Volkswagen ukończył gigantyczne Centrum Testowe w Chinach

moto-przestrzen.pl 2 godzin temu

Grupa Volkswagen ogłosiła zakończenie rozbudowy swojego największego poza Niemcami centrum badawczo-rozwojowego. Nowe Centrum Testowe w Hefei (prowincja Anhui) umożliwia pełny rozwój pojazdów – od oprogramowania, przez testy akumulatorów i platform, aż po homologację – bez konieczności angażowania niemieckich zakładów. To przełomowy krok w strategii „w Chinach dla Chin”.

100 000 m² laboratoriów. Pełny cykl rozwojowy w jednym miejscu

Nowe obiekty Volkswagen Group China Technology Company (VCTC) zajmują około 100 tys. m² i obejmują ponad 100 specjalistycznych laboratoriów. W jednym miejscu prowadzone są testy software–hardware, walidacja akumulatorów i układów napędowych, a także pełna weryfikacja platform pojazdów.

Firma podkreśla, iż dzięki lokalnemu centrum czas rozwoju nowych modeli skróci się o około 30 proc., a wiele procesów – w tym homologacja – zostanie przeniesionych bezpośrednio do Chin.

China Electronic Architecture (CEA) – rozwój w chińskim tempie

Centrum odegra kluczową rolę w wdrażaniu nowej platformy China Electronic Architecture (CEA) – pierwszej elektryczno-elektronicznej architektury Volkswagena stworzonej specjalnie na potrzeby rynku chińskiego.

Według Volkswagena:

  • CEA powstała w rekordowym czasie 18 miesięcy,
  • umożliwia szybszą integrację systemów ADAS, kokpitu cyfrowego i OTA,
  • może obniżyć koszty rozwoju nowych modeli choćby o 50 procent.

Inżynierowie VCTC pracują teraz nad pełną integracją komponentów i równoległą walidacją systemu i hardware’u – coś, co wcześniej było wykonywane głównie w Niemczech.

Testy akumulatorów, platform i ekstremalnych warunków

Nowy kompleks obejmuje kilka głównych centrów:

  • Centrum Testowe Akumulatorów – do 500 systemów rocznie, testy wydajności, bezpieczeństwa i trwałości.
  • Centrum Integracji Układów Napędowych – E-Drive, elektronika, termika.
  • Centrum Testowe Platform i Modułów – w tym laboratorium EMC i stanowisko symulujące dowolne warunki drogowe.

Volkswagen podkreśla, iż to najważniejsze dla bezpieczeństwa, niezawodności i zgodności z globalnymi standardami – także dla aut przeznaczonych na eksport (m.in. ASEAN, Bliski Wschód).

Nowy etap już w 2026 roku

Volkswagen zapowiada dalsze inwestycje. W połowie 2026 powstanie Laboratorium Testów Integracji Funkcji (FIT) – jedno z dwóch w całej Grupie – pozwalające testować pojazdy w ekstremalnych warunkach środowiskowych.

To element przygotowań do nowej generacji inteligentnych, połączonych, software’owych samochodów.

Idź do oryginalnego materiału