Wielka Wyprawa Maluchów 2023 – drugi dzień

1 rok temu

Wymiany silników, 180-konny Maluch na torze i Grossglockner – to tylko niektóre z punktów odcinków drugiego dnia największego motoryzacyjnego projektu charytatywnego. 35 załóg Wielkiej Wyprawy Maluchów przejechało 424 kilometry.

Wjazd na szczyt Grossglockner

Wjazd pod szczyt Grossglockner najwyższej góry austriackich Alp było nie lada wyzwaniem dla kawalkady 35 Małych Fiatów. Przewyższenie o wysokości ponad 1500 metrów wszystkie auta pokonały z charakterystycznym dla nich wyciem silników.

Jeden z celów osiągnęliśmy, wjechaliśmy na najwyższy punkt trasy na wysokość 2571 m n.p.m Edelweissspitze, ale naszym nadrzędnym celem jest zebranie miliona dla dzieci, ofiar wypadków drogowych. Jutro jedziemy dalej i wciąż zachęcamy do dorzucania choćby najmniejszej kwoty na naszą – zaznacza Kajetan Kajetanowicz, 3-krotny rajdowy mistrz Europy i ambasador Wyprawy.

Wizyta na torze wyścigowym Greinbach

Przed wjazdem na Grossglockner wszystkie załogi odbyły także rundę po torze wyścigowym Greinbach. Pokazową trasę przejechał tam Kajetan Kajetanowicz swoim 180-konnym Maluchem z silnikiem motocykla GSXR, który potrafi się rozpędzić do ponad 200km/h. Swojego wyścigowego Fiata 126 zaprezentował także Paweł Kopacz, który ścigał się z lokalnym zawodnikiem jadącym niewielkim Steyr-Puchem. Na miejscu uczestników Wyprawy powitali też lokalni kolekcjonerzy Steyr-Puch, czyli austriackich odpowiedników niedużych fiatów produkowanych przeszło 60 lat temu. Podczas całego odcinka między Wiener Neustad, a zboczem Glossglockner Maluchy wzbudzały na drogach i stacjach benzynowych ogromne zaciekawienie.

Wielka Wyprawa Maluchów 2023 – Kajetan Kajetanowicz na torze wyścigowym Greinbach
Awarie

W trakcie 424 kilometrów trasy nie obyło się oczywiście bez awarii. Szwankowały układy hamulcowe, paliwowe, urywały się linki gazu, a w jednym aucie pękła uszczelka pod głowicą i trzeba było wymienić cały silnik.

– Usterek nie unikniemy, bo Maluchy, które biorą udział w Wyprawie mają choćby po 50 lat! Nie wszyscy kierowcy są również zaprawieni do jazdy w tak trudnych warunkach. Byliśmy na to więc przygotowani. Mamy ze sobą wozy serwisowe, mnóstwo części dostarczonych nam przez partnera, firmę Inter Cars, lawety, a co najważniejsze, doświadczonych mechaników – wyjaśnia Paweł Wrona, szef serwisu Wielkiej Wyprawy Maluchów.

Musimy być bardzo zauważalni – podkreślajeden z ambasadorów Wyprawy Remigiusz „Rezi” Wierzgoń. – Tylko w ten sposób możemy budować świadomość w społeczeństwie i zbierać pieniądze na pomoc dzieciom. To by nie zadziałało, gdybyśmy po prostu powiedzieli, iż zbieramy na dzieciaki. Jedziemy Maluchami, żeby nas było widać, bo chcemy by finalna kwota na pomoc najmłodszym ofiarom wypadków była jak najwyższa.

Kolejny dzień

Trzeciego dnia Wyprawy uczestnicy będą mieli do pokonania, 388 kilometrów. Etap zakończą w muzeum kultowego wyścigu Mille Miglia. Cała trasa z Bielska-Białej do Monte Carlo i z powrotem wyniesie ponad 4000 kilometrów i przejedzie przez siedem państw.

Kajetan Kajetanowicz, Longin Bielak i Rafał Sonik – Wielka Wyprawa Maluchów 2023 – wizyta na torze wyścigowym Greinbach
* * *

Organizatorami projektu „Wielka Wyprawa Maluchów do Monte Carlo 2023 dla Dzieci” jest 126Evolution oraz Automobilklub Krakowski. Wyprawa została objęta Patronatami Honorowymi Ministerstwa Infrastruktury, Małopolskiej Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Polskiego Związku Motorowego. Partnerami głównymi zostali InterCars, InPost oraz Grupa Cichy-Zasada, 4F, Kensol i Capek. Partnerami wspierającymi Wyprawę są: Euvic, Charsznickie Pola Natury, JR Holding, Polaris, PWS Konstanta, Port Gdynia oraz Marathon. G2A i Moped Retro.

Informacja prasowa

Zdjęcia: Paweł Bielak, oraz materiały organizatora

Idź do oryginalnego materiału