Bigster to największy jak dotąd model Dacii i wyznacza początek ambitnych planów rumuńskiej marki ekspansji na wysoce konkurencyjny rynek segmentu C.
Dacia twierdzi, iż C-SUV jest niedrogi. Długo oczekiwany Bigster będzie siedział nad technicznie powiązanym crossoverem Duster i ma pojawić się w przyszłym roku z ceną poniżej 30 000 funtów, która podbiłaby kluczowych rywali, takich jak Skoda Kodiaq, Peugeot 5008 i Forda Kugi.
Pozycjonowany jako tańsza alternatywa dla Land Rovera Defendera, Bigster jest wyposażony w napęd na wszystkie koła, „prawdziwe możliwości terenowe” i wytrzymały wygląd zewnętrzny, który pozostaje w dużej mierze wierny koncepcji, która zadebiutowała w 2021 roku.
Wyraźne nadkola, ostro wyglądające reflektory LED i duże 19-calowe felgi aluminiowe nadają Bigsterowi agresywny wygląd, który w kontekście przypomina niedawno odnowionego Dustera.
Bigster znajduje się na platformie Renault-Nissan-Mitsubishi CMF-B, która jest współdzielona z Dusterem, Sandero, Joggerem i Clio. W efekcie wprowadzane są na rynek z kombinacją silników elektrycznych.
Flagowym modelem jest Hybrid 155, który łączy czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 107 KM z dwoma silnikami elektrycznymi (50-konnym silnikiem i wysokonapięciowym rozrusznikiem) oraz akumulatorem o pojemności 1,4 kWh. Bigster to pierwszy samochód Renault wyposażony w tę konfigurację.
Dzięki mocy 153 KM i sześciobiegowej automatycznej skrzyni biegów jest to najmocniejszy model Dacii w historii. Firma twierdzi również, iż w 80% przypadków można nim jeździć w trybie wyłącznie EV.
Klienci mogą również wybrać TCe 140, który łączy trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 138 KM z układem miękkiej hybrydy 48 V. Na samym dole gamy znajduje się TCe 130, używany również w mniejszym Dusterze, ale wyposażony w napęd na wszystkie koła. Obydwa są dostępne wyłącznie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Według Dacii wnętrze Bigstera specjalizuje się w „przestrzeni, ergonomii i komforcie”. Nowe funkcje – takie jak grubsze szkło, ulepszone wypełnienie akustyczne, regulowane siedzenia i dwustrefowa klimatyzacja – zostały dodane, aby „wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów” poszukujących SUV-a z segmentu C.