Volkswagen zapowiada nową generację flagowego SUV-a. Ze starego zostanie tylko nazwa

2 godzin temu

Volkswagen Touareg jest obecny na rynku od prawie 25 lat. Jednakże, niedawno usłyszeliśmy plotki o całkowitym wycofaniu flagowego SUV-a z produkcji. Teraz wydaje się jednak, iż niemiecki producent pracuje nad nową generacją, z której zostanie jednakże tylko nazwa. ID. Touareg ma pojawić się na rynku w 2029 roku i będzie pierwszym modelem, który otrzyma nową platformę elektryczną SSP Volkswagena.

Volkswagen rozszerza elektryczną ofertę

fot. Volkswagen AG

Niemiecki producent potwierdził, iż model Polo wróci jako ID.2. Pojawią się także ID. Golf, ID. Tiguan, czy ID. T-Roc. Teraz słyszymy, iż będący na rynku od prawie 25 lat flagowy SUV o nazwie Touareg również dołączy do rodziny ID. Dotychczasowe trzy generacje, z których każda dzieliła platformę z Porsche Cayenne, odejdą jednak do historii.

Niemiecki Automobilwoche donosi, iż ID. Touareg będzie pierwszym modelem Grupy VW, który skorzysta z całkowicie nowej platformy. Tez zaszczyt początkowo miał przypaść w udziale modelowi ID. T-Roc. Jednakże, premiera elektrycznego odpowiednika T-Roca została przesunięta. Podobnie jak w przypadku Golfa.

Opóźnienia wynikają z obaw o koszty i komplikacje związane z przeniesieniem produkcji Golfa z silnikiem spalinowym z Niemiec do Meksyku. To miałoby zrobić miejsce dla modeli z platformą SSP, jak informuje najnowszy raport z tego tygodnia.

Niemcy współpracują z Rivianem

fot. Volkswagen AG

Modele oparte na platformie SSP, w tym ID. Touareg będą wyposażone w architekturę strefową i oprogramowanie opracowane przez Rivian. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku SUV- a o nazwie Scout, który pojawi się w Stanach Zjednoczonych. Źródła niemieckiej publikacji twierdzą jednak, iż samochody elektryczne marki Scout nie pojawią się w Europie. Z kolei ID. Touareg nie będzie dostępny w USA.

Ta decyzja odzwierciedla najnowszą strategię Volkswagena. Ponadto, Touareg był wycofany ze Stanów Zjednoczonych już w 2017 roku. Tam Niemcy zastąpili go modelem Atlas, który otrzymał trzeci rząd siedzeń. Co ciekawe, Touareg nigdy nie otrzymał tej opcji. Teraz jednak Niemcy wydają się być zadowoleni z najnowszego podziału.

Idź do oryginalnego materiału