Voge 800 Rally (DS800X Rally 2025) – nie do końca rajdowy… TEST z filmem! [opinia, wrażenia, onboard]

4 godzin temu

Voge 800 Rally (DS 800 X Rally) to pełnoprawny motocykl adventure ze świetnym wyposażeniem. Pytanie, czy jest bardziej offroadowy, bardziej szutrowy, czy bardziej podróżniczy? Odpowiedź w teście – obejrzyj i przeczytaj!

Zupełnym przypadkiem zdarzyło się, iż jestem jedną z pierwszych osób, która na polskiej ziemi jeździ nowym Voge 800 Rally (lub jak kto woli DS 800 X Rally – taką nazwę ma ten motocykl na innych rynkach, niż Polska). Motocykl, który odebrałem, był świeżo wyciągnięty z pudełka, ledwo co złożony i jeszcze niedotarty, więc z góry wybaczcie, iż nie traktowałem go ogniem od samego początku. Ale o co w ogóle z nim chodzi?

Jest to model gorąco wyczekiwany. Po pierwsze, kategoria średnich motocykli adventure przeżywa prawdziwy rozkwit. Po drugie, chińskie marki takie jak Voge przyzwyczaiły nas, iż potrafią zaoferować wysoką jakość w naprawdę przystępnej cenie, a ten model nie jest wyjątkiem – kosztuje 38 900 zł. Hasło przewodnie, którym polski importer promuje ten motocykl, brzmi: „Łączy komfort modeli ADV
z dzikością motocykli off-roadowych”
.

To zdanie idealnie opisuje cały ten segment, ale najważniejsze pytanie brzmi: w którą stronę przesunięty jest suwak w przypadku Voge 800 Rally? Czy to hardkorowy terenowiec z opcją dojazdu asfaltem, czy raczej komfortowy podróżnik, którym można opcjonalnie zjechać w teren? Sprawdzam.

VIDEO TEST – Voge 800 Rally 2025 według Jędrzejaka:

Film do obejrzenia także na YT MotogenTV.

Voge 800 Rally: wygląd i jakość, które zaskakują

Nie wiem jak Wam, ale mi wygląd tego motocykla naprawdę się podoba. Ma w sobie charakter, jakiego oczekuję od maszyny klasy ADV. Jest tu wszystko, co powinno być: wysoka, ale wąska szyba w rajdowym stylu, duże, 21-calowe przednie koło, muskularny zbiornik paliwa i smuklejszy tył. Testowany przeze mnie egzemplarz to wersja „Black Knight”, co brzmi dumnie, a w praktyce oznacza, iż większość elementów jest wykończona na czarno – kanapa, plastiki, kierownica, a choćby standardowe gmole. Wiem też, iż w tej wersji dostępne będą również czarne kufry i stelaże. Wygląda to po prostu dobrze.

Zanim zabrałem go w błoto, przyjrzałem mu się z bliska i moje wrażenia dotyczące jakości wykonania są równie pozytywne, co w przypadku stylistyki. To naprawdę wysoka półka. Ciężko się do czegokolwiek przyczepić – detale, zarówno te na wierzchu, jak i ukryte głębiej, są dopracowane. Mam na myśli jakość śrubek, spawów, wykończenie i spasowanie plastików. Nic tu nie trzeszczy, wszystko gra.

Silnik Voge DS800X Rally: dużo „mięcha” i jedna irytująca cecha

Sercem modelu DS800X Rally jest dwucylindrowy silnik rzędowy o pojemności 798 cmł, z czopami wału korbowego przestawionymi tak, aby jego charakterystyka i dźwięk przypominały jednostkę V2. Generuje on 95 KM i 81 Nm, co jest solidnym wynikiem w tej klasie. Nieoficjalnie mówi się, iż jego konstrukcja bazuje na rozwiązaniach z silnika Yamahy Ténéré 700, choć sam nie rozbierałem ani jednego, ani drugiego.

Mogę za to potwierdzić, iż jednostka ta generuje naprawdę dużo „mięcha”, zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów. Fajnie wstaje, mruczy i, pomimo normy Euro 5+, brzmi naprawdę bardzo przyjemnie.

Jest jednak jedna rzecz, do której muszę się przyczepić. Chodzi o reakcję na gaz, a konkretnie o moment otwarcia i zamknięcia manetki z pozycji zerowej. Jest on bardzo agresywny, wręcz szarpiący. Na drodze publicznej da się do tego przyzwyczaić, choć jest to wyczuwalne. Prawdziwy problem pojawia się w terenie, w wolnych, technicznych sekcjach. Trzeba się tam bardzo skupiać, aby ultraprecyzyjnie operować prawym nadgarstkiem, albo po prostu jechać „z pełnej łychy”. Podejrzewam, iż wynika to z faktu, iż przepustnica sterowana jest linkami, a nie elektronicznie (ride-by-wire). To rozwiązanie ma też inne konsekwencje – z tego powodu na pokładzie nie znajdziemy tempomatu ani quickshiftera (a choćby gdyby był, działałby tylko w górę – brak ride-by-wire). O ile brak tempomatu w turystyce może doskwierać, o tyle quickshifter w terenie nie jest niezbędny (ale w trasie by się przydał).

„Rally” w nazwie to nieporozumienie? Przeznaczenie Voge DS 800 X Rally

Już pierwsze metry przejechane na 800 Rally zdradziły mi jego prawdziwe przeznaczenie. I powiem to od razu: uważam, iż z nazwy tego modelu powinien zniknąć dopisek „Rally”, bo zdecydowanie nie jest to motocykl rajdowy. To nie jest hardkorowy terenowiec, który przy okazji może jechać w podróż.

Ale nie zrozumcie mnie źle. To nie jest wada! Voge 800 Rally to znakomity motocykl szosowo-terenowy, który świetnie radzi sobie w terenie, ale nie jest maszyną do najbardziej ekstremalnych zastosowań. Pytaliście o porównanie do Kove 800X w wersjach Rally i Pro – oba te modele są znacznie bardziej zorientowane na offroad niż Voge. Chodzi o to, aby świadomie dopasować sprzęt do własnych preferencji. jeżeli jesteś hardkorowcem, który jeździ głównie w terenie, a asfalt traktuje jako dojazdówkę, to Voge 800 Rally raczej nie jest dla Ciebie.

Wystarczy spojrzeć w dane techniczne, które tym razem wyjątkowo dobrze oddają charakter motocykla.

Voge DS 800 X RallyKove 800 X RallyKove 800 X ProBMW F 900 GSSuzuki V-Strom 800 DEHonda XL750 TransalpYamaha Tenere 700 (2025)
SILNIK
Typ2-cylindrowy, rzędowy, DOHC2-cylindrowy, rzędowy, DOHC2-cylindrowy, rzędowy, DOHC2-cylindrowy, rzędowy2-cylindrowy, rzędowy, DOHC2-cylindrowy, rzędowy, Unicam2-cylindrowy, rzędowy, DOHC
Pojemność798 cmł799 cmł799 cmł895 cmł776 cmł755 cmł689 cmł
Średnica x skok84 x 72 mm88 x 65,7 mm88 x 65,7 mm86 mm x 77 mm84 mm x 70 mm87 mm x 63,5 mm80 mm x 68,6 mm
Moc maksymalna95,2 (70 kW)
@9000
96 KM (71 kW)
@ 9000
96 KM (71 kW)
@ 9000
105 KM (77 kW)
@ 8500
84,3 KM (62 kW)
@ 8500
91,8 KM (67,5 kW)
@ 9500
73,4 KM (54 kW)
@ 9000
Maks. moment obrotowy81 Nm @ 650080 Nm @ 750080 Nm @ 750093 Nm @ 675078 Nm @ 680075 Nm @ 725068 Nm @ 6500
PODWOZIE I ZAWIESZENIE
Skok zawieszenia (przód)200 mm270 mm240 mm230 mm220 mm200 mm210 mm
Skok zawieszenia (tył)190 mm250 mm240 mm215 mm220 mm190 mm200 mm
Prześwit220 mm310 mm275 mmb.d.220 mm210 mm240 mm
Koła21/18 bezdętk21/18 bezdętk21/18 dętka!21/17 bezdętk21/17 dętka!21/18 dętka!21/18 dętka!
WYMIARY I MASA
Rozstaw osi1575 mm1580 mm1510 mm1590 mm1570 mm1560 mm1595 mm
Wysokość siedzenia850 mm910 mm875 mm870 mm855 mm850 mm875 mm
Pojemność zbiornika24 l20l20l14,5 l20 l16,9 l16 l
Masa (gotowy do jazdy)227 kg185 kg (sucho?)176 kg (sucho?)219 kg230 kg210 kg208 kg

Jak widać, parametry Voge są niemal identyczne z bardziej szosową Hondą Transalp, a znacznie bardziej „cywilne” niż w przypadku terenowego Kove. Powtarzam: mimo różnic, wszystkie te motocykle z powodzeniem należą do kategorii adventure.

Podwozie, zawieszenie i hamulce w Voge 800 Rally: znakomity kompromis

Mimo iż Voge 800 Rally nie jest rajdówką, to zdecydowanie nie jest też motocyklem wyłącznie asfaltowym. Świadczą o tym koła w typowo terenowym rozmiarze 21 i 18 cali (felgi są szprychowe, przystosowane do opon bezdętkowych). Mamy też możliwość wyłączenia kontroli trakcji oraz systemu ABS – całkowicie na obu kołach lub tylko na tylnym, co jest świetną opcją.

Zawieszenie to w pełni regulowany zestaw marki Kayaba (KYB). Możemy ustawić napięcie wstępne oraz tłumienie dobicia i odbicia, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Fabryczne ustawienia wydały mi się nieco zbyt szosowe, więc do jazdy w terenie musiałem je trochę odkręcić, aby pracowało bardziej miękko. To jednak bardzo dobrej jakości zawieszenie, które po prostu trzeba dopasować do swoich potrzeb. Co ciekawe, na wyposażeniu standardowym znajduje się również regulowany amortyzator skrętu – możemy dostosować nie tylko siłę tłumienia, ale także zakres jego pracy.

Hamulce to potężne, czterotłoczkowe zaciski Nissin montowane radialnie na dużych tarczach. Taki zestaw świadczy raczej o szosowym przeznaczeniu, bo w terenie tak potężne heble nie są potrzebne. Na szczęście nie przeszkadzają.

Ergonomia i komfort w podróży – Voge DS 800 X Rally

Pozycja za kierownicą na siedząco jest wyśmienita – naturalna, wygodna i wyprostowana. Ochrona przed wiatrem, dzięki wysokiej, regulowanej (za pomocą 4 śrubek) w dwóch położeniach szybie i dodatkowym owiewkom bocznym, jest bardzo dobra. Po prostu super.

Nieco inaczej wygląda sytuacja w pozycji stojącej. O ile nogi świetnie kontrolują motocykl, a duży zbiornik nie przeszkadza, o tyle dla mnie kierownica mogłaby być odrobinę wyżej, ponieważ muszę się do niej lekko schylać. Prawdopodobnie można to łatwo skorygować, stosując podwyższenia na wieżyczkach kierownicy.

Do charakteru motocykla świetnie pasują też podnóżki z grubymi, demontowalnymi gumami, które skutecznie absorbują drgania na asfalcie. A skoro o drganiach mowa – te z silnika są praktycznie nieodczuwalne. Jedyne wibracje, jakie do mnie docierały, pochodziły od fabrycznych opon Pirelli Scorpion STR, które są świetnym kompromisem 50/50 na szosę i w teren.

Buty na motocykl adventure? Może Alpinestars Toucan Gore-Tex?

Skoro już wspomniałem o podnóżkach, to słowo o butach. Na motocyklach adv jeżdżę w Alpinestars Toucan w wersji Gore-Tex. To obuwie, które z premedytacją wybrałem jako kompromis fifty-fifty – wyglądają niemal jak buty enduro, gwarantują niezłą ochronę i stabilność, ale oferują komfort pozwalający na całodzienne podróże turystyczne. Są solidne, wodoodporne i idealnie pasują do charakteru takich motocykli jak Voge 800 Rally. Nie są tanie, ale ja polecam.

Wyposażenie Voge DS800X Rally: bez oszczędzania

Lista wyposażenia standardowego jest imponująca i zawstydza wielu droższych konkurentów. Na pokładzie Voge 800 Rally znajdziemy:

  • Pełne oświetlenie LED
  • Dodatkowe halogeny z funkcją doświetlania zakrętów (odpowiedni halogen włącza się wraz z kierunkowskazem)
  • Pływające kierunkowskazy
  • Podświetlane przyciski na kierownicy
  • Grzane manetki i grzana kanapa kierowcy – w standardzie!
  • Regulowane obie klamki (sprzęgła i hamulca)
  • Handguardy
  • Gmole
  • Kolorowy, pionowy wyświetlacz TFT z łącznością Bluetooth i funkcją rzutowania ekranu telefona (np. do nawigacji)
  • Podwójne gniazdo USB (USB-A i szybkie USB-C)
  • Wbudowana kamera pokładowa (wideorejestrator), która nagrywa jazdę na kartę SD.

Mamy też dwa tryby jazdy (Normal i Sport), choć przyznam, iż nie wyczułem między nimi różnicy (poza inną grafiką na ekranie) – być może jest ona odczuwalna dopiero przy wyższych obrotach, których unikałem ze względu na docieranie silnika. Dajcie znać w komentarzach, jaka będzie Wasza opinia. Systemy ABS i kontroli trakcji to raczej proste systemy, bez zaawansowanego czujnika IMU, ale działają solidnie i przewidywalnie.

Podsumowanie: Czy warto kupić Voge 800 Rally?

Mam wrażenie, iż trochę wypunktowałem ten motocykl, ale absolutnie nie miałem tego na myśli. Voge 800 Rally to nie jest motocykl słaby czy pełen wad. Wręcz przeciwnie! To świetna maszyna z fantastycznym zawieszeniem, podwoziem i hamulcami. Jest wygodny, komfortowy i wyposażony po sam korek wlewu paliwa. Jego ogromny, 24-litrowy zbiornik paliwa oferuje największy zasięg w klasie.

Trzeba tylko pamiętać, iż nie jest to motocykl rajdowy. To motocykl „ścieżkowy” – świetnie czuje się na szutrach, leśnych duktach, a choćby na trudniejszych technicznie ścieżkach. Możesz nim podróżować daleko po asfalcie i zjechać w las, a on zniesie to z pełną godnością. Wciąż mam wrażenie, iż to ja byłem większym ograniczeniem dla tego motocykla niż on sam dla mnie.

A na koniec cena – 38 900 zł. Za tak wyposażony i tak dobrze jeżdżący motocykl jest to oferta, która praktycznie nie ma konkurencji wśród marek japońskich czy europejskich. jeżeli szukasz uniwersalnego motocykla ADV, a nie hardkorowej maszyny przeprawowej, Voge DS800X Rally może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Idź do oryginalnego materiału