Europejski SUV 4×4 pokonuje 100 km za 24 zł. Ma 150 KM, automat i kosztuje 119 900 zł

3 tygodni temu

Znany producent ze Starego Kontynentu spełnia oczekiwania największych pragmatyków. Takie połączenie w modnym samochodzie idealnie nadaje się zarówno do celów prywatnych, jak i służbowych. Niewykluczone, iż ten europejski SUV 4×4 będzie częstym bywalcem polskich dróg.

Koncepcja taksówkarzy

Już dekadę temu widywaliśmy hybrydy z instalacjami gazowymi. zwykle były to stare Toyoty Prius, które dobrze znosiły taki zestaw. Wyróżniały się trwałością i oszczędnością, dlatego wykorzystywano je jako taksówki. Rumuński producent podnieść poprzeczkę i zaoferował swój model z jeszcze ciekawszym napędem. Właśnie trafił do polskiego cennika.

Europejski SUV 4×4 stanowi odpowiedź na potrzeby szerokiego grona klientów. Dzięki przenoszeniu mocy na obie osie, może poradzić sobie poza asfaltem. Ma wystarczającą moc, by sprawdzać się również na autostradach. Do tego jest niezwykle oszczędny i tani w eksploatacji.

Dacia Bigster Hybrid-G 4×4 – przód, fot. Dacia

To najnowsza Dacia Bigster Hybrid-G, która ma szanse zostać prawdziwym przebojem. Pod względem stylistycznym nie wyróżnia się na tle pozostałych konfiguracji. Nie ma dodatkowej „klapki” zasłaniającej wtyczkę, bo to hybryda samoładująca.

Warto dodać, iż ten sam układ trafił także do mniejszego modelu, czyli Dustera. W obu przypadkach można liczyć na przyzwoitą dynamikę, wysoki poziom praktyczności oraz oszczędny charakter.

Europejski SUV 4×4 z LPG

To układ miękkiej hybrydy oparty na nowej jednostce o pojemności 1,2 litra. To trzycylindrowa konstrukcja, która została wsparta przez instalację 48-woltową. Oddaje do dyspozycji 150 koni mechanicznych i 230 niutonometrów. Dla porównania, pełna hybryda w tym modelu ma 155 koni mechanicznych.

Przenoszeniem mocy na obie osie zajmuje się dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna. Taka konfiguracja pozwala na przyspieszanie do 100 km/h w 10,2 sekundy oraz rozpędzanie się do 180 km/h (elektroniczny ogranicznik).

Dacia Bigster Hybrid-G 4×4 – tył, fot. Dacia

Europejski SUV 4×4 z instalacją gazową posiada dwa zbiorniki. Zarówno ten na benzynę, jak i drugi na LPG mają po 50 litrów pojemności. To pozwala na pokonanie bardzo dużego dystansu bez konieczności odwiedzania stacji paliw.

Według producenta, Dacia Bigster Hybrid-G 4×4 zużywa 7,3 litra gazu na 100 kilometrów, co oznacza wydatek około 24 złotych. Gdy użytkownik korzysta z układu benzynowego, może zmniejszyć spalanie do 6 litrów.

Ile kosztuje Dacia Bigster Hybrid z LPG?

Jest to flagowa konfiguracja napędowa tego modelu. Jej ofertę otwiera kwota 119 900 złotych. Warto zaznaczyć, iż standardem jest zarówno napęd na obie osie, jak i skrzynia automatyczna o sześciu przełożeniach.

Dacia Bigster Hybrid-G 4×4 – wnętrze, fot. Dacia

Istotną rolę odgrywa również przyzwoite wyposażenie. Nie jest to najuboższa wersja, tylko drugi poziom o nazwie „expression”. Europejski SUV 4×4 w takim wydaniu posiada m.in.:

  • relingi dachowe
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • tylne czujniki parkowania
  • kamerę cofania
  • klimatyzację
  • 10-calowy ekran dotykowy
  • 7-calowe wskaźniki
  • elektrycznie sterowane szyby w obu rzędach

Konfiguracja jest naprawdę bogata i w tej cenie wygląda atrakcyjnie. choćby Omoda 5 Hybrid może wypadać mniej korzystnie, bo nie posiada fabrycznej instalacji gazowej. A rumuński SUV jest przecież większy w podobnej cenie.

Idź do oryginalnego materiału