Ford E-Transit Custom w Polsce

moto-przestrzen.pl 20 godzin temu

Ford E-Transit Custom jest drugim w pełni elektrycznym samochodem dostawczym Forda, który pojawił się na rynku. Model dostępny jest w szerokim zakresie konfiguracji, obejmujących różne wersje wyposażenia i wiele możliwości konfiguracji, co czyni go idealnym wyborem dla firm każdej wielkości.

E-Transit Custom 2025 jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia, z których każda została zaprojektowana z myślą o specyficznych potrzebach użytkowników. Wersja Trend, będąca punktem wejścia do gamy, oferuje bogate wyposażenie standardowe, obejmujące reflektory LED, przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację oraz system infotainment Ford SYNC 4 z 13-calowym ekranem dotykowym i bezprzewodową obsługą Apple CarPlay/Android Auto. Dodatkowo, w standardzie znajdują się zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi czy rozpoznawanie znaków drogowych oraz automatyczne hamowanie awaryjne.

Wersja Limited podnosi poprzeczkę, oferując dodatkowe elementy podnoszące komfort i funkcjonalność, takie jak reflektory Full LED, składane elektrycznie lusterka boczne czy system centralnego zamka z kluczem elektronicznym.

Wersje Sport i MS-RT wyróżniają się sportową stylistyką i wyższą mocą. Sport oferuje silnik o mocy 218 KM z 17-calowymi felgami i dynamicznymi akcentami nadwozia, takimi jak czarne pasy. Jest też automatyczna klimatyzacja dwustrefowa czy podgrzewane przednie fotele. MS-RT zapewnia natomiast stylizacyjny pakiet sportowy z dużym tylnym spojlerem czy poszerzonymi nadkolami oraz ekskluzywne detale, takie jak sportowe fotele i unikalne oznaczenia. MS-RT w wersji van jest dostępne o mocy 218 KM, ale w wersji van brygadowy MS-RT dysponuje mocą aż 286 KM.

Każda wersja może być dodatkowo personalizowana dzięki wyjątkowo szerokiej jak na samochód dostawczy liczbie kolorów nadwozia czy opcji dodatkowych.

Klienci mogą także wybierać spośród trzech rodzajów nadwozia. Van to klasyczne rozwiązanie z maksymalną przestrzenią ładunkową, idealną dla firm kurierskich czy budowlanych. Van brygadowy oferuje drugi rząd siedzeń z trzema miejscami, dzięki czemu samochodem może podróżować do sześciu osób. Kombi (niedostępne w wersjach Sport i MS-RT) zapewnia miejsce dla choćby 9 podróżujących, co czyni go odpowiednim dla firm potrzebujących elastyczności w zakresie aranżowania przestrzeni ładunkowej i pasażerskiej.

E-Transit Custom jest dostępny w Polsce w dwóch długościach nadwozia, aby sprostać różnorodnym wymaganiom użytkowników. Wersja L1 (krótki rozstaw osi, długość całkowita 5050 mm, 5130 mm w MS-RT) jest idealna do poruszania się po zatłoczonych miastach, oferując kompaktowe wymiary i ładowność do 1054 kg. Wersja L2 (długi rozstaw osi, 5450 mm, 5530 mm w MS-RT) zapewnia większą przestrzeń ładunkową i jest doskonała dla firm transportowych lub potrzebujących maksymalnej pojemności. Obie długości są dostępne w dwóch wysokościach dachu: L1 1959-2040 mm albo L2 1963-2031 mm, co pozwala na dopasowanie pojazdu do potrzeb transportowych.

E-Transit Custom oferuje maksymalną ładowność do 1135 kg, co plasuje go wśród liderów w segmencie elektrycznych vanów średniej wielkości. Dzięki konstrukcji z napędem na tylne koła i akumulatorem umieszczonym pod podłogą, przestrzeń ładunkowa pozostaje w pełni dostępna, bez kompromisów wynikających z obecności elementów napędu. W zależności od konfiguracji, pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi do 6,8 mł, co pozwala na transport szerokiej gamy towarów, od palet po długie elementy, takie jak rury czy drabiny. Dodatkowo, E-Transit Custom oferuje zdolność holowania do 2300 kg, co jest rzadkością wśród elektrycznych vanów i czyni go doskonałym wyborem dla firm potrzebujących ciągnąć przyczepy, np. w branży budowlanej czy wynajmu sprzętu.

E-Transit Custom jest napędzany akumulatorem o pojemności użytecznej 64 kWh, który zapewnia zasięg do 327 km w cyklu WLTP, w zależności od konfiguracji i warunków eksploatacji. Dostępne są trzy warianty mocy silnika: 136 KM (dla wersji van, van brygadowy i kombi), 218 KM (dla wersji van, van brygadowy i kombi) oraz 286 KM (dla wersji van i van brygadowy).

Wszystkie warianty oferują moment obrotowy 415 Nm, co zapewnia dynamiczne przyspieszenie i łatwość w transporcie ciężkich ładunków. Szybkie ładowanie DC o mocy do 125 kW pozwala na uzupełnienie akumulatora od 10% do 80% w 39 minut, a ładowanie AC (11 kW) od 0% do 100% trwa około 6,7 godziny, co jest idealne dla firm korzystających z nocnego ładowania.

Ceny E-Transita Customa na polskim rynku zaczynają się już od 145 849 zł netto za vana w promocyjnej ofercie dla przedsiębiorców i 152 865 zł za vana brygadowego. Wersja MS-RT kosztuje natomiast od 247 658 zł. Ceny wersji kombi startują od 156 136 zł, a wszystkie dostępne wersje mogą być zakwalifikowane do dofinansowania w ramach programu NaszEauto, za pomocą którego można obniżyć koszt pozyskania samochodu choćby o 40 tysięcy złotych. Oznacza to, iż z maksymalną dopłatą na samochód można wydać zaledwie 116 136 zł.

Dodatkową zaletą jest 5 lat programu ochrony pogwarancyjnej Ford Protect zawartych w cenie pojazdu. Obejmuje ona ochronę przed nieoczekiwanymi kosztami napraw do 5 lat lub 160 tysięcy kilometrów. Co więcej, wszystkie komponenty wysokiego napięcia są standardowo objęte gwarancją na 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów.

Ford E-Transit Custom to pojazd, który łączy nowoczesną technologię z praktycznością i wszechstronnością, spełniając oczekiwania choćby najbardziej wymagających przedsiębiorców. Dzięki szerokiej gamie wersji wyposażenia, elastycznym konfiguracjom nadwozia, wysokiej ładowności i konkurencyjnym cenom, jest to idealne rozwiązanie dla firm gotowych na przejście na elektromobilność. Możliwość uzyskania dofinansowania na wersję kombi w ramach programu NaszEauto dodatkowo zwiększa atrakcyjność tego modelu.

Idź do oryginalnego materiału