Droga ekspresowa S6stanie się kluczową arterią na Pomorzu oraz jednym z ważniejszych połączeń drogowych w całym kraju. Trasa ta będzie łączyć Szczecin, Koszalin, Słupsk, Gdynię i Gdańsk, zaczynając się od autostrady A6 w pobliżu Kołbaskowa i kończąc na początku autostrady A1 w Rusocinie. Łącznie droga będzie mierzyć około 400 km, co w przyszłości nie tylko ułatwi tranzyt między wymienionymi miejscowościami, ale także znacznie usprawni podróże turystyczne.Reklama
istotny fragment drogi S6 niedługo do oddania
Dotychczas kierowcy mieli do dyspozycji ponad 220 km tej trasy. Są to fragmenty od Goleniowa do Koszalina i od Bożepola Wielkiego do Rusocina. Jednym z najważniejszych odcinków wciąż pozostających w realizacji jest między Leśnicami koło Lęborka a Bożepolem Wielkim. Wszystko jednak wskazuje, iż i ten fragment niedługo zostanie oddany kierowcom.
Jak poinformował w mediach społecznościowych gdański oddział GDDKiA - zaawansowania prac przy realizacji odcinka drogi S6 od Leśnic do Bożepola Wielkiego sięga w tej chwili ponad 70 proc. Drogowcy opublikowali także zdjęcia nowego odcinka w pobliżu odcinka leśnego w Lęborku.
Droga ekspresowa S6. Dwie jezdnie po dwa pasy ruchu
Przypomnijmy. Droga ekspresowa S6 między Leśnicami koło Lęborka a Bożepolem Wielkim będzie dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie o długości ok. 22 km powstaną węzły: Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce, a węzeł Bożepole Wielkie zostanie rozbudowany. W ramach realizacji inwestycji przewidziano m.in. budowę 17 dużych obiektów inżynierskich, w tym dwóch estakad, a także 11 mniejszych obiektów.
Drogi przecinające się z przyszłą drogą ekspresową zostaną przebudowane, a dla zapewnienia dojazdu do poszczególnych nieruchomości powstaną drogi dojazdowe. Trasa zostanie wyposażona w infrastrukturę służącą ochronie środowiska - przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne, system odwodnienia wraz z podczyszczaniem wód opadowych.
Kiedy S6 ze Szczecina do Gdańska będzie gotowa?
Dogodne i ekspresowe połączenie ze Szczecina do Gdyni planowo ma funkcjonować w 2026 roku. Szczecin od zachodu ominąć będzie można dopiero pięć lat później. Wynika to z konieczności wybudowania liczącego 5 km tunelu pod Odrą, który znajdować się będzie na wysokości Polic.