Uber organizuje dziś w Londynie doroczną konferencję Go-Get. W ramach wydarzenia firma wprowadza szereg zmian w swojej działalności w zakresie przewozów pasażerskich i dostaw, aby odzwierciedlić fakt, iż coraz więcej kierowców i kurierów korzysta z pojazdów elektrycznych.
Uber Green, produkt firmy do transportu pojazdów elektrycznych i hybrydowych, w kilku wybranych miastach będzie w pełni elektryczny. Uber twierdzi, iż Uber Green jest w tej chwili usługą obejmującą wyłącznie samochody elektryczne w 40 miastach i stanach.
Wcześniej Uber Green oferował zarówno pojazdy elektryczne, jak i hybrydowe, oferując dodatkową opłatę za przejazd (zwykle 1 dolara) kierowcom, którzy korzystali z dowolnego pojazdu o mniejszym zanieczyszczeniu rury wydechowej. Teraz usługa będzie obejmować wyłącznie pojazdy zasilane akumulatorowo, co odzwierciedla fakt, iż więcej kierowców niż kiedykolwiek wcześniej korzysta z pojazdów elektrycznych na platformie. Uber twierdzi, iż 180 000 kierowców korzysta w tej chwili z pojazdów elektrycznych w USA, Kanadzie i Europie.
Więcej kierowców korzysta z pojazdów elektrycznych na platformie niż kiedykolwiek wcześniej
Nowy, wyłącznie elektryczny pojazd Uber Green jest dostępny w 40 miastach, w tym w Nowym Jorku, Los Angeles, New Jersey, Filadelfii, San Francisco, Denver, Phoenix, San Diego, hrabstwie Orange, Sacramento, Las Vegas i Palm Springs. Na arenie międzynarodowej będzie dostępny we wszystkich miastach we Francji, w tym w Paryżu, oraz w miastach w Australii i Nowej Zelandii, w tym w Sydney, Melbourne i Auckland.
Klienci, którzy chcą jeździć bardziej ekologicznie, mogą teraz dostosować preferencje swojego konta tak, aby automatycznie dopasowywały się do pojazdu elektrycznego, gdy będzie on dostępny. Uber zaprojektował tę funkcję w taki sposób, iż jeżeli szacowany czas dotarcia przypada w ciągu kilku minut od standardowego UberX, w drodze będzie pojazd elektryczny. jeżeli jest dłuższy, algorytm dopasuje Ci pojazd zasilany gazem.
Te ulepszenia aplikacji opierają się na zmianach wykonane przez firmę w zeszłym roku aby kierować swoimi dwiema głównymi kategoriami klientów – pasażerami/dostawcami i kierowcami/kurierami – w stronę decyzji bardziej przyjaznych dla środowiska.
W ten sposób firma ma większe szanse na osiągnięcie swoich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju, co gwarantuje jej pełną realizację neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla w Ameryce Północnej i Europie do 2030 r i na wszystkich rynkach światowych do 2040 r. W tym celu Uber ogłosił w lipcu zeszłego roku partnerstwo z chińskim gigantem motoryzacyjnym BYD, aby zapewnić kierowcom Ubera około 100 000 pojazdów elektrycznych, zaczynając od Europy i Ameryki Łacińskiej.
Jednak kierowcy przez cały czas mają wiele pytań dotyczących przejścia na pojazdy elektryczne. Dlatego firma dodaje do swojej aplikacji sterownika nowego chatbota, który pomaga w przypadku niektórych bardziej podstawowych zapytań. Chatbot, zasilany przez GPT-4o OpenAI, ma pomóc kierowcom odpowiedzieć na pytania, jaki model kupić, gdzie ładować i jaki zasięg jest wystarczający. Jak twierdzi firma, chatbot zostanie uruchomiony na początku 2025 roku.
Uber wykorzystuje również kierowców korzystających z pojazdów elektrycznych, aby pomóc innym kierowcom zainteresowanym pojazdami elektrycznymi. Rusza nowy program mentorski za pośrednictwem firmowego centrum zasobów dla kierowców Greenlight, aby umożliwić kierowcom pojazdów elektrycznych bezpośrednią komunikację z kolegami, którzy myślą o zmianie. Kierowcy Ubera biorący udział w programie kwalifikują się do nagród pieniężnych i innych bonusów.