5 motoryzacyjnych premier 2022 roku, na które szczególnie czekali klienci

profiauto.pl 1 rok temu

W kończącym się roku 2022 na rynek trafiło 131 nowych aut. Aż 67 z nich stanowiły SUV-y, co tylko odzwierciedla rosnącą z roku na rok popularność tego rodzaju nadwozia. W poniższym zestawieniu SUV-a również znajdziecie, ale znalazło się też miejsce dla szybkiego kombi. Zapraszam.

Porsche 911 GT3 RS – od 1 232 000 zł

Najbardziej ekstremalne GT3 w historii. Jego 6-cylindrowy wolnossący bokser generuje 525 KM, a moc idzie w parze z rozbudowanym pakietem aerodynamicznym. Z zewnątrz GT3 RS poznamy przede wszystkim po potężnym skrzydle i dużej ilości karbonu, który przyczynił się do redukcji masy i poprawy docisku przy dużej prędkości (nawet 800 kg docisku przy 285 km/h).

Porsche 911 GT3 RS najlepiej czuje się na torze, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by poruszać się nim na co dzień (homologacja). Przeszkodą w jego zakupie może być jedynie cena przekraczająca 1 200 000 zł.

Toyota Corolla Cross – od 146 600 zł

Najwięcej nowości w 2022 roku zaprezentowała Toyota – 11 różnych modeli. Jeden z nich – Corolla Cross – wypełnił lukę między odważnym stylistycznie C-HR-em, a dużym SUV-em, jakim jest RAV4. To niezwykle istotny model z punktu widzenia japońskiej marki.

W sumie to aż dziwne, iż na pomysł stworzenia Corolli Cross Toyota nie wpadła wcześniej. Nazwa Corolla zawiera w sobie ogromny sprzedażowy potencjał, co w połączeniu z nadwoziem SUV-a oznaczać może tylko jedno – długą kolejkę do salonów.

Dacia Jogger – od 77 300 zł

To połączenie podwyższonego kombi z przestronnością minivana. Niektórzy dostrzegają w niej także SUV-a, czy crossovera. Co najważniejsze, Dacia Jogger może zabrać na pokład choćby 7 osób, pomieści 700 l bagażu i już niebawem będzie dostępna w wersji hybrydowej. Znajdźcie podobne auto na rynku, które miałoby aż tyle zalet. Minusem na pewno jest spasowanie elementów we wnętrzu, ale kto by sobie akurat zawracał tym głowę, wybierając Dacię.

BMW M3 Touring – od 497 000 zł

O takie kombi prosili klienci marki od dawna. BMW długo się ociągało, by w końcu spełnić tę prośbę. BMW M3 Touring skrywa pod maską 3-litrową rzędową szóstkę z Competition, która kręci się do 7200 obr./min i wytwarza 510 KM (650 Nm). Moc na wszystkie koła przenosi 8-stopniowa przekładnia M Steptronic. Pierwsza setka pęka już po 3,6 s, a prędkość maksymalna z pakietem M Driver sięga 280 km/h. Przewóz dużych gabarytów na niemieckim autobahnie właśnie wskoczył na nowy poziom.

Honda Civic Type R – od 244 900 zł

Ci co mieli już okazję się przejechać, mówią, iż to prawdopodobnie najlepszy Type R w historii. Japończycy nie wymyślili jednak koła na nowo, przedstawiając kolejne wcielenie kultowego hot hatcha.

Podobnie jak u poprzednika pod maską pracuje 2-litrowy doładowany silnik, który wzmocniono do 329 KM (+9 KM). Moc przez cały czas trafia na przód, a za jej przekazanie odpowiada manualna skrzynia biegów.

Jednocześnie producent obiecuje jeszcze szybszą reakcję na gaz, lepsze hamulce z wydajniejszym układem chłodzenia, poprawiony układ wydechowy oraz całą masę innych usprawnień, które mają przełożyć się na znakomite adekwatności jezdne. To z pewnością auto dla pasjonatów, którzy na start muszą wyłożyć prawie ćwierć miliona zł.

Idź do oryginalnego materiału