W lipcu 1965 roku, dokładnie 60 lat temu, z linii produkcyjnej zakładu Mercedes-Benz w Wörth zjechała pierwsza kompletna ciężarówka, zielony Mercedes-Benz LP 608. Był to historyczny kamień milowy dla fabryki, która rozpoczęła swoją działalność produkcyjną prawie dwa lata wcześniej, w październiku 1963 roku, zatrudniając około 100 pracowników. Początkowo zakład w Wörth produkował kabiny samochodów ciężarowych, które następnie były dostarczane do zakładów w Gaggenau i Mannheim w celu dalszego montażu.



60-lecie produkcji ciężarówek w fabryce Mercedesa w Wörth
Od 1965 roku Wörth stał się centralnym punktem produkcji pojazdów użytkowych Mercedes-Benz, gdzie montowano i dostarczano kompletne pojazdy. Pierwotnie planowany jako „zakład produkcji podzespołów”, Daimler-Benz AG na początku lat 60. XX wieku zmienił strategię w zakresie pojazdów użytkowych, przekształcając Wörth w zakład produkcji na dużą skalę wszystkich klas samochodów ciężarowych, z pełną produkcją i montażem końcowym. Już na początku produkcji, zakład charakteryzował się elastycznością, montując różne typoszeregi – od „lekkiego Wörthera” po „ciężkiego Wörthera”.
W ciągu ponad 60 lat od rozpoczęcia produkcji w Wörth wyprodukowano ponad 4,4 miliona samochodów ciężarowych, w tym ponad 800 000 kompletnych pojazdów, które są wysyłane na liczne rynki zagraniczne do montażu końcowego na miejscu. Dziś w zakładzie Mercedes-Benz w Wörth produkowane są modele Actros, Arocs i Atego, a także specjalne samochody ciężarowe Mercedes-Benz Econic, Unimog i Zetros.
W ostatnich latach fabryka w Wörth stała się również kluczowym ośrodkiem dla elektryfikacji floty. Produkcja seryjna akumulatorowo-elektrycznego Mercedes-Benz eActros 300/400 do transportu dystrybucyjnego rozpoczęła się w 2021 roku. W 2022 roku wprowadzono drugi seryjny elektryczny samochód ciężarowy Mercedes-Benz eEconic do użytku komunalnego. Pod koniec 2024 roku Daimler Truck świętował w Wörth rozpoczęcie produkcji seryjnej samochodu ciężarowego Mercedes-Benz eActros 600 do transportu dalekobieżnego.