Twoje własne Porsche za niecałe 30 tysięcy złotych. Ludzie nie mają pojęcia, jakie są dziś ceny tego modelu

2 godzin temu

Porsche to najwyższy poziom komfortu, luksus, sportowe osiągi, ponadczasowy design i niesamowita historia. Bez dwóch zdań to jeden z najbardziej ikonicznych producentów w świecie motoryzacji. Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, iż takie samochody muszą dużo kosztować – tak było przecież zawsze. Natomiast zdarzają się tutaj wyjątki i zakup wcale nie musi być drogi. Ba – może być znacznie tańszy, niż w przypadku wielu konkurencyjnych modeli z o wiele niższej półki.

Spis treści:

  • Problemy w Porsche?
  • Sprawa Macan’a i Cayenne
  • Pierwsza generacja Porsche Cayenne
  • Ceny używanych egzemplarzy

Porsche za 30 tysięcy złotych – jak to możliwe?

W ostatnim czasie dosyć sporo mówi się o problemach, z jakimi boryka się Porsche. Eksperci spierają się co do tego, jakie są ich przyczyny. Dziś jednak nie chcę zajmować się tym tematem ani rozstrzygać, czy niemiecki producent poszedł dobrą drogą, czy też nie. Fakty są takie, iż obecne czasy rządzą się swoimi prawami a luksusowe marki premium na tym cierpią. Bardzo często wśród rozważań pojawiają się dwie nazwy – Macan oraz Cayenne. Dlaczego ktoś może uważać, iż są to dwa modele, które mają fundamentalne znaczenie dla niemieckiej marki?

fot. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG.

Macan to aktualnie najtańszy samochód w polskim cenniku Porsche. Jego ceny rozpoczynają się od 370 tysięcy złotych. Rzecz w tym, iż wraz z premierą drugiej generacji w 2024 roku z oferty zniknęły wersje spalinowe a Macan jest oferowany wyłącznie w wariancie elektrycznym. W przypadku Cayenne warianty spalinowe wciąż są dostępne. Tutaj jednak cena rozpoczyna się od 479 tysięcy złotych. Jak już podkreśliłem – nie chcę tutaj rozstrzygać kto w tym sporze ma rację. Nie zajmę też stanowiska w kwestii tego, czy takie ceny nowych samochodów są uzasadnione. Zastanówmy się jednak nad czymś innym – czy zakup Porsche musi oznaczać spory wydatek?

Nie – nie musi!

Poruszyłem już temat modelu Cayenne. Jego pierwsza generacja była produkowana w latach 2002-2010. Samochód świetnie się prezentował i był kapitalnie wyposażony. Wszak to najprawdziwszy SUV klasy premium – nie mogło być inaczej. Silniki benzynowe miały pojemność od 3.2 do 4.8 i moc od 250 do 550 koni mechanicznych. Był też diesel 3.0 o mocy 240 koni. Rasowy sportowy SUV z napędem na cztery koła natychmiast wzbudził ogromne zainteresowanie. Dziś może być wyborem dla wszystkich, kto chciałby posiadać swoje własne Porsche.

fot. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG.

Znajdziemy choćby tańsze egzemplarze… natomiast spory wybór w Porsche Cayenne pierwszej generacji rozpoczyna się dziś w zakresie 25-30 tysięcy złotych. I pojawiają się tutaj choćby roczniki 2007, czy 2008 – choć to sporadyczne przypadki. Tak czy inaczej – są to ceny wręcz absurdalne jak na producenta, o którym tutaj mówimy. Porsche za niecałe 30 tysięcy – wydaje się, iż to żart, iż ktoś chce nas wkręcić, ale to fakty. jeżeli chcesz kupić taki samochód tanio, lepszej okazji, niż Cayenne, prawdopodobnie nie znajdziesz.

Zdjęcia: Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG.

Idź do oryginalnego materiału