Używany Opel Mokka B (od 2020 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Opel Mokka B to świeża propozycja na rynku, która pod względem charakteru jest nieco inna od swojego poprzednika. Teraz to bardzo ciekawie wyglądający crossover z segmentu B. Jakie są opinie o tym modelu?

Mokka, mimo krótkiego stażu na rynku, zdążyła zyskać sympatię wielu kierowców. Choć początkowo było to auto skierowane głównie do młodszych użytkowników, pierwsza generacja zdobyła serca przede wszystkim dojrzałych i spokojnych kierowców. Choć sprzedaż była niezła, Opel postanowił odświeżyć wizerunek modelu. w tej chwili rolę auta praktycznego i rodzinnego dla ludzi szukających funkcjonalnych rozwiązań przejął Crossland. Natomiast Mokka wróciła do swoich korzeni, mając być autem dedykowanym młodym kierowcom. Warto także wspomnieć, iż Mokka B stała się drugim, po obecnej Corsie, modelem Opla zbudowanym od podstaw już w ramach francuskiego koncernu PSA. Bazą dla Mokki jest platforma CMP, która została wykorzystana również w modelach DS 3 Crossback i Peugeot 2008.

Druga generacja Mokki wyraźnie odcina się od pierwowzoru i celuje w młodszego, dynamicznego kierowcę.

Używany Opel Mokka B – wymiary, nadwozie

Opel w zasadzie od dawna nie kojarzył się z autami, które wyglądają ciekawie i zwracają na siebie uwagę. Na szczęście, projektując Mokkę B styliści odważyli się stworzyć auto nietuzinkowe. Poza tym Opel podjął ryzykowny krok, skracając nową Mokkę aż o 12,5 centymetra, mimo iż rozstaw osi zwiększył się o 2 mm. Pomimo mniejszych rozmiarów, auto wydaje się bardziej muskularne i pewnie stojące na ziemi w porównaniu do poprzedniej generacji. To zasługa szeroko rozstawionych kół oraz krótkich zwisów.

Przednia część nadwozia prezentuje „nową twarz” Opla, czyli Opel Vizor – to szeroki grill w kształcie odwróconego trapezu z nowym logo w centralnej części, charakterystycznym wcięciem niżej oraz zintegrowanymi światłami. Całość prezentuje się bardzo ciekawie i nadaje autu unikalnego charakteru. Z tyłu zastosowano wąskie, wyraziste klosze lamp, które przypominają nieco te, które już znamy ze starszych modeli, ale są smuklejsze. Linia boczna jest niezwykle interesująca – słupek C schodzi nieco niżej i wtapia się w klapę bagażnika. Styliści nie szczędzili również licznych nakładek z tworzyw sztucznych, a przy dużych felgach auto zyskuje agresywny, ale stylowy charakter mieszczucha z terenowym zacięciem. Opel Mokka B mierzy 4151 mm długości, 1791 mm szerokości i 1531 mm wysokości. Rozstaw osi to 2557 mm.

Zielony lakier świetnie komponuje się z czarnym dachem, maską oraz srebrnymi akcentami.

Używany Opel Mokka B – wnętrze, bagażnik

Wnętrze nowej generacji Mokki wyraźnie odcina się od tego, co już znamy z Opla. Bliższe jest ono modelom DS 3 Crossback czy Peugeot 2008 niż wszystkim innym pojazdom w ofercie niemieckiego producenta. Charakterystyczne przetłoczenia na drzwiach oraz konsola środkowa pokryta fortepianową czernią przypominają francuskiego odpowiednika. Wnętrze prezentuje się awangardowo i nowocześnie, ale jednocześnie zapewnia nienaganną ergonomię. Futurystyczny kokpit składa się z dwóch połączonych ze sobą ekranów o przekątnej maksymalnie 10 i 12 cali. Wyświetlacze są czytelne, a zmiana podstawowych funkcji klimatyzacji czy nawiewów jest intuicyjna i błyskawiczna. Zachowano bowiem tradycyjne pokrętła i przyciski, takie jak panel do sterowania klimatyzacją i nawiewami, kilka przycisków funkcyjnych oraz normalny przełącznik do sterowania trybami jazdy.

Również we wnętrzu jest zupełnie inaczej, a panel złożony z dwóch ekranów dodaje nowoczesnego stylu.

Pod względem przestrzeni, Mokka prezentuje się dość przyzwoicie. Jak w przypadku każdego crossovera z segmentu B, trzeba liczyć się z pewnymi kompromisami, ale pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji (spalinowej) wynosi 350 litrów, a po złożeniu oparć kanapy wzrasta do 1105 litrów. Porównując to z poprzednim modelem Mokka X, który był przecież o 12,5 centymetra dłuższy, możliwości transportowe wciąż są bardzo zadowalające. Warto dodać, iż elektryczna wersja ma nieco mniejszy bagażnik, o pojemności 310 litrów, ale przez cały czas zapewnia on odpowiednią i ergonomiczną przestrzeń. Co typowe dla samochodów segmentu B, na kanapie może oczywiście zabraknąć miejsca dla osób o wzroście powyżej 180 cm.

1 z 4
Jak na segment B, miejsca z przodu nie brakuje również na szerokość. Fotele w topowych wersjach są bardzo wygodne i mają przyzwoite podparcie boczne i lędźwiowe.
Z tyłu miejsca wystarczy dla dwóch dorosłych osób na dłuższą podróż. W trójkę też będzie wygodnie, ale nie na dłuższą metę.
Bagażnik jest bardzo foremny, choć nie rozpieszcza praktycznymi rozwiązaniami.
Dzięki regulowanej podłodze, po złożeniu oparć mamy niemal płaską przestrzeń bagażową.

Używany Opel Mokka B – silniki

Na czele oferty znajduje się motor 1.2 Turbo o mocy 100 KM i momencie obrotowym 205 Nm. Ta jednostka jest dostępna wyłącznie w połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną i stanowi dobrą opcję dla tych, którzy nie mają wysokich wymagań. Osiągi są zadowalające, umożliwiając sprint do setki w 10,6 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 188 km/h. Co ciekawe, zużycie paliwa również jest korzystne – 5,5 l/100 km według normy WLTP. Alternatywą jest wersja o mocy 130 KM i momencie obrotowym 230 Nm. Tutaj dynamika jest znacznie lepsza, co przejawia się w przyspieszeniu do setki w 9,1 sekundy i osiągnięciu prędkości maksymalnej 202 km/h. Interesująco, pomimo lepszych osiągów, spalanie pozostaje na podobnym poziomie. W tej wersji istnieje także opcja wyboru 8-biegowej skrzyni automatycznej, która poprawi komfort jazdy zarówno w mieście, jak i podczas dłuższych tras.

Jednostka 1.2 Turbo będzie najczęściej spotykana w ofertach aut używanych. W wersji 130-konnej oferuje naprawdę niezłą elastyczność i dynamikę.

Dla tych, którzy preferują silnik wysokoprężny, dostępna jest jednostka 1.5 Diesel o mocy 110 KM i momencie obrotowym 250 Nm. Osiągi są zbliżone do bazowej wersji benzynowej, ale spalanie jest niższe o około litr na sto kilometrów. Oprócz silników konwencjonalnych, w ofercie znajduje się również Mokka-e z napędem elektrycznym. Dysponuje mocą 136 KM oraz momentem obrotowym 260 Nm. Dzięki temu oferuje rewelacyjną dynamikę w mieście, przyspieszając od 0 do 50 km/h w niespełna cztery sekundy. Sprint do setki zajmuje 9 sekund, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 150 km/h. Samochód wyposażony jest w akumulatory o pojemności 50 kWh, co zapewnia zasięg około 324 km według normy WLTP.

Odmiana elektryczna sprawdzi się świetnie w mieście, ale dalsze podróże przez kiepski realny zasięg raczej nie wchodzą w grę.

Używany Opel Mokka B – opinie użytkowników

Zalety

„Bardzo żwawa i zadowalająco oszczędna wersja 130-konna”

„Całkiem przestronne wnętrze jak na ten segment auta”

„Wreszcie świetny wygląd, szczególnie w topowych wariantach”

„Zwrotna, zwinna, zaskakująco komfortowa choćby w trasie”

Wady

„Spora ilość błyszczącego plastiku wewnątrz po czasie wygląda kiepsko”

„Dość niewielki wybór jednostek napędowych”

„System Start/Stop w połączeniu z automatem jest irytujący”

„Dość wysoka cena i spora konkurencja w tym segmencie”

Wersja elektryczna z baterią 50 kWh to świetna propozycja do miasta, ale wydajność napędu i zużycie energii mogłyby być nieco bardziej korzystne.

Używany Opel Mokka B – awaryjność, typowe usterki

Opel Mokka B to w zasadzie nowe auto i w ogłoszeniach znajdziemy raczej świeże egzemplarze. Oczywiście oglądany model powinien mieć gwarancję oraz wszystkie przeglądy w ASO (warunek utrzymania gwarancji). Mimo iż jest to niemal nowy samochód, warto dokładnie sprawdzić dokumentację. Usterek jest kilka i oprócz typowo eksploatacyjnych aspektów oraz dość często zawieszających się systemów info-rozrywki, Mokka nie cierpi na poważne dolegliwości. To miejskie auto, więc dokładnie sprawdzajmy nadwozie pod kątem ewentualnych uszkodzeń powstałych na skutek stłuczek, otarć czy parkingowych przygód.

System info-medialny jest i… w zasadzie to jego jedyna zaleta. Nie jest szybki, stabilny ani intuicyjny.

Używany Opel Mokka B – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Oplu Mokka B znajduje się za szybą w lewym dolnym rogu, jak również na wzmocnieniu bocznym prawym w pobliżu amortyzatora. VIN znajdziemy także na słupku B po prawej stronie.

Używany Opel Mokka B – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 80 ogłoszeń dotyczących używanego Opla Mokki B. Przykładowo egzemplarz z 2021 roku z silnikiem 1.2 Turbo w wersji Elegance i z przebiegiem 15 000 kilometrów to koszt około 83 000 złotych. Za około 115 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2022 roku z tym samym silnikiem, ale w wersji GS Line i z przebiegiem 25 000 kilometrów.

Używany Opel Mokka B – podsumowanie

Opel Mokka B to kolejna interesująca propozycja na rynku miejskich crossoverów. Nie jest tanio, ale to jeden z pierwszych Opli, które prezentują się naprawdę dobrze i mogą spodobać się młodszym kierowcom. Co prawda brakuje wersji z pazurem i odrobiną sportu, ale jeśli ktoś szuka auta do miasta, powinien być zadowolony z optymalnych osiągów i spalania.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Oplach:

Używany Opel Corsa E (2014-2019) – opinie użytkowników

Używany Opel Crossland X (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Opel Mokka B – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 415/179/153 cm
Rozstaw osi 255 cm
Pojemność bagażnika 350-1105 l
Opel Mokka B – dane techniczne, osiągi, zużycie paliwa (wybrane silniki) Silnik 1.2 Turbo 1.2 Turbo 1.5 Diesel elektryczny (Mokka-e)
Pojemność 1199 cmł 1199 cmł 1499 cmł 50 kWh
Paliwo benz., turbo benz., turbo turbodiesel elektr.
Maks. moc 100 KM 130 KM 102 KM 136 KM
Maks. moment 205 Nm 230 Nm 250 Nm 260 Nm
0-100 km/h 10,6 s 9,2 s 10,9 s 9 s
Prędkość maks. 188 km/h 200 km/h 189 km/h 150 km/h
Śr. spalanie/zasięg 5,5 l/100 km 5,9 l/100 km 4,6 l/100 km do 324 km (WLTP)

Używany Opel Mokka B – galeria

1 z 22
Opel Mokka B - przód
Opel Mokka B - przód
Opel Mokka B - przód
Opel Mokka B - bok
Opel Mokka B - tył
Opel Mokka B - tył
Opel Mokka B - tył
Opel Mokka B - bok
W topowej odmianie GS Line wnętrze prezentuje się świetnie, choć może przeszkadzać nadmiar błyszczących plastików.
Kierownica posiada wygodne sterowanie podstawowymi funkcjami i multimediami.
Wirtualne zegary nie są zbyt czytelne i mogłyby mieć nieco lepszą jakość wyświetlanego obrazu.
Kamera cofania się przydaje, ale jej jakość jest raczej przeciętna.
W topowej wersji nie brakuje systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.
W wersji elektrycznej możemy śledzić zużycie energii.
Mimo dużych ekranów, Opel postanowił pozostawić tradycyjne sterowanie dzięki pokręteł i przycisków.
Są dodatkowe porty, gniazdo zasilania oraz ładowarka indukcyjna.
Zamiast lewarka skrzyni biegów, minimalistyczny przełącznik.
Fotele prezentują się bardzo ładnie i mają niezłe trzymanie boczne i odpowiednią długość siedziska.
Przez wyraźnie zaznaczony tunel środkowy i wyprofilowanie kanapy, osoba siedząca w środku nie będzie miała zbyt wygodnie.
Bagażnik wydaje się niewielki, ale ma regularne kształty.
Po złożeniu oparć i podniesieniu podłogi, powierzchnia może być płaska. jeżeli chcemy zyskać nieco przestrzeni i opuścić podłogę, musimy liczyć się z dużym uskokiem.
Pod podłogą znajdziemy dodatkowe miejsce na drobiazgi.
Idź do oryginalnego materiału