Chińskie Hongqi z pierwszymi salonami w Polsce. W drodze – nowy SUV

2 godzin temu

Hongqi w Polsce już niedługo rozpocznie przyjmowanie zamówień na swoje samochody. Na razie polski dystrybutor tej marki – firma AADC – pochwalił się listą pierwszych dealerów. Z kolei na wrześniowych targach IAA w Monachium zadebiutuje zupełnie nowy model EHS5.

Hongqi początkowo w polskiej ofercie będzie miało 5 modeli. To SUV-y HS3 i HS5 oraz trzy limuzyny. Czyli H5, H9 oraz H6. Ta ostatnia to samochód w stylu Audi A7, a więc z niżej przebiegającą linią dachu. Więcej na temat polskiej oferty Hongqi przeczytasz TUTAJ.

Pod koniec lipca tego roku firma AADC (Asian Automotive Distribution Center) podała lokalizację pierwszych 7 salonów w naszym kraju. Znajdują się one w Gdyni, Warszawie (dwa punkty), Poznaniu, Opolu, Rzeszowie oraz w miejscowości Wrzosowa koło Częstochowy. Kolejne punkty są w trakcie przygotowań, a data rozpoczęcia sprzedaży zostanie ogłoszona wkrótce.

AADC liczy przede wszystkim na dobrą sprzedaż modelu HS3. fot. Hongqi

Wcześniej nad Wisłą można było kupić tylko olbrzymiego, elektrycznego SUV-a o nazwie E-HS9, oferowanego przez innego importera.

https://magazynauto.pl/porady/chinskie-samochody-w-polsce-serwisowanie-gwarancja-ceny-i-dostepnosc-czesci,aid,5482

EHS5 to Tiangong 6

Wrześniowe targi motoryzacyjne w Monachium będą miejscem debiutu nowego modelu Hongqi przewidzianego dla Europy. To EHS5 (już bez dywizu w nazwie), czyli SUV klasy średniej, mierzący 475 cm długości, 190 cm szerokości oraz 164 cm wysokości.

EHS5 wyróżnia się nowoczesnym, opływowym nadwoziem z charakterystycznym dla Hongqi układem tylnych lamp. fot. Hongqi

To chińskie auto ma brać na celownik przede wszystkim Teslę Model Y i spółkę. Co ciekawe, konstrukcyjnie Hongqi EHS5 to odpowiednik chińskiego modelu Tiangong 06, zaprezentowanego w tym kraju pod koniec 2024 roku.

Specyfikacja europejska nie pozostało znana. Wiadomo jednak, iż ten SUV będzie oferowany z napędem na tylne lub cztery koła. W drugim przypadku jego moc może wynieść choćby 560 KM. Z kolei w pierwszym to znacznie skromniejsze 286 KM.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/omoda-9-super-hybrid-naped-moc-osiagi-spalanie-wyposazenie-cena-wrazenia-z-jazdy-opinia,aid,5370

Duża bateria trakcyjna

Pomiędzy osiami Hongqi EHS5 znalazł się akumulator trakcyjny o pojemności 85 kWh. Na pełnym naładowaniu zapewnia on możliwość pokonania około 600 km. W Chinach dostępny jest także model z baterią aż 111 kWh.

Co istotne, Hongqi EHS5 przyjmie prąd z maksymalną mocą 265 kW, ale w przyszłości w ofercie ma znaleźć się wariant z 900-woltową instalacją elektryczną. W rezultacie moc nabijania baterii z pewnością zdecydowanie przekroczy 300 kW.

Kokpit EHS5 łączy w sobie elementy typowe dla modeli Tesli i... chińskiego Nio. fot. Hongqi

Kokpit, podobnie jak w Tesli Model 3, zdominował wyłącznie jeden ekran, ale za to solidnych rozmiarów. Ma on przekątną 15,6” i – co typowe dla modeli z Państwa Środka – służy do zarządzania większością funkcji tego samochodu.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/koniec-z-powierzaniem-wiekszosci-funkcji-ekranom-dotykowym-euro-ncap-wchodzi-do-akcji,aid,3991

Kiedy w sprzedaży, jaka cena?

Na razie nie ma informacji na temat tego, czy i ewentualnie kiedy Hongqi EHS5 trafi na polski rynek. Z pewnością znajdzie się w sprzedaży w wybranych krajach Unii Europejskiej.

Cena? Zdecydowanie nie powinna być wyższa niż w przypadku Tesli Model Y, która nad Wisłą kosztuje od 204 990 zł.

2089

Idź do oryginalnego materiału