Nowy Transit Connect plug-in hybrid (PHEV) oferuje klientom elastyczność benzynowo-elektrycznego układu napędowego, który zapewnia zasilanie czystą energią elektryczną i jazdę z zerową emisją, a jednocześnie swobodę odbywania dłuższych podróży z oszczędnym silnikiem benzynowym.
Zasięg Transita Connect PHEV w trybie bezemisyjnym sięgający 119 km, pozwala zwiększyć produktywność przedsiębiorstw, umożliwiając jazdę w strefach o niskiej emisji spalin i obniżając koszty eksploatacji. Model ten dysponuje także podwyższoną ładownością i większymi rozmiarami przestrzeni ładunkowej.
Transit Connect PHEV oferowany jest w dwóch długościach i trzech poziomach wyposażenia, co pozwoli sprostać wymaganiom szerokiej gamy klientów flotowych, rzemieślników i użytkowników indywidualnych. Pojazd wyróżnia się większą przestrzenią ładunkową do 3,7 m 3 i wprowadza nową koncepcję FlexCab – kabin załogowych gwałtownie modyfikowanych na ładunkowe.
Skomunikowany z siecią kokpit cyfrowy zapewnia Transitowi Connect najszerszy jak do tej pory zestaw zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy, a właściciele mogą korzystać z rozszerzeń, które integrują system pokładowy z platformą Ford Pro i zwiększają wydajność pracy.
„W ciągu ostatnich trzech lat zelektryfikowaliśmy rodzinę Transitów, aby każdy klient, niezależnie od rodzaju działalności, mógł zwiększyć efektywność swojej firmy i przejść na pojazdy korzystające ze zelektryfikowanych napędów. Nasz nowy Transit Connect jest kolejnym ważnym krokiem w realizacji tej misji” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie. „Nowe opcje układu napędowego PHEV, zaawansowane technologicznie wyposażenie wnętrza i wsparcie ze strony Ford Pro sprawiają, iż Transit Connect stał się solidnym narzędziem pracy w eleganckim, kompaktowym nadwoziu.”
Hybrydowy układ napędowy
Pierwszy w historii układ napędowy PHEV w ofercie Transita Connect łączy 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost z akumulatorem wysokiego napięcia i silnikiem elektrycznym. Łączna moc układu 150 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm trafiają na koła za pośrednictwem sześciobiegowej automatycznej przekładni dwusprzęgłowej. Dopuszczalna ładowność vana z długim rozstawem osi wynosi 761 kg, a maksymalna masa holowanej przyczepy dla modelu z krótkim rozstawem osi, to 1 500 kg.
Transit Connect PHEV dysponuje w trybie czysto elektrycznym zasięgiem do 119 km i może w tym trybie przez cały czas dostarczać do 330 Nm momentu obrotowego, co sprawdza się podczas transportu w ruchu miejskim.
Użytkownicy mogą doładować akumulator dzięki szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 40 kW od 5 do 80% pojemności w czasie około 26 minut, lub naładować go między zmianami do 100% pojemności, korzystając z wbudowanej ładowarki prądu przemiennego o mocy 11 kW.
Trzy tryby jazdy pomagają uzyskać możliwie najniższe zużycie energii:
- EV Now, do jazdy przy użyciu wyłącznie silnika elektrycznego
- EV Auto, który utrzymuje równowagę między mocą dostarczaną przez silnik elektryczny i benzynowy, aby jak najlepiej dostosować się do warunków jazdy
- EV Later, oszczędza energię elektryczną, co jest przydatne np. na autostradach przed dotarciem do miasta
Wydajny elektryczny układ napędowy objęty jest dwuletnimi okresami międzyprzeglądowymi z limitem 30 000 km, co wpływa na obniżenie kosztów eksploatacji.
Wysokie walory transportowe
Transit Connect został zaprojektowany z myślą o zaspokojeniu różnych wymagań użytkowników kompaktowych samochodów dostawczych, dlatego Ford Pro oferuje ten model z krótkim lub długim rozstawem osi w wersji dwumiejscowej z nadwoziem typu Van lub pięciomiejscowej z nadwoziem typu FlexCab.
Nowa konstrukcja przestrzeni ładunkowej wersji van z krótkim rozstawem osi pozwala na przewiezienie większego ładunku o objętości do 3,1 m 3 lub 3,7 m 3 w wersji z dłuższym rozstawem osi.
Transit Connect FlexCab wyróżnia się rewolucyjną koncepcją elastycznego ustawienia siedzeń, która umożliwia klientom przewożącym zarówno pasażerów, jak i ładunek, szybką i łatwą zmianę wygodnego, pięciomiejscowego pojazdu w praktyczny samochód dostawczy. Tylne siedzenie można łatwo złożyć do przodu i podnieść w ciągu kilku sekund, aby zwiększyć przestrzeń ładunkową do 2,5 m3 (L1) lub 3,7 m3 (L2), co w modelach L2 zapewnia miejsce na dwie europalety. W pozycji złożonej, tylne siedzenia tworzą pełną przegrodę ochronną i sprawiają, iż pasażerowie siedzący z przodu mogą cieszyć się większym komfortem.
Zaawansowane systemy zapewniające najwyższą satysfakcję z użytkowania
Kokpit Transita Connect PHEV jest – jak w całej gamie – standardowo wyposażony w 10‑calowy cyfrowy zestaw zegarów z konfigurowalnym wyświetlaczem głównym, otoczonym dodatkowymi informacjami o pojeździe. W połączeniu z 10-calowym kolorowym centralnym ekranem dotykowym, 7 dysponującym w opcji skomunikowaną nawigacją, tworzy stylowy i funkcjonalny cyfrowy kokpit.
Kierowcy, którzy używają telefonu do nawigacji lub kontaktowania się z klientami, mogą korzystać z udogodnień środowiska Apple Carplay i Android Auto łączącego się bezprzewodowo, a także bezprzewodowej ładowarki, dostępnej w wersjach Limited i Active. Równie wygodne jest ładowanie większych urządzeń, takich jak laptopy, czy różnego rodzaju akcesoria, ponieważ gniazda USB-C w kabinie dostarczają prąd o mocy do 45 W.
Klienci mogą dodać do wyposażenia podgrzewane fotele przednie, oferowane w połączeniu z podgrzewaną kierownicą. Fotele otrzymały certyfikat znanej organizacji, zajmującej się leczeniem schorzeń kręgosłupa Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) – Kampanii na rzecz zdrowszych pleców. Są one wyposażone w sterowaną elektronicznie, czteropozycyjną regulację podparcia lędźwiowego i regulowane, przedłużane podparcie pod uda, poprawiające komfort podczas jazdy.
Dostępne w standardzie zaawansowane systemy wspomagania kierowcy w modelu Transit Connect PHEV obejmują: asystenta unikania kolizji z funkcją autonomicznego hamowania i ostrzegania przed kolizją czołową, system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody, których celem jest pomoc w zapobieganiu lub łagodzeniu skutków zderzeń z innymi użytkownikami dróg. Kompaktowy model dostawczy otrzymał najwyższą Platynową Ocenę Safety Award przyznawaną przez niezależny instytut ds. bezpieczeństwa pojazdów Euro NCAP.
Kamera cofania i system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej są wyposażeniem standardowym w modelach wyższych wersji, dzięki czemu kierowcy zyskują większą pewność podczas manewrowania. Podobnie jak w nowym Transicie Custom, system ostrzegania podczas opuszczania pojazdu może pomóc w zapobieganiu incydentom związanym z otwieraniem drzwi w niewłaściwym momencie i ustrzec przed kolizją innych użytkowników drogi oraz wysiadających z samochodu pasażerów.
Wśród dostępnych w wyposażeniu opcjonalnym systemów znalazł się także Pro Trailer Backup Assist, który pomaga zapobiegać lub zmniejszać ryzyko „składania się” przyczepy podczas cofania. System wykorzystuje czujniki i kamerę cofania, aby pomóc kierowcy w intuicyjnym prowadzeniu przyczepy dzięki pokrętła sterującego i wyświetlacza cyfrowego, bez używania kierownicy.
Lista wersji modelu obejmuje atrakcyjną propozycję dla klientów flotowych, rzemieślników i użytkowników indywidualnych:
- Trend – dostępny z nadwoziami van i FlexCab, skierowana do klientów flotowych i ceniących sobie niskie koszty.
- Limited – bogato wyposażony samochód dostawczy, wyróżniający się 17-calowymi felgami aluminiowymi, we wnętrzu znajdziemy blat roboczy w oparciu fotela pasażera
- Active – atrakcyjna, wzmocniona wersja FlexiCab o stylistyce inspirowanej SUV-ami, z oświetleniem LED i relingami dachowymi