Amerykański Ram przywrócił silnik 5.7 V8 HEMI do swojej oferty, a klienci...

3 godzin temu

Amerykanie wciąż kochają duże silniki. Najlepiej świadczy o tym powodzenie, jakim cieszy się Ram 1500, którego znów można kupić z 5,7-litrową jednostką V8 HEMI. Wytwarza ona średnio 362 g CO2 na 1 km. Dla przypomnienia – na terenie Unii Europejskiej obowiązują przepisy ograniczające emisję dwutlenku węgla do 94 g/km.

Koncern Stellantis w zeszłym roku – rzekomo na dobre – zakończył produkcję 5,7-litowego silnika V8. W różnych amerykańskich modelach tego koncernu zastępowano go 6-cylindrową jednostką z serii Hurricane, dostępną w kilku wariantach mocy.

Ale wkrótce po odejściu poprzedniego szefa Stellantisa – Carlosa Tavaresa – gwałtownie stało się jasne, iż to on naciskał on na pożegnanie tej „V-ósemki”, i to pomimo oporu amerykańskich pracowników. Chwilę później zaczęto mówić o jej powrocie i… tak właśnie się stało.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/zmiany-zmiany-stellantis-wycofuje-silnik-v8-hemi-oraz-carlosa-tavaresa-kontrowersyjny-menadzer-w-2026-r-odchodzi-z-firmy,aid,4600

Duże zamówienia na 5.7 V8 HEMI

Ram, czyli producent pick-upów, właśnie przywrócił 5.7 V8 HEMI do swojej oferty. Znalazł się on w modelu 1500 na rok 2026 i długo nie trzeba było czekać na odzew ze strony klientów.

Otóż w ciągu 24 godzin od ogłoszenia cen, Ram otrzymał zamówienia od 10 000 osób. Czy to wiele? Na tle tego, co dzieje się w Chinach wygląda to niespecjalnie okazale, ale według rzecznika tej amerykańskiej marki „zamówienia na 5.7 HEMI są bardzo duże”.

RAM 1500 mierzy od 5,8 do 6,1 m długości. fot. Ram

W 2024 roku Ram łącznie sprzedał 373 120 samochodów we wszystkich rozmiarach, w tym modele 1500, 2500 i 3500. Liczba ta oznaczała spory spadek w stosunku do wcześniejszych lat, ale nie wiadomo, na ile wywołało go wycofanie „V-ósemki” z oferty modelu 1500. W przypadku modeli 2500 i 3500 pod ich maską wciąż pracują silniki 6.4 V8.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywany-dodge-ram-1500-klasyczny-amerykanski-pick-up-wielki-i-z-wieloma-zaletami,aid,5318

395 KM i 16 l paliwa/100 km

Ram 1500 5.7 V8 HEMI rozwija 395 KM i 555 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ten dysponuje m.in. zmiennymi fazami rozrządu oraz systemem dezaktywacji cylindrów przy pracy z niewielkim obciążeniem.

Do tego dochodzi układ miękkiej hybrydy w postaci alternatora z funkcją rozrusznika, oparty na 48-woltowej instalacji elektrycznej. Zapewnia on dodatkowy zastrzyk aż 176 Nm momentu obrotowego.

Silnik 5.7 V8 HEMI otrzymał układ miękkiej hybrydy. fot. Ram

Całość uzupełnia niewielki akumulator trakcyjny. „Hybrydowy system eTorque przechowuje energię w kompaktowej, 430-watogodzinowej baterii litowo-jonowej, umieszczonej w izolowanej akustycznie obudowie za tylnym siedzeniem. System chłodzony powietrzem i wentylowany wewnętrznie wykorzystuje dwa wentylatory” – informuje amerykański producent.

Ram 1500 5.7 V8 HEMI od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,8 s i średnio na 100 km zużywa 16 l paliwa. Przekłada się to na 362 g dwutlenku węgla na 1 km. Przypomnijmy, iż w Europie obowiązuje ograniczenie emisji tego gazu średnio do 94 g na całą sprzedaną gamę samochodów danego koncernu w ciągu 3 lat.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-auta-z-silnikami-v8-21-polecanych-modeli-zalety-wady-usterki-ceny,aid,5062

Z Protest Symbolem

W grudniu 2024 roku stery Rama przejął Tim Kuniskis, który od razu zlecił rozpoczęcie prac nad „ożenieniem” 5,7-litrowego silnika HEMI z układem miękkiej hybrydy, co było niezbędne, aby umieścić go w modelu 1500.

„RAM popełni błąd porzucając HEMI. Naprawiliśmy to” – stwierdził przy okazji premiery modelu 1500 5.7 V8 HEMI.

Protest Symbol przedstawia logo Rama połączone z silnikiem V8. fot. Ram

Co ciekawe, wszystkie pick-upy tego producenta z silnikiem V8 otrzymały przy okazji również głośniejszy wydech, a także specjalne, nowo opracowane logo, zwane Protest Symbol. Zawiera ono połączenie głowy barana – logo Rama – z „V-ósemką”.

Idź do oryginalnego materiału