BMW M3 CS to bezkompromisowy sedan o mocy 550 KM

profiauto.pl 1 rok temu

BMW M4 CSL jest jednym z najbardziej hardkorowych coupe, jakie powstały w BMW M Division. Ale ma jedną wadę – brak tylnych siedzeń. Pasażerów na pokład zabierze za to nowe BMW M3 CS, któremu szaleństwa też odmówić nie można.

BMW M3 CS w pełni debiutuje

Wygląda agresywnie, jest bardzo mocne i posiada dopracowane pod kątem torowym zawieszenie. Jest również lekkie, choć może nie aż tak, jak M4 CSL. Bawarczycy nie poszli na całość i nie wyrzucili tylnej kanapy. Postawili za to na duże ilości włókna węgłowego, z którego wykonano dach, maskę, splitter, dyfuzor, obudowy lusterek, czy spojler. Dodatkowo z karbonu zrobili stelaże kubełkowych foteli oraz manetki zmiany biegów, a z lekkiego tytanu – układ wydechowy. W sumie udało się zgubić ok. 34 kg względem zwykłego M3. Masa auta to 1776 kg.

Jednocześnie inżynierowie BMW popracowali przy silniku

6-cylindrowa 3-litrowa jednostka z podwójnym doładowaniem z M3 Competition została wzmocniona do 550 KM i 650 Nm, czyli do poziomu M4 CSL. Takie wartości udało się osiągnąć przede wszystkim poprzez zwiększenie ciśnienia doładowania i montaż tytanowego wydechu.

W odróżnieniu od M4 CSL, w którym moc trafia na tylne koła, M3 CS ma napęd M xDrive. Kilka kliknięć w ustawieniach sprawi jednak, iż faworyzowana będzie tylna oś, a nawet, iż sedan stanie się wyłącznie tylnonapędowy (wyłączenie DSC). Fani BMW nie będą więc zawiedzeni – jazda bokiem jak najbardziej wchodzi w grę.

Osiągi również nikogo nie rozczarują

Nowe BMW M3 CS osiąga setkę w 3,4 s i rozpędza się do maksymalnie do 303 km/h (z ogranicznikiem). Producent podaje również czas przyspieszenia do 200 km/h, który wynosi imponujące 11,1 s.

Dodatkowo na doznania sportowe ma wpływać na nowo zaprojektowane zawieszenie, zmieniony kat nachylenia kół i ostrzej skalibrowany układ kierowniczy. Standardowym wyposażeniem są torowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2, które wspaniale komponują się z kutymi obręczami. Można je bez problemu zamienić na zestaw opon drogowych, zaznaczając przy okazji w konfiguratorze węglowo-ceramiczne hamulce.

BMW M3 CS powstanie w limitowanej liczbie egzemplarzy

BMW nie ujawniło jednak, ile aut trafi na rynek. Całkiem prawdopodobne, iż M3 CS będzie rzadsze od M4 CSL, które ograniczono do 1000 egzemplarzy na cały świat.

Zdjęcia: BMW

Idź do oryginalnego materiału