Lewis Hamilton, siedmiokrotny mistrz świata Formuły 1, zasłynął nie tylko swoimi umiejętnościami na torze, ale także imponującą kolekcją superaut, do której należą takie ikony jak Pagani Zonda, Ferrari LaFerrari i McLaren P1.
Jednak w najnowszym wywiadzie z niemieckim magazynem Auto Motor und Sport, Hamilton wyznał, iż jego fascynacja ultrarzadkimi hipersamochodami przeminęła, a swoje zainteresowania kieruje teraz w stronę sztuki i klasycznych aut.
Hamilton przyznał, iż ostatnim hipersamochodem, który nabył, był Mercedes-AMG One – hybrydowy model, który stał się symbolem jego sukcesów z Mercedesem. w tej chwili jednak deklaruje, iż nie planuje kolejnych zakupów z segmentu superaut.
„Ostatnim samochodem, który kupiłem, był AMG One, ale to także mój ostatni superauto na jakiś czas” – powiedział Hamilton. „Wolę teraz wydawać pieniądze na sztukę. Stale odkrywam nowych artystów, zwłaszcza wspaniałych czarnoskórych artystów”.
Hamilton zauważył, iż nowoczesne samochody wydają mu się jednorodne i pozbawione indywidualnego charakteru, co sprawia, iż szuka wrażeń gdzie indziej: „Nowoczesne auta wszystkie wyglądają trochę tak samo. To trochę smutne”.
Zamiast futurystycznych, aerodynamicznych linii współczesnych maszyn, mistrz F1 docenia niepowtarzalny dźwięk i emocjonalny charakter klasyków, które oferują bardziej autentyczne doświadczenie z jazdy.
Nie jest wykluczone, iż Hamilton zdecyduje się niedługo na zakup klasycznego Ferrari, zwłaszcza iż w 2025 roku ma dołączyć do zespołu z Maranello. Gdyby zasiadł za kierownicą historycznego modelu, takiego jak Ferrari Lusso, z pewnością zyskałby jeszcze większy szacunek wśród włoskich fanów. Spekuluje się, iż Hamilton – otoczony pasją włoskiego świata motoryzacji i dziedzictwem Ferrari – mógłby odnaleźć nową wartość i autentyczność, którą tak ceni w klasycznych pojazdach.
Hamilton apeluje do swoich fanów, aby zastanowili się nad inwestowaniem w coś bardziej ponadczasowego niż nowoczesne hipersamochody. Jego przesłanie jest jasne – klasyczne samochody i sztuka mają duszę, której nowoczesne konstrukcje często brakuje.
Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami ze świata motorsportu, obserwuj serwis RALLY and RACE w Wiadomościach Google.