Nowa Dacia Bigster

7 godzin temu

Zgodnie z zapowiedzią ze stycznia 2021 roku Dacia rusza na podbój segmentu C. Marka wkracza na rynek C-SUV z unikalną ofertą w postaci modelu Bigster, dopasowanego do specyficznych wymagań klientów na tym stale rosnącym rynku. w tej chwili wielu użytkowników aut z segmentu C-SUV, którzy pragną zmienić je na nowszy model, nie rezygnując z odpowiedniego poziomu komfortu, osiągów i przestronności, powstrzymuje się z decyzją z powodu inflacji.

Denis Le Vot, dyrektor generalny Dacii: Po wprowadzeniu planu Renaulution w 2021 roku, całkowicie zmieniliśmy koncepcję marki. Stworzyliśmy jej nową tożsamość: nowe kolory, nowe logo, nowe segmenty, nowe punkty sprzedaży. Pozostaliśmy wierni naszej strategii, a jednocześnie dzięki naszym działaniom Dacia stała się bardziej atrakcyjna i ambitna niż kiedykolwiek wcześniej. I jak zawsze oferuje najlepszy stosunek ceny do zalet użytkowych. Dziś, z Bigsterem, lepiej niż kiedykolwiek spełnia oczekiwania klientów z segmentu C.

Design

Design Nowego Bigstera podkreśla solidność i zdolność do towarzyszenia klientom w działalności zawodowej, podróżach czy wypadach na łono natury. Jego pokaźna, pozbawiona zbędnych elementów bryła nadwozia jest podkreślona układem prostych, geometrycznych, prężnych linii. Masywne błotniki, podobnie jak rozmieszczone skrajnie po bokach przednie i tylne światła, dodatkowo wzmacniają wrażenie solidności i stabilności Bigstera. Przód nadwozia jest również typowy dla Dacii z dużym, czarnym, błyszczącym grillem i z logo „Dacia link” umieszczonym na środku. Poziomo umieszczona, wyprofilowana maska została zaprojektowana z myślą o zapewnieniu kierowcy jak najlepszej widoczności ku dołowi.

Przednie i tylne osłony podwozia są barwione w masie, a dzięki temu trwalsze i bardziej wytrzymałe. Elementy ochronne biegnące wokół nadwozia – wzdłuż boków, na nadkolach i w dolnej części zderzaków – są wykonane z materiału Starkle®. W ramach koncepcji zrównoważonego podejścia Dacia wykorzystuje ten materiał. Opracował go zespół inżynierów marki i wykonany jest częściowo z surowców pochodzących z recyklingu, w surowej, nielakierowanej postaci. Dacia Bigster jest oferowana w standardzie z 17- lub 18-calowymi aluminiowymi felgami. 19-calowe felgi z oryginalnymi motywami graficznymi są dostępne w opcji w najwyższej wersji wyposażeniowej Journey. W wyższych wersjach wyposażeniowych klienci mają też do wyboru nadwozie dwukolorowe (z czarnym dachem), harmonijnie podkreślające sylwetkę auta.

Wnętrze

Dla zapewnienia maksymalnej prostoty i skuteczności wszystkie informacje związane z jazdą zgrupowano na 7-calowym lub 10-calowym cyfrowym zespole zegarów. Wszystkie informacje związane z systemem multimedialnym wyświetlają się na centralnym ekranie dotykowym o przekątnej 10,1 cala (w standardzie). Oba ekrany łączy zielona linia zapewniająca ich harmonijne wizualne wkomponowanie w deskę rozdzielczą. W zależności od poziomu wyposażenia nowy Bigster jest oferowany z jednym z trzech typów środkowej konsoli przy przednich siedzeniach. Niską, średnią lub – po raz pierwszy w Dacii – wysoką konsolą z podłokietnikiem (i chłodzoną komorą), ładowarką indukcyjną i pojemnym schowkiem. Szczególnie wiele uwagi poświęcono odpowiedniemu doborowi obić siedzeń. W zależności od wyposażenia położono nacisk na: prostotę i wygodę (Bigster Essential i Expression), trwałość i łatwość czyszczenia (Extreme) lub maksymalny komfort (Journey).

Nowa Dacia Bigster jest zbudowanya na platformie CMF-B. Stanowi ona najważniejszy element strategii produkcyjnej Dacii i której elastyczność umożliwia stworzenie wyjątkowo przestronnego wnętrza. Parametry użytkowe zostały dobrano tak, aby spełnić wymagania użytkowników aut z segmentu C-SUV. To odpowiednie wyciszenie (dźwiękochłonna przednia szyba, grubsze szyby, wyciszony silnik), wykończenie (nowa wykładzina podłogowa, Touch LED) i komfort siedzeń (regulacja podparcia lędźwiowego w fotelu pasażera z przodu, regulacja oparcia tylnej kanapy itp.), dwustrefowa klimatyzacja z przodu i dysze nawiewu na tylne siedzenia.

Przestrzeń wewnątrz

Dzielona w układzie 40/20/40 tylna kanapa pozwala pogodzić przewóz kłopotliwych gabarytowo przedmiotów z wygodą pasażerów. Gdy na tylnej kanapie podróżuje tylko dwóch pasażerów, ich komfort można dodatkowo zwiększyć przez złożenie środkowej część oparcia. Wówczas tworzy ona podłokietnik z dwoma uchwytami na kubki i uchwytem na telefon. Po złożeniu oparć wszystkich trzech tylnych siedzeń powstaje płaska podłoga o wyjątkowej maksymalnej długości załadunku wynoszącej 2,7 metra.

Nowy Bigster ma także YouClip, pomysłowy system mocowania akcesoriów Dacii. Ten prosty i praktyczny system umożliwia bezpieczne mocowanie licznych akcesoriów w kluczowych miejscach w kabinie. Bigstera standardowo wyposażono w 5 punktów mocowania YouClip. Znajdują się one na desce rozdzielczej, na bocznej ścianie konsoli po stronie pasażera, na tylnej stronie środkowej konsoli. Dodatkowo także w bagażniku i na wewnętrznej stronie pokrywy bagażnika. Istnieje możliwość powiększenia ich liczby o 2 kolejne punkty dzięki wspornikowi mocowanemu do zagłówka, dostępnemu w ofercie akcesoriów.

Fotel kierowcy Bigstera w wersji Journey wyposażono w elektryczną regulację w pionie, kąt pochylenia oparcia oraz ręczną regulację podparcia lędźwiowego. Wersje Bigster Journey i Extreme z napędem hybrydowym ponadto wyposażono w standardzie w aktywny regulator prędkości (Adaptive Cruise Control, ACC). Zrobiono to, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów indywidualnych i flotowych dotyczących przejazdów na długich trasach.

Bezpieczeństwo

Nowy Bigster spełnia oczywiście wymagania najnowszej europejskiej normy bezpieczeństwa GSR2. Jest we wszystkich wersjach wyposażony w standardzie w aktywny system wspomagania nagłego hamowania (tryb miejski/podmiejski z wykrywaniem pojazdów, pieszych, rowerzystów i motocykli), system rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości, wspomaganie parkowania tyłem, sygnalizację awaryjnego hamowania, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta utrzymania pasa ruchu, system monitorowania czujności kierowcy i połączenie alarmowe (eCall).

Aby ułatwić życie klientom, Dacia połączyła te systemy z inteligentnym przyciskiem o nazwie „My Safety”. Umożliwia on kierowcy szybkie przełączanie niektórych systemów ADAS do trybu osobistego przy każdym uruchomieniu samochodu. Dzięki temu unika się żmudnych regulacji.

Nowy Bigster HYBRID 155

Dacia Bigster jest pierwszym modelem Grupy Renault wyposażonym w całkowicie nowy zespół napędowy HYBRID 155.

Składa się on z 4-cylindrowego silnika benzynowego o mocy 107 KM, dwóch silników elektrycznych (silnik o mocy 50 KM i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator), akumulatora trakcyjnego o pojemności 1,4 kWh (230 V) i zelektryfikowanej automatycznej skrzyni biegów. Posiada ona 4 przełożenia obsługujące silnik spalinowy i dwa przełożenia przypisane do silnika elektrycznego. Stworzenie takiej dwufunkcyjnej skrzyni biegów było możliwe dzięki wyeliminowaniu sprzęgła.

Zespół napędowy HYBRID 155 jest uzupełnieniem zespołu HYBRID 140 montowanego w nowym Dusterze i nowym Joggerze. Dysponuje on większą mocą (+15 KM) i większym momentem obrotowym (170 Nm z samego silnika spalinowego, tj. +20 Nm). Umożliwia holowanie przyczep o większej masie (+250 kg, tj. około 1 tony). Zwiększono również jego efektywność energetycznąi obniżono zużycie paliwa i emisji spalin o 6%. W szczególności dzięki zoptymalizowanemu zarządzaniu obrotami silnika.

System hamowania z odzyskiwaniem energii w połączeniu z akumulatorem trakcyjnym o dużej zdolności odzyskiwania energii i wysokosprawną skrzynią biegów umożliwia poruszanie się po mieście w trybie w pełni elektrycznym choćby przez 80% czasu jazdy. Ponadto ruszanie z miejsca odbywa się zawsze w trybie w 100% elektrycznym.

Nowy Bigster TCe 140

Ten zespół napędowy, oferowany po raz pierwszy w gamie Dacii z tym poziomem mocy, jest konstrukcją na bazie zespołu napędowego TCe 130 montowanego w nowym Dusterze. Ten zespół napędowy reprezentujący pierwszy poziom elektryfikacji łączy w sobie 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy nowej generacji o pojemności 1,2 litra oparty na cyklu Millera (zoptymalizowana sprawność i mniejsze straty na efekcie pompowania) z systemem miękkiej hybrydy 48 V i 6-przełożeniową mechaniczną skrzynią biegów.

System miękkiej hybrydy wspomaga silnik spalinowy w fazach ruszania z miejsca i przyspieszania. Obniża o 10% średnie zużycie paliwa (5,6 l/100 km) i emisję CO2 (129 g/km) w porównaniu z silnikiem spalinowym o podobnej mocy. Hamowanie z odzyskiwaniem energii umożliwia doładowywanie akumulatora trakcyjnego o pojemności 0,8 kWh w sposób nieodczuwalny dla kierowcy.

Nowy Bigster ECO-G 140

Dacia, niekwestionowany europejski lider w systemach zasilania LPG, jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe zasilanie (benzyna-LPG), dostępne pod nazwą ECO-G we wszystkich modelach spalinowych marki. W Bigsterze Dacia dokonuje innowacji – oferuje po raz pierwszy zespół napędowy łączący dwupaliwowe zasilanie z miękką hybrydą 48 V. Ta ostatnia wspomaga 3-cylindrowy turbodoładowany silnik 1,2 l (zarówno przy zasilaniu benzyną, jak i LPG) podczas ruszania z miejsca i przyspieszania, dzięki czemu optymalizuje przyjemność jazdy i efektywność energetyczną auta. Hamowanie z odzyskiwaniem energii umożliwia doładowywanie akumulatora trakcyjnego o pojemności 0,8 kWh w sposób nieodczuwalny dla kierowcy.

W trybie zasilania LPG nowy Bigster ECO-G 140 emituje średnio o 10% mniej CO2 w porównaniu z niehybrydowymi odpowiednikami. Ponadto samochód ma zasięg do 1450 kilometrów dzięki zbiornikom o łącznej pojemności 99 litrów (50 benzyny i 49 LPG). Ponieważ zbiornik LPG zamontowano pod podłogą, cała przestrzeń ładunkowa zostaje zachowana. Przełączanie z jednego paliwa na drugie odbywa się gwałtownie w sposób niewyczuwalny dzięki przełącznikowi zamontowanemu fabrycznie na desce rozdzielczej.

Nowy Bigster TCe 130 4×4

Nowa Dacia Bigster została zaprojektowana z myślą o wędrówkach z dala od utartych szlaków. Umożliwia to napęd na wszystkie koła w połączeniu z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów. Jednocześnie efektywność energetyczna jest maksymalizowana dzięki miękkiej hybrydzie 48 V. Wspomaga ona 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,2 litra podczas ruszania z miejsca i przyspieszania. Zmniejsza tym sposobem zużycie paliwa i emisję CO2 oraz zwiększa przyjemność z jazdy. Hamowanie z odzyskiwaniem energii umożliwia doładowywanie akumulatora trakcyjnego o pojemności 0,8 kWh w sposób nieodczuwalny dla kierowcy.

ZRÓWNOWAŻONE MATERIAŁY

W Nowym Bigsterze pojawia się Starkle®, nowy rodzaj materiału opracowany przez inżynierów Dacii. Po raz pierwszy zastosowano go w Nowym Dusterze. Zawiera on do 20% polipropylenu pochodzącego z recyklingu i wykorzystuje się go w surowej postaci, bez lakierowania. Zmniejsza to ślad węglowy związany z jego produkcją. Z tworzywa Starkle®, rozpoznawalnego po cętkowanej powierzchni, wykonano boczne osłony dolnych krawędzi nadwozia, osłony nadkoli oraz niektóre części przedniego i tylnego zderzaka.

Pomysłowe modułowe relingi dachowe Dacii są standardem w nowym Bigsterze Extreme. Te wzdłużnie zamontowane relingi dają się jednym ruchem przekształcić w poprzeczki dachowe. Uwalniają więc klienta od konieczności zakupu standardowych poprzeczek, ich montażu i demontażu w zależności od potrzeb. Wszystkie pozostałe wersje Bigstera standardowo wyposażono w klasyczne, stałe relingi dachowe.

Panoramiczny otwierany dach − po raz pierwszy dostępny w ofercie Dacii

Pierwszy panoramiczny dach w ofercie Dacii ma 120 cm długości. Daje się odsuwać na 35 cm i można go odchylać. Panoramiczny otwierany dach, gwarantujący doskonałe doświetlenie wnętrza, to standard w wersji Extreme i opcja w wersji Journey.

Skuteczny napęd 4×4

Nowa Dacia Bigster TCe 130 4×4 jest wyposażona w układ przeniesienia napędu 4×4 Terrain Control, z 5 trybami jazdy do wyboru:

  • AUTO: skrzynia biegów automatycznie rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną oś w zależności od przyczepności nawierzchni i prędkości.
  • ŚNIEG: optymalizuje tor jazdy na śliskich nawierzchniach dzięki specjalnym nastawom układu kontroli toru jazdy ESC i układu zapobiegania poślizgowi kół.
  • BŁOTO/PIASEK: do jazdy po luźnych nawierzchniach, takich jak błotniste lub piaszczyste drogi.
  • OFF-ROAD: oferuje najlepsze możliwości jazdy po bezdrożach i pokonywania trudnych odcinków dróg. Ma funkcję automatycznego, optymalnego rozdzielania momentu obrotowego na przednie i tylne koła w zależności od stopnia przyczepności i prędkości pojazdu.
  • ECO: optymalizuje zużycie paliwa poprzez odpowiednie sterowanie pracą klimatyzacji i osiągami pojazdu. Zapewnia optymalny rozdział momentu obrotowego silnika na przednią i tylną oś, aby ograniczyć zużycie paliwa. Dostosowuje zarazem pracę napędu do warunków przyczepności na drodze.

Układ kontroli prędkości przy jeździe w dół montowany w standardzie w Bigsterze Extreme. System jest szczególnie przydatny podczas jazdy po bezdrożach oraz na stromych zjazdach przy małych prędkościach. Steruje on w szczególności pracą hamulców, aby zapobiec nadmiernemu rozpędzeniu samochodu. Zapewnia jazdę z prędkością dostosowaną do sytuacji w granicach od 0 do 30 km/h (zgodnie z poleceniami kierowcy). Jest aktywny na wszystkich biegach, łącznie z biegiem wstecznym. Kierowca nie musi już zajmować się pedałami gazu i hamulca, może się skupić wyłącznie na obsłudze kierownicy.

Najważniejsze elementy wyposażenia dostępne w standardzie

Bigster Essential: 17-calowe aluminiowe felgi, stałe relingi dachowe, system multimedialny Media Display z 10,1-calowym centralnym ekranem, 7-calowym zespołem zegarów, manualna klimatyzacja, radar i tylna kamera parkowania, elektrycznie regulowane przednie i tylne szyby.

Expression: Essential + dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, automatyczny hamulec postojowy, czujniki deszczu, automatycznie składane boczne lusterka, modułowa tylna kanapa składana w układzie 40/20/40 z funkcją Easy Fold.

Bigster Extreme: Expression + 18-calowe aluminiowe felgi, modułowe relingi dachowe, zewnętrzne i wewnętrzne elementy ozdobne w kolorze brązowo-miedzianym, panoramiczny otwierany dach, karta keyless entry, łatwa do czyszczenia tapicerka z tkaniny microcloud, gumowa mata podłogi bagażnika, cyfrowy zespół zegarów o przekątnej 10 cali, system Media Nav Live z centralnym ekranem o przekątnej 10,1 cala i z nawigacją z dostępem do Internetu, system audio Arkamys 3D sound system z 6 głośnikami, układ kontroli prędkości przy jeździe w dół itd.

Bigster Journey: Expression + 18-calowe aluminiowe obręcze kół, automatyczna pokrywa bagażnika, karta keyless entry, wysoka środkowa konsola z podłokietnikiem, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, cyfrowy zespół zegarów o przekątnej 10 cali, system multimedialny Media Nav Live z centralnym ekranem o przekątnej 10,1 cala i z nawigacją z dostępem do Internetu, system audio Arkamys 3D Sound System z 6 głośnikami, bezprzewodowa ładowarka do telefonów, aktywny regulator prędkości itd.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Idź do oryginalnego materiału