Volvo poprawia wyniki sprzedaży – nowy lider klasy premium?

9 godzin temu

Segment premium notuje w naszym kraju stały wzrost. Niektórzy producenci radzą sobie jednak nieco lepiej niż inni. Volvo odnotowuje znaczne poprawy w sprzedaży swoich aut od dłuższego czasu. Najnowsze dane SAMAR mówią o wzroście na poziomie 26% względem zeszłego roku. Najpopularniejszym modelem pozostaje SUV XC60, jednak na horyzoncie widać już auta elektryczne.

Volvo kontynuuje ambitną politykę elektryfikacji gamy. Nowe modele z napędem elektrycznym, takie jak EX30 czy EC40 coraz częściej można zauważyć na ulicach. Klienci chętnie po nie sięgają, jednak nie zapominają również o większych SUV-ach czy klasycznych sedanach i kombi. Wzrost sprzedaży jest znaczny, ponieważ wynosi aż 26 procent względem tego samego okresu w zeszłym roku. Czy możemy szykować się na atak na fotel lidera segmentu premium?

W ciągu pierwszych 9 miesięcy w Polsce zarejestrowano aż 11 818 nowych modeli szwedzkiej marki. Taka wartość zapewnia Volvo 12,25% udziałów w rynku aut klasy premium. Na przestrzeni roku Szwedzi zwiększyli udziały o 0,37% w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku, co potwierdza rosnącą popularność marki wśród polskich kierowców. Wzrost sprzedaży zanotowano także we wrześniu i w porównaniu do sierpnia wyniósł on 44,42%. Wszystko wskazuje na to, iż Volvo może być spokojne o przyszłość. Nowy model EX90 powinien przynieść znaczny wzrost sprzedaży, a małe elektryczne SUV-y również radzą sobie świetnie.

Wśród najchętniej wybieranych modeli bezkonkurencyjne pozostają SUV-y. Na Volvo XC60 zdecydowało się niemal 4,5 tys. klientów (ok. 38% całości). 3 tys. rejestracji należy do Volvo XC40 (25%). Na trzecim miejscu uplasował się Volvo XC90 z liczbą niemal 1,5 tys. zarejestrowanych egzemplarzy (12,5%). Pod względem elektryków również wygląda to nieźle. Polacy zarejestrowali łącznie 2 218 modeli Volvo napędzanych energią elektryczną, głównie EX30, EX40 oraz EC40. Stanowi to niemal 10% segmentu aut elektrycznych premium. Szwedzka firma zapowiedziała, iż do 2030 roku 90% jej sprzedaży będą stanowić wyłącznie samochody zelektryfikowane.

Fot. materiały prasowe producenta

Idź do oryginalnego materiału