Volvo Trucks liderem rynku ciężkich samochodów ciężarowych w Europie

3 tygodni temu

Po raz pierwszy Volvo Trucks jest liderem rynku ciężkich samochodów ciężarowych w Europie* (o ładowności ≥ 16 ton). W 2024 roku firma miała łączny udział w rynku europejskim na poziomie 17,9%, a w regionie zarejestrowano 56 331 samochodów ciężarowych Volvo.

Rynkami z największą liczbą zarejestrowanych samochodów ciężarowych Volvo w ciągu roku były Wielka Brytania, Francja, Niemcy, Polska i Hiszpania.

– Jesteśmy bardzo dumni, iż zostaliśmy liderem rynku w Europie. To wyraźny dowód na to, iż nasi klienci doceniają oszczędność paliwa, bezpieczeństwo i dyspozycyjność naszych samochodów ciężarowych oraz iż mamy bardzo atrakcyjną ofertę produktów – powiedział Roger Alm, prezes Volvo Trucks.

– Nasze nowe samochody ciężarowe FH Aero, które zostały wprowadzone na rynek w 2024 roku, są po prostu wyjątkowe. Te ciężarówki są dostępne z napędem elektrycznym, gazowym i wysokoprężnym i gwałtownie stały się bardzo popularne na rynku. Firmy transportowe wybierają Volvo, ponieważ nasze produkty i usługi pomagają im rozwijać działalność i redukować emisję CO2. Chciałbym serdecznie podziękować naszym klientom za zaufanie do nas, a także naszym dealerom, dostawcom i współpracownikom w Grupie Volvo za to osiągnięcie.

W skali globalnej Volvo Trucks zwiększyło swój udział w rynku w 25 krajach w 2024 roku. W Brazylii Volvo stało się liderem rynku ciężkich ciężarówek po raz trzeci z rzędu, osiągając udział w rynku na poziomie 23,7%. Flagowy model firmy, Volvo FH, był najlepiej sprzedającym się modelem ciężarówki ze wszystkich marek w Brazylii w 2024 roku. W Australii udział Volvo w rynku wyniósł 18,2%. W Ameryce Północnej (USA i Kanada) Volvo Trucks miało udział w rynku na poziomie 10,5% (10,2% w 2023 roku).

– Jesteśmy silniejsi niż kiedykolwiek dzięki całkowitemu odnowieniu naszego globalnego portfolio produktów w 2024 roku. W Ameryce Północnej, gdzie zamierzamy znacząco rozwinąć naszą działalność, wprowadziliśmy zupełnie nową platformę, która będzie podstawą dla szeregu nowych modeli w nadchodzących latach. Pierwszym modelem na platformie było całkiem nowe Volvo VNL, który może zapewnić choćby o 10% większą oszczędność paliwa w porównaniu z poprzednią generacją – powiedział Roger Alm.

*„Europa” oznacza Unię Europejską, w tym Wielką Brytanię, Norwegię i Szwajcarię (EU30).

Idź do oryginalnego materiału