Alpine ujawniło zdjęcia koncepcyjnego A390_β

moto-przestrzen.pl 5 dni temu

Nazwa A390_β jest zgodna z nazewnictwem marki, której wszystkie modele noszą oznaczenie A w połączeniu z trzema cyframi. Cyfra „3” odwołuje się do wielkości samochodu, liczba „90” oznacza uniwersalne samochody marki przeznaczone do codziennej jazdy. Grecka litera „beta” służy do oznaczenia pośredniego etapu w pracach nad nowym modelem, poprzedzającego oficjalną premierę wersji seryjnej.

A390_β daje przedsmak tego, jak będzie wyglądał przyszły seryjny model przeznaczony do codziennego użytku, który – podobnie jak kultowe A110 – będzie potrafiło przeistoczyć się w wyścigową maszynę, by kierowca mógł poczuć euforia z bardziej sportowej jazdy. Alpine definiuje go jako prawdziwy sportowy samochód ukryty w eleganckim nadwoziu, zupełnie jakby to był szyty na miarę garnitur: Racing car in a suit.

Podobnie, jak w przypadku concept caru Alpenglow, zaprezentowanego na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu w 2022 roku, inspiracją dla show car A390_β były górzyste alpejskie masywy. Skała, minerały, śnieg to przykład elementów natury, które zainspirowały stylistykę i dobór materiałów nowego modelu i ukształtowały jego silny charakter.

Na bazie swojego dziedzictwa i sportowego DNA Alpine stworzyło symbol francuskiego know-how, będący idealną mieszanką śmiałości i innowacji. W czasach, gdy mobilność niskoemisyjna staje się priorytetem w przemyśle motoryzacyjnym, Alpine A390_β jest czymś więcej niż tylko obietnicą. Jest dowodem zaangażowania marki Alpine na rzecz wysokiej klasy zrównoważonych samochodów sportowych, które są źródłem porywających doznań.

A390_β daje nam przedsmak przyszłego sportowego fastbacka Alpine, który zaprojektowaliśmy jako 5-miejscowe A110. Dualizm pomiędzy wyczynowym charakterem a wyrafinowaniem widoczny w tym show car jest ucieleśnieniem doznań z jazdy i osiągów, które już w 2025 roku będzie można odnaleźć w naszym seryjnym modelu produkowanym we Francji w historycznym zakładzie marki w Dieppe. To więcej niż obietnica doświadczenia typowego dla Alpine, to realne zobowiązanie. – Philippe Krief, CEO Alpine

Idź do oryginalnego materiału