Rumuńska Dacia wie, iż musi nadążać za liczną konkurencją napływającą do Europy. Wie, jak to robić, bo przez cały czas jest numerem jeden dzięki takim modelom jak Bigster czy Duster. W czasach, gdy chińskie samochody rzucają Dacii wyzwanie, marka przygotowuje bardzo ambitny projekt- nowego SUV-a coupe.
Samochód z logo marki Dacia jeszcze nigdy nie był tak ekskluzywny
Jak informowaliśmy, rumuński producent szykuje się do uzupełnienia katalogu o nową Dacie Sandero, Jogger i Spring. To niezbędny ruch, jeżeli chce pozostać w czołówce najpopularniejszych marek. Jest jednak inna wiadomość, która rozgrzewa media i publiczność. Według doniesień prasowych Dacia szykuje coś znacznie bardziej wyrafinowanego.
Nowy model to ogromne wyzwanie dla Dacii. Samochód w nadwoziu SUV-a coupé ma bowiem być zupełną nowością i nie znajdować żadnego odpowiednika w obecnej ofercie producenta. Wiadomo, iż do jego budowy Dacia wykorzysta platformę CMF-B, czyli tą, na której bazują hity Duster i Bigster. Aspiracje jednak sięgają znacznie wyżej niż w przypadku tych dwóch SUV-ów. Sięgnie więc po coś bardziej wyrafinowanego.
Nowy SUV rumuńskiej marki to produkt, jakiego jeszcze nie było
W związku z tym, iż Dacia zamierza nieprzerwanie płynąć na fali sławy, to zaoferuje bardziej sportową i młodzieżową alternatywę. jeżeli chodzi o mechanikę, to nie oczekuje się niespodzianek.
Rumuński producent zaoferuje silniki benzynowe, wersje dwupaliwowe z 48-woltową technologią mild hybrid (MHEV) i hybrydę z automatycznym ładowaniem. Sprzedaż modelu Bigster znakomicie udowadnia, iż to dobra strategia. W związku z tym, iż Dacia chce być nowoczesna, ale blisko wielu portfeli wyklucza się napęd hybrydowy typu plug-in w nowym SUV-ie.
W związku z tym, iż nazwa modelu pozostaje tajemnicą, mówi się o nim Bigster Coupé. Po premierze nowego Sandero i Joggera to będzie najbardziej wyrafinowane i ekskluzywne dzieło marki. Producent zmieni nim nasze postrzeganie Dacii jako budżetowej marki samochodów. Najdroższy model w historii rumuńskiej marki przewyższy choćby Bigstera i według informacji rumuńskiego Profit, będzie sprzedawany na rynkach międzynarodowych pod marką Renault. To podobnie jak Kardian i Boreal stanowiące odpowiedniki dla modeli Dacia Sandero i Bigster.
Grupa Renault nowym produktem zapewni Dacii zastrzyk gotówki na nową gamę modeli i jednocześnie zastąpi odchodzące na emeryturę Renault Arkana. W związku z tym, iż model kończy cykl produkcyjny w 2027 r., uznaje się tę datę za najlepszą do debiutu nowego SUV-a Dacii. Do tego czasu Dacia wzmocni swoje portfolio, by przygotować grunt do nadejścia najbardziej ambitnego modelu w historii marki. Wiadomo, iż producent zamierza zachować równowagę między przystępnością cenową a jakością premium nowego SUV-a. Mówi się, iż nowa gwiazda w portfolio marki jako pochodna Dacii Bigster, ma mieć cenę przekraczającą 31 000 euro w najwyższej wersji wyposażenia.