Volkswagen Golf 8. generacji został przedstawiony jesienią 2019 roku. Ceny tego modelu zaczynają się od 123 890 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.
Volkswagen Golf VIII został oficjalnie zaprezentowany jesienią 2019 roku, a w kolejnym roku poznaliśmy model Variant z nadwoziem kombi. Aktualna odsłona przeboju z Wolfsburga w standardzie oferuje m.in. cyfrowy zestaw wskaźników, system komunikacji Car2X oraz szeroki wachlarz zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. W obszernej gamie wersji szczególną uwagę zwracają usportowione warianty GTI (silnik benzynowy), GTD (silnik wysokoprężny) i GTE (hybryda plug-in) oraz odmiana R, która ma pod maską 320-konny motor 2.0 TSI i stanowi zwieńczenie oferty.
Volkswagen Golf (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Volkswagen Golf VIII mierzy 428,4 cm długości, 178,9 cm szerokości (207,3 cm z lusterkami) i 148,0 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 261,9 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 381 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1237 l.
Volkswagen Golf VIII Variant mierzy 463,3 cm długości, 178,9 cm szerokości (207,3 cm z lusterkami) i 148,7 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 266,9 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 611 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1642 l.
VW Golf (2023) – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Gama silnikowa obejmuje 7 jednostek benzynowych (w tym 3 wyposażone w układ mild hybrid 48V) oraz 2 wysokoprężne. W ofercie znajdziemy zarówno wersje przednionapędowe, jak i korzystające z napędu na cztery koła. Poniżej prezentujemy dane techniczne Volkswagena Golf w wersji hatchback, w nawiasach podane osiągi modelu Golf Variant (o ile się różnią; silniki 1.0 TSI/110 KM, 1.0 eTSI mHEV/110 KM oraz 2.0 TSI 4Motion/190 KM są dostępne wyłącznie z nadwoziem kombi).
Silniki benzynowe:
- 1.0 TSI (110 KM, 200 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,5 s, prędkość maksymalna: 202 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5 l/100 km
- 1.5 TSI EVO (130 KM, 200 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,2 (9,4) s, prędkość maksymalna: 214 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5 (5,5-5,6) l/100 km
- 1.5 TSI EVO (150 KM, 250 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 (8,7) s, prędkość maksymalna: 224 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,7 (5,7-5,8) l/100 km
- 2.0 TSI (190 KM, 320 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 7,1 s, prędkość maksymalna: 238 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,5 l/100 km
- 2.0 TSI 4Motion (190 KM, 320 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,7 s, prędkość maksymalna: 234 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,2 l/100 km
Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:
- 1.0 eTSI mHEV (110 KM, 200 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,6 s, prędkość maksymalna: 202 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3 l/100 km
- 1.5 eTSI EVO mHEV (130 KM, 250 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 (9,6) s, prędkość maksymalna: 213 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6 (5,5-5,7) l/100 km
- 1.5 eTSI EVO mHEV (150 KM, 250 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 (8,7) s, prędkość maksymalna: 224 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,6-5,7 (5,7-5,8) l/100 km
Silniki wysokoprężne:
- 2.0 TDI (116 KM, 300 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,2 (10,5) s, prędkość maksymalna: 202 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,2-4,3 (4,3-4,4) l/100 km
- 2.0 TDI (150 KM, 340 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,8 (9,1) s, prędkość maksymalna: 223 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,3-4,4 (4,5-4,6) l/100 km
- 2.0 TDI (150 KM, 360 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG i przednim napędem, przyspieszenie 0-100 km/h: 8,4 (8,9) s, prędkość maksymalna: 223 km/h, średnie zużycie paliwa: 4,5-4,6 (4,7) l/100 km
Nowy VW Golf (2023) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikami 2.0 TDI/116 KM (Life) oraz 1.5 TSI/130 KM (Style i R-Line). W wersji Style 116-konny wariant wysokoprężny został wyceniony na 136 390 zł. Mocniejsza odmiana 2.0 TDI/150 KM z manualną skrzynią biegów kosztuje odpowiednio: 137 290 zł (Life) oraz 145 290 zł (Style), a z przekładnią dwusprzęgłową DSG – 154 590 zł (Style) oraz 155 290 zł (R-Line). Benzynowy wariant 1.5 TSI/150 KM został wyceniony na: 128 890 zł (Style) oraz 128 990 zł (R-Line). Wariant 1.5 TSI mHEV/130 KM kosztuje odpowiednio: 134 790 zł (Style) oraz 134 890 zł (R-Line), a 1.5 TSI mHEV/150 KM – 131 790 zł (Life), 139 790 zł (Style) oraz 139 890 zł (R-Line). Najmocniejsza odmiana 2.0 TSI/190 KM została wyceniona na 150 690 zł (Style). Dopłata do modelu Golf Variant wynosi 16 100-19 900 zł (zależnie od wybranej jednostki napędowej i poziomu wyposażenia). Volkswagen Golf jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Life – od 128 390 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Norfolk, z oponami 205/55 R16
- Klimatyzacja z regulacją automatyczną Climatronic, 1-strefowa, z filtrem „Air Care
- Poduszka czołowa kierowcy i pasażera wraz z dezaktywacją poduszki powietrznej dla pasażera
- Poduszki powietrzne centralna, boczne oraz kurtyny powietrzne dla pasażerów z przodu
- Isofix – przygotowanie do montażu dwóch fotelików dziecięcych na siedzeniach z tyłu oraz na siedzeniu pasażera z przodu
- ESP, ASR, ABS, MSR, wraz z asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy przyczepy
- Front Assist – system awaryjnego hamowania oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów
- Asystent utrzymania toru jazdy Lane Assist
- System rozpoznający zmęczenie kierowcy
- Aktywny tempomat ACC z funkcją Stop & Go
- System Start-Stop z odzyskiwaniem energii przy hamowaniu
- Sygnalizacja spadku ciśnienia w oponach
- System komunikacji między pojazdami i infrastrukturą drogową Car2x
- Emergency call – automatyczne wzywanie pomocy
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Kamera cofania
- Automatyczna regulacja zasięgu reflektorów
- Reflektory LED Basic
- Światła autostradowe
- Światła do jazdy dziennej LED
- Tylne światła w technologii LED
- Obudowy lusterek lakierowane w kolorze nadwozia
- Klamki lakierowane w kolorze nadwozia
- Zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia
- Kierownica multifunkcyjna, obszyta skórą
- Tapicerka siedzeń Maze
- Fotele przednie z regulacją wysokości
- Regulacja odcinka lędźwiowego dla foteli przednich
- Oparcie tylnej kanapy dzielone (60:40), otwór do przewożenia długich przedmiotów
- Dywaniki przednie i tylne z materiału pochodzącego z recyklingu
- Podłokietnik z przodu regulowany na wysokość, ze schowkiem oraz dwoma nawiewami powietrza dla pasażerów z tyłu
- Podłokietnik z tyłu, z miejscem na napoje
- Oświetlenie Ambient – 10 kolorów oświetlenia
- 2 lampki LED do czytania z przodu z wykończeniem chromowanym
- 2 lampki LED do czytania z tyłu
- Podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
- Lusterko wsteczne, przyciemniane
- Lusterka zewnętrzne – asferyczne po stronie kierowcy, convex po stronie pasażera
- Lusterka boczne regulowane elektrycznie, podgrzewane, z funkcją pamięci i obniżania po stronie pasażera
- Gniazdo 12V w konsoli środkowej
- Gniazdo 12V w bagażniku
- 2 gniazda USB-C z przodu oraz 2 gniazda USB-C do ładowania z tyłu
- Digital Cockpit – cyfrowy zestaw wskaźnik wskaźników z komputerem pokładowym o przekątnej 10,25 cala, personalizowany
- System radiowy Ready2Discover z 10,25-calowym ekranem dotykowym oraz usługą Streaming&Internet
- App-Connect – bezprzewodowe połączenie telefona z samochodem dla CarPlay, przewodowe dla Android Auto
- Instalacja telefoniczna Bluetooth z funkcją ładowania indukcyjnego
- 7 głośników (1 centralny + 4 z przodu + 2 z tyłu)
Style – od 123 890 zł, obejmuje wyposażenie wersji Life oraz dodatkowo:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Nottingham, z oponami 225/45 R17
- Klimatyzacja z regulacją automatyczną Climatronic, 3-strefowa, z funkcją Air Care
- System Travel Assist z asystentem utrzymania toru jazdy Lane Assist
- Czujnik deszczu
- Reflektory LED Plus
- Światła na złą pogodę z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
- Podświetlana listwa na osłonie chłodnicy
- Podświetlane wgłębienia klamek
- Chromowana osłona chłodnicy
- Chromowana dolna listwa szyb bocznych
- Tapicerka siedzeń Alcantara
- Fotele przednie, sportowe
- Fotel kierowcy ergoActive z elektryczną regulacją i funkcją pamięci
- Elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego z funkcją masażu dla fotela kierowcy
- Oświetlenie Ambient – 30 kolorów oświetlenia
- Oświetlenie LED przestrzeni na nogi z przodu i z tyłu
- Lusterko wsteczne, automatycznie przyciemniane
R-Line – od 123 990 zł, obejmuje wyposażenie wersji Life oraz dodatkowo:
- 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Valencia, z oponami 225/45 R17
- Wspomaganie progresywne
- Czujnik deszczu
- Zderzaki w stylistyce R-Line
- Szyba tylna oraz boczne tylne dodatkowo przyciemniane
- Sportowa kierownica multifunkcyjna, obszyta skórą
- Tapicerka siedzeń Sardegna
- Fotele przednie ze zintegrowanym zagłówkiem, sportowe
- Oświetlenie Ambient – 30 kolorów oświetlenia
- Oświetlenie LED przestrzeni na nogi z przodu i z tyłu
- Lusterko wsteczne, automatycznie przyciemniane
Więcej na temat Volkswagena Golf VIII:
Volkswagen Golf VIII – opinie, zalety i wady
Volkswagen Golf VIII 1.5 eTSI 150 DSG – nasz test
Volkswagen Golf kontra Mazda 3 i Mercedes klasy A – porównanie