Wystarczyło, iż Suzuki zjechało z ceną na 48 tys. zł, by w salonach były tłumy jak na Krupówkach. Hit dla biednych sprawia sensację

2 godzin temu

Jeśli wychylimy głowę poza Unię Europejską, możemy dostrzec, iż na świecie jest wiele rozwiązań, które pomogłyby nie wykluczać biednych osób z możliwości zakupu nowego auta. Proste rozwiązanie zna chociażby Suzuki, który oferuje w Republice Południowej Afryki oferuje Swifta od 48 tys. zł (w przeliczeniu). To coraz większy hit, który może zagrozić innemu bestsellerowi dla biednych z salonów Volkswagena.

Z tego artykułu dowiesz się:
Toggle
  • Tanie Suzuki atakuje podium w RPA
  • Nie da się tu zagrozić Toyocie

Polityka dostosowana do potrzeb bogatszych, jak i biedniejszych obywateli sprawia, iż w RPA sprzedaje się coraz więcej samochodów. Z danych NAAMSA wiemy, iż w tym roku liczba rejestracji dobiła do prawie pół miliona (493 053 szt.). To o 15,7 proc. więcej niż po 10 miesiącach 2024 r. Jak przypomina analityk motoryzacyjny, Matt Gasnier październik w RPA (55 956 szt.) był ósmym miesiącem z rzędu z dwucyfrowym wzrostem (+16 proc.). To także trzynasty miesiąc na plusie i najlepszy październik od 11 lat.

Toyota Hilux. // fot. materiały prasowe

Tanie Suzuki atakuje podium w RPA

Po tytuł bestsellera w RPA ponownie zmierza Toyota Hilux. Pickup ma już 30 163 rejestracji, czyli o 11,5 proc. więcej niż rok temu. Ciekawostka widoczna jest na drugim miejscu, bo pozycję wicelidera odbił Volkswagen Polo Vivo (21 181 szt.). To wciąż produkowana, starsza generacja modelu, którą można tam kupić w przeliczeniu za 57 tys. zł. Ta konstrukcja tylko zyskuje na popularności, a najnowsza generacja Polo (dostępna tam w hatchbacku i sedanie) ma tam o połowę niższą sprzedaż. Polo dla biednych po październiku zepchnęło na trzecią pozycję hitowego pickupa, Forda Rangera (20 937 szt.).

Volkswagen Polo Vivo. // fot. materiały prasowe

Jednak do walki podium coraz mocniej podpina się Suzuki. Japońska marka też ma swój budżetowy model, bo Swifta jest w stanie oferować tam za 48 tys. zł (w przeliczeniu). W efekcie sprzedaż wystrzeliła o 63,1 proc., co pozwoliło uzbierać już 20 563 rejestracji. Jedno powinięcie nogi rywali i hatchback może wskoczyć choćby na drugą lokatę. Czołową piątkę rynku uzupełnia tam pickup nr 3, czyli Isuzu D-Max (17 972 szt.).

Ford Ranger. // fot. materiały prasowe

Jednak o Top 5 może powalczyć też Toyota Corolla Cross (17 774 szt.). Siódmą lokatę utrzymuje tam jeszcze Hyundai Grand i10 (14 114 szt.), ale coraz bliżej jest nowe Chery Tiggo 4 Pro (13 342 szt.). Chiński SUV już wyprzedził Toyotę Starlet (13 054 szt.) i Suzuki Fronx (11 319 szt.). Do Top 10 dobija się też kolejny „Chińczyk”, GWM Haval Jolion (11 244 szt.).

Suzuki Swift. // fot. materiały prasowe

Nie da się tu zagrozić Toyocie

W RPA najpopularniejszą marką na rynku nowych aut jest zdecydowanie Toyota (121 613 szt.). Niemal co czwarty (24,7 proc.) samochód ma znaczek tego producenta. Wiceliderem jest Suzuki (60 214 szt.), mające o połowę niższą sprzedaż od lidera (choć samej marce wzrosła o 22,7 proc.). Na trzeci stopień podium spadła w tym roku Grupa Volkswagen (52 609 szt.).

Skład czołowej trójki raczej się nie zmieni, bo czwarty Hyundai ma „dopiero” 30 290 rejestracji. Ford (28 318 szt.) jest piąty, a chińskie GWM (w tym Haval) awansował do najlepszej szóstki z liczbą 22 215 rejestracji. Tuż za nim plasuje się Isuzu (22 104 szt.), które broni się przed rosnącym Chery (20 549 szt.). Najlepszą dziesiątkę kompletują Mahindra (15 463 szt.) i Kia (15 181 szt.).

Idź do oryginalnego materiału