Nazywany Golfem wśród crossoverów Volkswagen T-Roc przeszedł lifting. Poprawiono jego wygląd i odświeżono wnętrze, które otrzymało miękkie plastiki.
Volkswagen T-Roc, będący na rynku od 2017 roku, sprzedał się na świecie w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Klienci docenili jego kompaktowe wymiary, stylowy wygląd i całkiem przestronne wnętrze. Popyt okazał się na tyle duży, iż w 2019 roku Volkswagen przygotował sportową wersję T-Roc R, a rok później wypuścił kabrioleta. Teraz na fali popularności czołowego crossovera w gamie, producent zdecydował się na jego delikatne odświeżenie z zewnątrz i poprawki w kokpicie.
Volkswagen T-Roc po liftingu – co się zmieniło?
Z przodu pojawił się LED-owy pasek na grillu oraz nowe reflektory, które w opcji mogą być matrycowe. Sam zderzak przeprojektowano, przenosząc przy okazji nowe światła przeciwmgielne nieco wyżej. Z tyłu również postawiono na nowy zderzak i światła z dynamicznymi kierunkowskazami (za dopłatą).
Poza tym paleta dostępnych lakierów wzbogaciła się o nowe kolory. Niemiecki producent przygotował też nowe wzory felg w rozmiarze 17-19 cali.
Znacznie więcej zmian zaszło we wnętrzu
W modelu standardowym debiutuje cyfrowy zestaw wskaźników. Nowością jest nowa kierownica oraz deska rozdzielcza wykonana wreszcie z miękkiego tworzywa. Generalnie Volkswagen wsłuchał się w głosy krytyków i poprawił jakość materiałów i wykończenie wnętrza.
Inaczej też ulokowano główny ekran multimediów, który w topowej wersji ma 9,2 cala. Korzysta z najnowszego systemu MIB3 i opcjonalnie może być wyposażony w bezprzewodową funkcję łączności w ramach Android Auto/Apple CarPlay. Volkswagen przestawił się także na dotykowy panel klimatyzacji.
Volkswagen T-Roc po liftingu – pod maską dobrze znana gama silników
Bazową jednostką jest 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.0 TSI o mocy 110 KM i z napędem na przednią oś. Większy 4-cylindrowy motor 1,5 TSI ma 150 KM. Z kolei 2-litrowa jednostka TSI generuje 190 KM i ma napęd 4Motion w standardzie.
Nie zabrakło też diesli. 2-litrowy silnik TDI jest dostępny w dwóch wariantach mocy: 115 i 150 KM. Ten drugi może być opcjonalnie połączony z napędem na wszystkie koła. W zależności od wyboru, T-Roc występuje z 6-biegową manualną przekładnią lub 7-biegową, dwusprzęgową skrzynią.
Na szczycie gamy znajduje się T-Roc R z 300-konną jednostką, która zapewnia sprint do setki w 4,9 s.
Volkswagen T-Roc w wersji kabrio oferowany w Niemczech ma napęd na przednią oś i silniki o pojemności 1 i 1,5-litra. Standardem jest tu 6-biegowa manualna skrzynia lub przekładnia DSG w przypadku 4-cylindrowej jednostki.
Volkswagen T-Roc w odmłodzonej odsłonie trafi do sprzedaży w 2022 roku.
Zdjęcia: motor1.com