Jeśli którykolwiek model w segmencie E zasłużył na reputację „niezniszczalnego”, to właśnie Lexus ES. Dane z polskiej sieci serwisowej pokazują, iż hybrydowa limuzyna potrafi jeździć nie tylko tanio, ale też wyjątkowo niezawodnie. Najlepiej świadczy o tym przykład tego egzemplarza o przebiegu 750 tys. km, użytkowanego przez pewną firmę transportową.
Samochody Lexusa od lat uchodzą za wzór jakości, ale ES 300h w polskich statystykach wypracował sobie osobną kategorię. Do tej pory z salonów tej marki wyjechało już ponad 6 tys. takich aut. Kupili je zarówno klienci indywidualni, jak i flotowi.
Pod względem technicznym Lexus ES tej generacji jest mocno spokrewniony z Toyotą Camry. Do jego napędu służy układ hybrydowy o mocy 218 KM, cechujący się niezłą dynamiką przy niewygórowanym zużyciu paliwa.
https://magazynauto.pl/testy/lexus-es-300h-test,aid,76Średnio 30 000 km rocznie
Z danych ASO w Polsce wynika, iż kierowcy tych limuzyn przejeżdżają średnio około 30 000 km rocznie. To najwyższy wynik w gamie Lexusa i przy okazji dowód, jak intensywnie model jest użytkowany.
Dane tego japońskiego producenta ujawniają również, iż ES jest trwałym samochodem, a zastosowanie hybrydowego układu napędowego pozytywnie odbija się nie tylko na jego bezawaryjności, ale i na mniejszym obciążeniu układu hamulcowego.
Lexus ES ma wyjątkowo niewielki „apetyt” na klocki hamulcowe.
fot. Lexus
Co ciekawe, prawie 86% egzemplarzy serwisowanych w ASO pokonało ponad 100 000 km bez wymiany fabrycznych klocków. Jakby tego było mało, niemal 20% samochodów przekroczyło aż 150 000 km na pierwszym komplecie.
Najciekawsza historia dotyczy jednak jednego egzemplarza z końca 2020 roku, używanego przez szczecińską firmę transportową Follow me!. Auto w 5 lat przebyło ponad 750 000 km, a iż serwisowano je wyłącznie w ASO, jego historia jest znana co do ostatniej śrubki.
https://magazynauto.pl/uzywane/uzywany-lexus-ls400-ucf-10-11-pierwszy-i-jedyny-taki,aid,501348 przeglądów w ASO
Do tej pory mechanicy wykonali już 48 przeglądów tego egzemplarza, ale ich zakres w większości sprowadzał się do kontroli oraz wymiany oleju i filtra kabinowego. Lista realnych napraw? Zdumiewająco krótka:
- przednie klocki hamulcowe i tarcze – wymiana przy ok. 538 000 km
- tylne klocki hamulcowe (ok. 552 000 km)
- przednie amortyzatory (ok. 484 000 km)
- tylne amortyzatory (ok. 546 000 km)
- wycieraczki (przy 213 000 km i 614 000 km)
- drobne elementy: wygłuszenia klocków (318 000 km), uszczelnienie tylnego zacisku (433 000 km), cięgno zamka maski (524 000 km)
- czujnik ciśnienia w lewym kole przednim (713 000 km)
„Lexus ES służył przede wszystkim jako auto biznesowe na trasach z dużych miast do lotnisk. Miał świetny wygląd, zachował charakter klasy premium, a jego niezawodność potwierdziło ponad 750 000 km bezawaryjnej pracy. Ten model przekonał nas do powiększenia floty o kolejne egzemplarze” – mówi Adrian Milczarek, menedżer floty w Follow me!.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/nowy-lexus-es-napedy-wyposazenie-ceny-w-polsce,aid,5582Warunki gwarancji
Lexus na swoje samochody zapewnia 3-letnią gwarancję mechaniczną (lub 100 000 km) i 12-letnią ochronę antykorozyjną. Napęd hybrydowy ma gwarancję 5-letnią (lub 100 000 km), a akumulator hybrydowy można objąć ochroną choćby na 10 lat.
Właściciele starszych aut mogą korzystać z programu Lexus Relax – wystarczy wykonywać przeglądy co 12 miesięcy lub 15 000 km, by przedłużać ochronę aż do 10 lat lub 185 000 km.
Hybrydowy układ napędowy ES-a okazuje się wyjątkowo trwały.
fot. Lexus
Co ciekawe, nowy Lexus ES, który zadebiutował w tym roku, zastąpił jednocześnie ten model oraz większego LS-a. Dostępny jest z napędem hybrydowym oraz czysto elektrycznym. Jego ceny startują z pułapu, odpowiednio, 260 100 i 329 900 zł.
2210

2 godzin temu













