Volkswagen jest gotowy na premierę cennika ulepszonego Passata. Polacy niestety go nie otrzymają

1 tydzień temu

Nowy tydzień września to dobry czas premierę. Volkswagen pokaże swój ulepszony wzorcowy rodzinny samochód. Nowy Passat dziewiątej generacji doczekał się zmian pod względem wyglądu, wnętrza oraz konfiguracji. Oficjalnie trafi na rynek 10 września, ale niestety nie będzie go w polskich salonach.

Volkswagen ulepszył Passata dla klientów w Chinach

Samochodowy gigant, który mierzy się finansowymi problemami w Europie, przygotował dla klientów w Chinach ulepszonego Volkswagena Passata. Samochód przeszedł metamorfozę i otrzymał nowe logo PRO. Zaprezentowany pierwszego dnia Salonu Samochodowego w Chengdu 30 sierpnia, oficjalnie wejdzie na rynek 10 września.

Jako dziewiąta generacja Passata, nowy samochód poddano kompleksowym ulepszeniom pod względem wyglądu, wnętrza i konfiguracji. Moc do ulepszonego Passata dostarczają silniki 1,5T/2,0T współpracujące z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. jeżeli chodzi o design i inteligencję, to Passat ma wszystko, by przykuć uwagę i napędzać klientów.

fot. SAIC Volkswagen

Producent oferuje dwa style projektowania nowego Passata PRO do wyboru

Nowyy Passat PRO w zależności od gustów klientów skorzysta z czarnych dodatków i będzie bardziej sportowy z wyglądu, albo będzie bardziej stonowany dla ceniących sobie bardziej biznesowy „look”.

Passat PRO Starlite Dragon Edition podkreśla swój sportowy charakter czarną osłoną chłodnicy i dynamicznym kształtem w obszarze świateł przeciwmgłowych. Druga Yaozun Edition Passata PRO korzysta z chromowanej listwy wykończeniowej. Dla obu wersji podświetlana osłona chłodnicy i logo VW to standardowe elementy.

Ponadto samochód otrzymuje pakiet sportowy Black Warrior o bardziej spersonalizowanym wyglądzie. Passat PRO otrzymuje przyciemnione lusterka, przyciemniony dach, pomalowane na czarno koła, poczerniałe logo i wnętrze z zamszu.

Oczywiście dla podkreślenia faktu, iż Passat jest teraz „PRO”, wzięto pod uwagę także rozmiar nadwozia. W odróżnieniu od obecnego modelu, który bazuje na amerykańskiej wersji Passata (o nazwie kodowej B8), Passat Pro bazuje na europejskiej wersji Passata B9.

Jeśli chodzi o wymiary, to długość, szerokość i wysokość wynoszą odpowiednio 5006/1850/1489 mm, a rozstaw osi wynosi 2871 mm. To czyni go większym o 30 mm od wersji europejskiej. Dla klientów w Chinach to kolejny plus pod względem atrakcyjności, bo cenią sobie duże przestrzenie i smukłe sylwetki.

fot. Autohome

Wnętrze pozostaje wielkim atutem Volkswagena

Jeśli chodzi o zmiany we wnętrzu Passata PRO w Chinach, to przez cały czas przyciąga uwagę swoim projektem. Stanowi on połączenie 10,3-calowego cyfrowego zestawu wskaźników, 15-calowego ekranu centralnego sterowania 2K i 11,6-calowego ekranu systemu rozrywki dla pasażerów. Dodatkowa obecność wyświetlacza przeziernego W-HUD poprawiła nie tylko poczucie luksusu i komfortu, ale i poziomu technologii. Nowy samochód Volkswagena w Chinach otrzymał również „kieszonkowy” projekt przekładni. To pozwoliło na lepszy sposób zagospodarowania obszaru w tunelu środkowym.

Jeśli chodzi o siedzenia, to Volkswagen zastosował w nich wysokiej klasy miękkie skórzane fotele Cloud-Sense. Przednie i tylne siedzenia wyposażono w funkcje wentylacji/ogrzewania/masażu, co w samochodach marki Volkswagen jest przez cały czas bardzo dużym atutem. Podsumowując, tym razem chińskie media zauważają, iż nadchodzący Passat PRO został dobrze zaprojektowany od „podszewki”.

fot. SAIC Volkswagen

Passat PRO teraz w dwóch opcjach mechanicznych

Nie jest tajemnicą, iż na tym azjatyckim wymagającym rynku Volkswagen mierzy się z potężną konkurencją. Środowisko rywalizacji wraz z rosnącą falą pojazdów napędzanych nową energią jest coraz bardziej złożone.

To dlatego Volkswagen włożył wiele wysiłku w inteligentną jazdę nowego Passata PRO również. Już na podstawowym poziomie wyposażenia oferuje 20 czujników, z czego 5 jest nowych oraz zmodernizowane oprogramowanie, dzięki które Passat PRO oferuje inteligentne wspomaganie jazdy IQ Pilot Intelligent Assisted Driving.

System wspomagania jazdy opracował zespół DJI w oparciu o ukierunkowany rozwój specjalnych warunków drogowych w Chinach. Samochód może osiągnąć poziom L2 ++ funkcji wspomagania kierowcy w zakresie prędkości od 0 do 130 km/h.

Ulepszony Passat PRO posiada również zaawansowany adaptacyjny tempomat, systemy utrzymywania pasa ruchu i inteligentnej zmiany pasa ruchu itp. Ponadto Passat PRO jest również wyposażony w menedżera parkowania IQ Drive, który obsługuje inteligentnego asystenta parkowania IPA i asystenta parkowania z pamięcią TPA+.

Jeśli chodzi o moc, podstawowa wersja modelu jest do wyboru teraz w dwóch opcjach. Klienci mogą wybrać silnik 1.5T lub 2.0T. Ich maksymalna moc wynosi odpowiednio 118 kW (160 KM) i 162 kW (220 KM), a układ przeniesienia napędu współpracuje z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Model 2.0T przyspiesza do setki w 7,6 sekundy, przy łącznym zużyciu paliwa wynoszącym 6,87 l/100 km.

fot. SAIC Volkswagen

Nowy Volkswagen Passat PRO musi stawić czoła mocnych rywalom

Z jakimi konkurentami będzie musiał się zmierzyć nowy Passat PRO po wprowadzeniu na rynek w Chinach? W pierwszej kolejności pojawiają się jego starzy rywale tj. Magotan, Toyota Camry, Honda Accord, czy BYD Han.

W miarę jak granice cenowe między pojazdami zasilanymi wyłącznie paliwem, a pojazdami napędzanymi nowymi źródłami energii stopniowo się zacierają, klienci w Chinach kupując samochody kierują się ich wszechstronnością i wytrzymałością. Nowy Passat PRO musi więc mierzyć się także z Teslą Model 3.

Mocnym orężem w rywalizacji jest oczywiście cena. Aktualny orientacyjny koszt zakupu obecnego Passata wynosi 181 900–223 300 juanów, ale obowiązuje zniżka w wysokości około 75 000 juanów. Powodem tak dużego rabatu jest fakt zastąpienia go nowym modelem. Wiadomo, iż po wprowadzeniu na rynek nowego Passata PRO SAIC-Volkswagen przyjmie strategię sprzedaży nowego modelu w tych samych widełkach, aby przez cały czas mieć przewagę nad konkurencją.

Idź do oryginalnego materiału