Nieźle wygląda i ma całkiem spory bagażnik. Ma też napęd elektryczny, co czyni go wyjątkiem na rynku. Oto Volkswagen ID.7 Tourer, który dołącza do zaprezentowanego w zeszłym roku liftbacka ID.7.
Jest końcówka 2019 roku. Na targach w Los Angeles Volkswagen prezentuje elektryczny koncept ID. Space Vizzion, który łączy rozbudowaną aerodynamikę (współczynnik oporu powietrza 0,24 Cx) z nadwoziem dużego kombi z napędem 4Motion. Auto mierzące niemal 5 m długości stanowi zapowiedź wersji produkcyjnej.
Czyli debiutującego dziś Volkswagena ID.7 Tourera
Volkswagen ID.7 Tourer mierzy dokładnie 4961 mm długości, 1862 mm szerokości i 1536 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2971 mm. To oznacza, iż jego wymiary są identyczne, jak w liftbacku. Pod względem praktyczności oferuje jednak znacznie więcej. Nic dziwnego, w końcu to kombi.
Bagażnik ID.7 Tourera ma 605 l pojemności (o 73 l więcej od liftbacka), a po rozłożeniu foteli tę przestrzeń można powiększyć do 1714 l. Dla porównania BMW i5 Touring, dla którego ID.7 Tourer będzie rywalem, dysponuje bagażnikiem o pojemności 570l.
Volkswagen ID.7 Tourer stylistycznie z zewnątrz prezentuje się ciekawiej od zwykłego liftbacka
Wygląda też lepiej od klasycznego spalinowego Passata kombi. Ma świetne proporcje i aerodynamicznie narysowaną linię nadwozia. Z ciekawostek: Tourer może mieć dach z funkcją zaciemniania i zmieniania przeźroczystości. Podobne rozwiązanie znajdziemy np. w Porsche Taycan.
Wnętrze nie odbiega od wersji ID.7
15-calowy ekran umieszczono na konsoli centralnej, kilka schowków, dobre materiały wykończeniowe. Do obsługi temperatury i multimediów służy podświetlana listwa. Kierowca może korzystać z trójstrefowej klimatyzacji, foteli z masażem, wyświetlacza HUD czy Chata GPT.
Silnik elektryczny generuje 282 KM i 545 Nm, a moc trafia na tylne koła
Póki co nie ma odmiany dwusilnikowej, ale podobno Niemcy nad taką konfiguracją pracują. Na początek do wyboru będą dwie wersje: Pro i Pro S z akumulatorami o pojemności odpowiednio 77 kWh (netto) i 86 kWh (netto). Szacuje się, iż większy akumulator umożliwi pokonanie do 685 kilometrów na jednym ładowaniu (według cyklu WLTP). Możliwości mniejszej baterii nie ujawniono, ale wiadomo, iż w liftbacku zasięg wynosi 616 kilometrów.
Volkswagen ID.7 Tourer będzie powstawać w fabryce Emden, tej samej, w której montuje się modele ID.7 i ID.4. Ceny jeszcze nie ujawniono.
Zdjęcia: Volkswagen