Coca-Cola elektryfikuje firmową flotę przy wsparciu Elocity

1 tydzień temu

Koncern Coca-Cola w Polsce i krajach bałtyckich elektryfikuje firmową flotę przy wsparciu firmy Elocity. Globalny gigant stawia na nowoczesne technologie i do 2040 roku zamierza osiągnąć neutralność klimatyczną.

Coca-Cola HBC Polska to jeden z 300 światowych partnerów The Coca-Cola Company, zajmujących się produkcją, dystrybucją i sprzedażą napojów. Koncern postawił sobie ambitne cele, aby do 2040 roku osiągnąć neutralność klimatyczną, czyli zredukować bezpośrednie emisje wynikające z jego działalności. Wśród założeń planu NetZero2040 znalazł się program niskoemisyjnej floty. W Polsce, Litwie, Łotwie i Estonii Coca-Cola HBC zdecydowała się nie tylko na wymianę samochodów z tradycyjnym napędem na auta EV, hybrydowe i plug-in, ale także na zapewnienie pracownikom dostępu do stacji ładowania zarówno w biurach jak i ich domach. Nad wdrożeniem tego projektu koncern pracuje z Elocity już od roku.

Polska spółka od 2017 roku rozwija autorską technologię zarządzania infrastrukturą ładowania aut elektrycznych, w tym popularną wśród kierowców aplikację, umożliwiającą korzystanie z największej liczby stacji ładowania w kraju. Korzysta z niej dziś ponad 57 tys. użytkowników.

Rozwiązania Elocity to także kompleksowe wsparcie dla flot firmowych. Cieszmy się, iż Coca Cola HBC Polska doceniła zakres możliwości i elastyczność naszej technologii. Za nami montaż już kilkudziesięciu wallboxów w domach pracowników oraz stacji ładowania w biurach i zakładach w Polsce i krajach bałtyckich. Użytkownicy elektrycznych aut służbowych koncernu mają także dostęp do aplikacji Elocity, dzięki której ładują się na ogólnodostępnych stacjach ładowania, a koszty są automatycznie przypisywane do konta firmowego. To tzw. profile flotowe, które działają podobnie jak dobrze znane karty paliwowe – tłumaczy Agnieszka Nocuń, członkini zarządu Elocity.

Jak wylicza ekspertka, technologia Elocity umożliwia również ustawianie ewentualnych limitów ładowań służbowych dla poszczególnych pracowników, a także dostarcza menedżerom floty informacje o kosztach ładowań na przydomowych stacjach, uwzględniając przy tym zmienne stawki za energię. Zarządzający parkiem służbowych pojazdów Coca Cola HBC w Polsce i krajach bałtyckich ma na bieżąco dostęp do wszystkich tych danych w scentralizowanym systemie. Widzi zarówno informacje o ładowaniach na stacjach ogólnodostępnych, jak i te na infrastrukturze prywatnej spółek Coca-Cola HBC w różnych krajach. Dzięki temu koncern może rozliczać się z pracownikami za korzystanie z energii na domowych przyłączach, ale też w jednym miejscu ma informacje, które umożliwiają monitorowanie zużycia, zarządzanie limitami ładowań oraz planowanie działań związanych z flotą.

To ogromne ułatwienie dla fleet managerów, szczególnie, zarządzających parkiem pojazdów w międzynarodowym środowisku. Na polskim rynku e-mobility nie ma systemu, który oferowałby tak kompleksowe i elastyczne rozwiązania dla flot – podkreśla ekspertka Elocity.

Z punktu widzenia Coca Cola HBC w procesie elektryfikacji floty najważniejsze było znalezienie rozwiązania, które uwzględniałby również międzynarodowy charakter działalności koncernu oraz specyfikę funkcjonowania i rozliczeń infrastruktury ładowania w Polsce, Litwie, Łotwie i Estonii.

Już 90% naszych aut to pojazdy niskoemisyjne. Jako firma bardzo cieszymy się z tej zmiany i chcemy, by nasz zespół – który działa na terenie Polski, Łotwy, Litwy czy Estonii, także czuł, iż to dobra decyzja. Dlatego osobom, które otrzymują służbowe auta elektryczne, staramy się zapewnić także wygodny dostęp do ładowarek – właśnie z Elocity – mówi dyrektorka łańcucha dostaw, Ksenija Todic.

Współpraca Coca-Cola HBC i Elocity to kolejny krok koncernu w stronę niskoemisyjnego transportu. Dalsze plany zakładają zwiększenie liczby samochodów elektrycznych w samym 2025 do ponad 100 sztuk, co pozwala na skuteczne obniżenie emisji CO2 i przyczyni się do realizacji globalnych celów zrównoważonego rozwoju.

Choć zasięg planowanych inwestycji flotowych może się jeszcze zmieniać, jedno jest pewne: Coca Cola HBC jest zdecydowana na konsekwentne wdrażanie nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań, które przyczynią się do minimalizacji wpływu działalności firmy na środowisko.

Źródło: Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału