Zupełnie nowy elektryczny GLC z technologią EQ stanowi punkt zwrotny w segmencie SUV-ów klasy średniej. Wyznacza trendy za sprawą wyrafinowanego języka designu oraz inteligencji, jaką zapewnia mu oparty na AI system operacyjny MB.OS. Jednocześnie ustanawia nowe klasowe standardy pod względem przestronności i efektywności, ze swoim wydajnym napędem, imponującym zasięgiem oraz szybkim ładowaniem. Nowy GLC jest pierwszym modelem z gwiazdą, który otrzymuje redefiniowany ikoniczny grill – a jednocześnie pozostaje typowym Mercedesem, niezwykle komfortowym i z przytulnym, wysokiej jakości wnętrzem. Przedsprzedaż nowego elektrycznego ruszyła już w polskich salonach Mercedes-Benz.
Elektryczny GLC łączy solidność i elegancję Mercedesa z najnowocześniejszymi układami napędu elektrycznego oraz inteligentnym, intuicyjnym oprogramowaniem. Zaprojektowany z myślą o płynnym dostosowywaniu się do zróżnicowanych potrzeb i stylów życia, kontynuuje on tradycje spalinowych i hybrydowych wydań GLC w świecie elektromobilności.
Nowy GLC reprezentuje klasyczne proporcje średniej wielkości SUV-a Mercedes-Benz w nowoczesny, a przy tym urzekający sposób. To pierwszy model z przeprojektowaną, chromowaną osłoną chłodnicy, tak charakterystyczną dla samochodów z gwiazdą. Niczym podświetlone arcydzieło high-tech, na nowo definiuje ona oblicze marki, emanując prestiżem i pewnością siebie.
Względem swoich spalinowych odpowiedników zupełnie nowy GLC oferuje jeszcze więcej miejsca dla podróżujących i na bagaż – tylny bagażnik o bazowej pojemności 570 litrów uzupełnia 128-litrowy przedni bagażnik, tzw. frunk. Uciąg topowego wariantu GLC 400 4MATIC wynosi aż 2,4 tony.
W kabinie uwagę zwracają szlachetne materiały wykończeniowe, rozbudowane ambientowe oświetlenie oraz opcjonalny imponujący ekran MBUX HYPERSCREEN o przekątnej aż 39,1″ – największy w dotychczasowej historii Mercedes-Benz. Nowy GLC wykorzystuje czwartą generację MBUX-a – to pierwszy na świecie samochodowy system informacyjno-rozrywkowy integrujący sztuczną inteligencję (AI) firm Microsoft i Google. Otwiera on nowy świat spersonalizowanych doświadczeń i intuicyjnej interakcji z użytkownikiem, w tym za pośrednictwem dialogu z wykorzystaniem wirtualnego asystenta MBUX, również opartego na AI.
W momencie premiery rynkowej nabywcy będą mogli zamówić topowy wariant GLC 400 4MATIC o mocy 360 kW (489 KM), z akumulatorem o pojemności 94,5 kWh netto, oferujący do 713 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP (dane wstępne). Architektura 800 V pozwala na ładowanie z mocą ponad 330 kW; w optymalnych warunkach 10 minut ładowania wystarczy, by zasięg pojazdu zwiększyć o ponad 300 km. niedługo do portfolio dołączą cztery kolejne atrakcyjne, wszechstronne odmiany napędowe.
Nowy GLC w każdej sytuacji oferuje optymalną równowagę między dynamiką jazdy a komfortem. Dzięki sprawdzonej technice pneumatycznego zawieszenia z Klasy S niemal całkowicie pochłania nierówności i wibracje. Efekt: wyjątkowo harmonijna jazda. Opcjonalny pakiet technologiczny obejmuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC w połączeniu ze skrętną tylną osią z kątem skrętu kół do 4,5 stopnia, która zwiększa zarówno zwrotność, jak i stabilność prowadzenia.
Nowy Mercedes-Benz GLC jest już dostępny w przedsprzedaży w Polsce.