem, większymi kołami i oponami oraz innymi modyfikacjami do użytku w terenie. Baja Bugs są zdecydowanie najbardziej udanymi pojazdami w historii imprezy, odnosząc więcej zwycięstw klasowych w historii Baja 1000 niż jakikolwiek inny typ pojazdu z pewnym marginesem. Baja Bug, który widzisz w tym artykule, jest oparty na VW Beetle z 1970 roku, jest napędzany zmodyfikowanym 2,0-litrowym silnikiem współpracującym z 4-biegową manualną skrzynią biegów Pro Street i ma ulepszone zawieszenie, koła i opony oraz oczywiście ten klasyczny Zestaw body Baja Bug.

Co to jest Baja Bug?

Baja Bug to specjalnie zbudowany terenowy VW Beetle, który ma swoje korzenie w pustynnej scenie wyścigów w Południowej Kalifornii w latach 60. Typ pojazdu został początkowo zaprojektowany do wyścigów pustynnych, gdzie pojazd był modyfikowany do poruszania się po trudnym terenie pustyni w długodystansowych imprezach wytrzymałościowych, takich jak Baja 1000.

Powyżej wideo: Tak więc odcinek The Next Big Thing z Magnusem Walkerem koncentruje się na historii Baja Bug.

Oryginalny Volkswagen Beetle, który został wprowadzony w Niemczech w 1938 roku jako „samochód ludowy” lub „powóz ludowy”, jeżeli przetłumaczyć dosłownie z niemieckiego, został zaprojektowany przez Ferdinanda Porsche pod kierunkiem Adolfa Hitlera.

Beetle został opracowany jako niezawodny i niedrogi samochód, który mógłby być produkowany masowo dla szerszej populacji Niemiec, jednak odniósł trwały sukces na całym świecie, wyprodukowano łącznie ponad 21 milionów egzemplarzy – o jego mrocznym pochodzeniu dawno zapomniano.

Historia Baja Bug sięga połowy lat 60. XX wieku, kiedy to grupa kierowców z Południowej Kalifornii zmodyfikowała swoje Garbusy do użytku w terenie. Modyfikacje te obejmowały usunięcie błotników, usunięcie niepotrzebnych paneli nadwozia, zainstalowanie większych kół i opon, zwiększenie skoku zawieszenia i prześwitu oraz dodanie modyfikacji wydajności silników.

Baja Bug gwałtownie stał się popularny wśród entuzjastów off-roadu i niedługo ludzie zaczęli jeszcze bardziej modyfikować pojazd, niektórzy posunęli się choćby do stworzenia wyścigowych buggy terenowych, które w ogóle nie przypominały oryginalnego Volkswagena .

Wnętrze tego Baja Bug jest dobrze wyposażone, ma choćby system stereo i klimatyzację, dzięki czemu te pustynne wyścigi są wręcz luksusowe.

Baja Bug zwrócił na siebie uwagę całego kraju w 1968 roku, kiedy zmodyfikowany Beetle został zgłoszony do wyścigu Baja 1000 w Meksyku, znanego wówczas jako Mexican 1000 Rally. Baja 1000 to jeden z najbardziej wyczerpujących wyścigów terenowych na świecie, obejmujący ponad 1000 mil pustynnego terenu. Osiągi Baja Buga w wyścigu były imponujące i gwałtownie stały się symbolem imprezy i tak jest do dziś.

Wraz ze wzrostem popularności Baja Bug firmy zajmujące się rynkiem wtórnym zaczęły produkować części i akcesoria specjalnie zaprojektowane dla tego pojazdu. Pozwoliło to właścicielom na dalsze dostosowywanie i modyfikowanie swoich Baja Bug, czyniąc je jeszcze bardziej sprawnymi pojazdami terenowymi.

Fakt, iż pierwotnie wyprodukowano tak wiele Garbusów, oznaczał, iż ich wartość z drugiej ręki pozostawała niska przez dziesięciolecia, czasami zaledwie kilkaset dolarów za kompletny egzemplarz do jazdy, co czyniło je idealnymi punktami wyjścia do niedrogiej budowy buggy terenowego.

Z biegiem lat Baja Bug ewoluowały i stały się popularnym pojazdem do użytku rekreacyjnego, a ludzie używają ich do wypraw na kemping i zwiedzania na świeżym powietrzu. Baja Bug stał się także symbolem przygody i zabawy, a jego unikalny design oddaje ducha kalifornijskiej kultury terenowej.

To jest zmodyfikowany silnik Porsche 914, który napędza ten Baja Bug, jest wyposażony w dwa gaźniki, rurkę odpowietrzającą kęsów EMPI, niestandardowy układ wydechowy i sprężarkę klimatyzacji zamontowaną wysoko, aby nie przeszkadzała w skałach i piasku .

Dziedzictwo Baja Bug było znaczące i wpłynęło na projekt wielu późniejszych pojazdów terenowych. Dziś Baja Bug pozostaje popularnym pojazdem wśród entuzjastów jazdy terenowej i przez cały czas inspiruje ludzi do poszukiwania przygód i odkrywania wspaniałych terenów na świeżym powietrzu.

Pokazany tutaj Baja Bug z 1970 roku

Pojazd, który tu widzisz, to Volkswagen Beetle z 1970 roku, który został zmodyfikowany w doskonały przykład klasycznego Baja Buga.

Ten Beetle jest napędzany zamiennym 2,0-litrowym czterocylindrowym silnikiem Porsche 914, oczywiście chłodzonym powietrzem, który został wyposażony w dwa gaźniki, rurkę odpowietrzającą kęsów EMPI i niestandardowy układ wydechowy. Moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem 4-biegowej manualnej skrzyni biegów Pro Street IRS.

Dodano pełny zestaw lekkich części karoserii z włókna szklanego, w tym przedni bagażnik w stylu Baja, tylną pokrywę bagażnika, przednią falbanę i błotniki. Dodano również bagażnik dachowy ze światłami punktowymi, a także niestandardowe rurowe zderzaki, progi progowe, tylne światła LED i reflektory LED.

Większość Baja Bug ma znacznie bardziej otwarte tylne końce, jednym z powodów jest zapewnienie maksymalnego przepływu powietrza dla chłodzonych powietrzem czterocylindrowych silników.

Samochód jeździ teraz na znacznie ulepszonym zawieszeniu ze zwiększonym skokiem, ma 15-calowe koła Black Rock obute w opony 235/75 BF Goodrich All-Terrain Baja Champion, z zapasem zamontowanym za przednimi siedzeniami. Zamontowano również hamulce tarczowe na cztery koła.

Wewnątrz samochodu znajdziesz kubełkowe fotele TMI Products z niskim oparciem, deskę rozdzielczą i panele drzwi z lekkiego włókna szklanego, schowek pod deską rozdzielczą z uchwytami na kubki, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, a choćby system klimatyzacji, za pomocą którego te pustynne rajdy będą dalekie bardziej znośny.

Jeśli chcesz przeczytać więcej o tym Baja Bug z napędem Porsche lub zarejestrować się do licytacji, możesz odwiedzić listę tutaj na stronie Bring a Trailer. Jest oferowany na sprzedaż z Houston w Teksasie z czystym tytułem Georgia.
















Zdjęcia dzięki uprzejmości Bring a Trailer

Artykuły napisane przez Bena były publikowane w CNN, Popular Mechanics, Smithsonian Magazine, Road & Track Magazine, oficjalnym blogu Pinterest, oficjalnym blogu eBay Motors, BuzzFeed, Autoweek Magazine, Wired Magazine, Autoblog, Gear Patrol, Jalopnik, The Verge , i wiele więcej.

Silodrome zostało założone przez Bena w 2010 roku, odkąd strona stała się światowym liderem w sektorze motoryzacji alternatywnej i zabytkowej, z ponad milionem czytelników miesięcznie z całego świata i setkami tysięcy obserwujących na portalach społecznościowych głoska bezdźwięczna.

Idź do oryginalnego materiału