BYD Sealion 7 już w Europie. Jest data premiery w Polsce

1 miesiąc temu

BYD Auto to jeden z największych chińskich koncernów motoryzacyjnych, które coraz odważniej poczynają sobie w Europie. Jakiś czas temu Marek z redakcji odbywał jazdy testowe BYD SEAL U DM-i i wygląda na to, iż niebawem ktoś z nas zasiądzie za kierownicą kolejnego, najnowszego samochodu elektrycznego tej marki. BYD Sealion 7 zadebiutował właśnie w Europie, a my przy okazji poznaliśmy miesiąc jego debiutu w Polsce.

BYD Sealion 7 w Europie. Nadchodzi premiera w Polsce

Jeżeli mielibyśmy stworzyć listę chińskich producentów samochodów, którzy powinni długo utrzymać się na europejskim rynku, to wśród nich z pewnością znalazłby się BYD. Najnowszą propozycją tej marki jest BYD Sealion 7, w pełni elektryczny (BEV) SUV klasy średniej. To już siódmy elektryk typu BEV, jaki producent wprowadził do Europy i czwarty z serii Ocean po Dolphin, Seal i Seal U.

Źródło: BYD
Źródło: BYD

BYD Sealion 7 to elektryk o nadwoziu o długości 4830 mm i rozstawie osi wynoszącym 2930 mm, który przynajmniej w teorii powinien gwarantować komfort w długich trasach. Zasięg WLTP BYD Sealion 7 to 502 kilometry. Samochód od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną na poziomie 215 km/h.

Źródło: BYD

Pominę kwieciste marketingowe opisy designu, bo ten możecie ocenić sami patrząc na fotografie i rendery wozu. Warto natomiast zwrócić uwagę na nową architekturę e-Platformy 3.0 z nowoczesną baterią BYD Blade z fosforanem litowo-żelazowym (LFP) w roli materiału katody. Jest wolna od kobaltu i zajmuje zaskakująco mało miejsca, ponieważ ogniwa zainstalowane są w pakiecie, a nie w modułach. Na tym samym obszarze da się dzięki temu umieścić więcej ogniw.

Źródło: BYD
Źródło: BYD

    Wersje, silnik i osiągi

    BYD Sealion 7 wykorzystuje najszybszy na świecie seryjnie produkowany silnik elektryczny o prędkości obrotowej do 23 tysięcy obrotów na minutę. Producent chwali swoją propozycję jako produkt premium w atrakcyjnej cenie.

    Silnik w aucie generuje moc 313 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Do sprzedaży trafią warianty BYD Sealion 7 tylnonapędowy i AWD. W wariancie RWD z napędem na tylną oś (Comfort) silnik rozpędza auto do „setki” w 6,7 sekundy, gwarantując prędkość maksymalną 215 km/h. Modele Design AWD i Excellence AWD mają dodatkowy silnik o mocy 218 KM na przesniej osi, podnoszący moc systemową do aż 530 KM i 690 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna to przez cały czas 215 km/h, ale przyspieszenie spada do 4,5 sekundy od 0 do 100 km/h.

    Źródło: BYD

    W salonach staną auta z dwoma pojemnościami akumulatorów. Modele Comfort i Design AWD otrzymają akumulator 82,5 kWh, zapewniający odpowiednio 482 i 456 km zasięgu WLTP. Wariant Excellence AWD dostał akumulator 91,3 kWh, pozwalający osiągnąć zasięg 502 km. A ładowanie? Comfort i Design do ładowanie z mocą do 150 kW (10-80% w 32 minuty), a Excellence AWD – choćby 230 kW (10-80% w 24 minuty). Szybko.

    BYD Sealion 7 to także interesujące zawieszenie i inne nowoczesne technologie

    W BYD Sealion 7 zastosowano podwójne wahacze z przodu i wielowahaczową oś tylną. Samochody elektryczne wyposażono w układ zawieszenia o zmiennej charakterystyce z selektywnym tłumieniem nierówności.

    Układ kontroluje przepływ oleju w cylindrach amortyzatora, zapewniając stosunkowo twardą konfigurację na gładszych nawierzchniach w celu poprawy stabilności i prowadzenia, ale umożliwiając bardziej miękką i elastyczną konfigurację, gdy SEALION 7 napotyka dziury lub nierówności na drodze

    – czytamy w komunikacie prasowym.

    Źródło: BYD

    Pojemność bagażnika w BYD Sealion 7 to 520 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń aż 1789 litrów. Przedni bagażnik ma pojemność 58 litrów. W kabinie jest aż… 20 schowków.

    Źródło: BYD

    W kabinie uwagę zwraca też 15,6-calowy ekran multimediów oraz 10,25-calowy wyświetlacz przed kierowcą i panel Head-Up Display na szybie w Excellence AWD. Infotainment to także 12-głośnikowy system audio od Dynaudio.

    Źródło: BYD
    Źródło: BYD

    Naturalnie nie zabrakło kamer zapewniających widok 360 stopni, adaptacyjnego tempomatu, ostrzegania przed kolizjami z tyłu i przodu, automatycznych świateł drogowych, 9 poduszek powietrznych, mocowań ISOFIX i wielu innych udogodnień.

    Źródło: BYD
    Źródło: BYD

    Premiera w Polsce już niebawem. Znamy ceny

    BYD Sealion 7 w Polsce zadebiutuje w styczniu 2025 roku. Pierwsze dostawy do klientów w wybranych krajach Europy będą miały miejsce jeszcze w tym roku.

    Na razie poznaliśmy wyłącznie europejskie ceny BYD Sealion 7, wyrażone w euro:

    • BYD Sealion 7 Comfort – od 47990 euro (ok. 209000 złotych)
    • BYD Sealion 7 Design AWD – od 53990 euro (ok. 234500 złotych)
    • BYD Sealion 7 Excellence AWD – od 58990 euro (ok. 256000 złotych)

    Ceny nie uwzględniają oczywiście polskich dopłat do zakupu aut elektrycznych.

    Smyk prawie jak Smart. Zapomniany polski samochód z PRL

    Źródło: BYD

    BYDsamochody elektryczne
    Idź do oryginalnego materiału