Zaprezentowano najnowszy model w 100% polskiego autotransportera

2 dni temu

Luggi#ONE to nowy zestaw autotransportera do przewozu pojazdów osobowych i dostawczych, zaprojektowany i wyprodukowany w całości w Polsce. Konstrukcja powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na dostępne i funkcjonalne rozwiązania transportowe. Wyróżnia się modułową budową, sterowaniem hydraulicznym oraz przystosowaniem do samodzielnej jazdy technicznej.

Luggi, polska marka specjalizująca się w zabudowach transportowych, zaprezentowała swój najnowszy produkt – zestaw autotransportera do przewozu pojazdów osobowych i dostawczych, stworzony w 100 proc. w Polsce. Premiera odbyła się 15 kwietnia na Stadionie Śląskim.

Polska odpowiedź na potrzeby europejskiego rynku

Zwrot w kierunku zwiększania komfortu i bezpieczeństwa pracy kierowców, rosnące koszty paliwa oraz poważne problemy z dostępnością autotransporterów w Europie – to tylko kilka z głównych wyzwań, na które odpowiada nowy projekt marki Luggi. Pojazd został zaprojektowany z myślą o współczesnym operatorze: ma być niezawodny, efektywny i realnie odciążać użytkownika w jego codziennej pracy. Jednocześnie konstrukcja powstała w oparciu o analizę obecnych trendów i prognoz rynku transportowego, na którym brakuje alternatyw dla gwałtownie dostępnych, kompleksowych rozwiązań.

– Zapotrzebowanie na autotransportery dynamicznie rośnie, przez co czas oczekiwania na zamówienia z roku na rok znacznie się wydłuża. Presja ekonomiczna i niedobór kierowców powodują, iż najważniejsze stają się takie cechy, jak komfort obsługi, niskie koszty eksploatacyjne i szybka dostępność pojazdu. Luggi odpowiada na te potrzeby, oferując czas realizacji skrócony choćby do kilku miesięcy. Ponadto, brak pośredników i niższe koszty logistyczne przekładają się na konkurencyjną cenę w stosunku do porównywalnych zestawów z importu – mówi Patryk Steidten, Wiceprezes, Zabudowy365.pl Sp. z o.o., do której należy marka Luggi.

Zaawansowana technologia, polska produkcja

Autotransporter Luggi#ONE to efekt zaawansowanego procesu projektowego, prowadzonego przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem w konstrukcji pojazdów specjalistycznych. Cały zestaw – przyczepa, jak i zabudowa na pojeździe ciężarowym – powstaje w Polsce, a całość spełnia wymogi homologacji krajowej i europejskiej. Zestaw charakteryzuje się modułową konstrukcją, co pozwala również na użytkowanie „solo” dla przejazdów technicznych, niewymagających załadunku pojazdów na zabudowę. Układ trapów przejazdowych i platform jest w pełni sterowany hydraulicznie, co pozwala kierowcy na sprawne załadunki bez potrzeby użycia siły fizycznej, a przy tym redukuje ryzyko błędów.

– Zaczęliśmy od rozmów z kierowcami, operatorami flot i strategicznymi dla nas partnerami biznesowymi. Wiedzieliśmy, iż potrzeba czegoś więcej, niż tylko kolejnego transportera. Dzisiaj liczy się przede wszystkim bezpieczeństwo, dostępność i ergonomia. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć projekt niespotykany na skalę krajową, a także europejską, od podstaw i bez kompromisów. Od pierwszych szkiców po produkcję i końcowy montaż – wszystko odbywa się w Polsce, pod okiem najlepszych specjalistów oraz przy nieocenionym wsparciu naszych partnerów technologicznych, w tym: Daimler Truck Polska, właściciela marki Mercedes-Benz. Dzięki temu jesteśmy w stanie nie tylko lepiej kontrolować jakość, ale przede wszystkim szybciej reagować na potrzeby rynku – mówi Mateusz Ciupa, Key Account Manager/Quality Manager, Zabudowy365.pl.

Nowy standard bezpieczeństwa i ergonomii

Autotransporter Luggi został zaprojektowany z myślą o maksymalnym bezpieczeństwie i komforcie pracy kierowcy. Kluczowym elementem jest system SLS (Safety Lights Solution) – autorskie oświetlenie LED, produkowane przez polską firmę HORPOL, które oświetla przestrzeń roboczą wokół pojazdu, zwiększając widoczność podczas załadunku i minimalizując ryzyko potknięć, kontuzji czy zgubienia sprzętu. W zakresie obsługi hydraulicznej, zestaw wyposażono w trapy przejazdowe i platformy o dużym skoku, sterowane z poziomu ergonomicznie rozmieszczonych manipulatorów – umożliwiających pracę w pozycji stojącej i z pełną widocznością zestawu. Regulowane platformy hydrauliczne pozwalają na bezpieczne przeprowadzenie rozładunku i załadunku, zarówno pojazdów osobowych, jak i dostawczych.

Autorskie rozwiązania

Dzięki zastosowaniu tylnej belki antynajazdowej w pojeździe uzyskamy homologację całopojazdową, dodatkowo jesteśmy w trakcie procesu uzyskania tego certyfikatu również na przyczepę, dzięki czemu znacząco skrócimy czas rejestracji i dopuszczenia gotowego zestawu pojazdów do użytkowania.

– Bezpieczeństwo i wygoda pracy to dla nas priorytety. Uprościliśmy sterowanie, zadbaliśmy o oświetlenie przestrzeni roboczej podczas prac załadunkowych i rozładunkowych, a dzięki funkcji jazdy solo kierowca zyskuje większą niezależność. Co istotne, po złożeniu platform uchylnych uzyskujemy zlicowaną powierzchnię w przyczepie (w pojeździe nie licuje się), co pozwala na przewóz szerszych pojazdów, niż standardowy załadunek. Ponadto, wprowadziliśmy rozwiązania, które w znaczy sposób ograniczają wahanie boczne przyczepy podczas jazdy, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo w trasie. To zestaw, który nie tylko działa sprawnie, ale też realnie wspiera kierowcę w codziennych zadaniach – komentuje Adrian Janusiak, Project Manager, Zabudowy365.pl.

Bazą zestawu jest Mercedes-Benz Actros Giggaspace – największa kabina w ofercie Daimler Truck Polska. Oferuje ponadstandardową przestrzeń, ergonomiczne miejsce do odpoczynku oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa, jak MirrorCam czy asystent utrzymania pasa ruchu. kooperacja z Daimler Truck Polska podnosi prestiż realizacji i potwierdza jej wysoką jakość.

Poza Mercedes-Benz, w projekt zaangażowały się również inni partnerzy technologiczni, jak: Continental, Volvo, HORPOL i Manuli by Fluiconnecto.

Zestaw autotransportera trafił do regularnej oferty. Producent umożliwia przeprowadzenie indywidualnych prezentacji oraz jazd testowych dla firm zainteresowanych wdrożeniem rozwiązania do swojej floty.

Idź do oryginalnego materiału