Używany Hyundai Elantra V (2010-2015) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Hyundai Elantra V to bardzo ładnie zaprojektowany i zaskakująco praktyczny samochód, którego zakup powinni rozważyć wszyscy poszukujący kompaktowego sedana. Jakie są opinie o tym modelu?

Hyundai Elantra to bardzo przyjemny dla oka i świetnie zaprojektowany samochód z segmentu modeli budżetowych, który wyszedł z szeregu i stał się jednym z najwyżej ocenianych i co najważniejsze, bardzo docenianych przez obecnych i byłych użytkowników. Dzięki pełnemu zestawowi funkcji i dobrym ocenom bezpieczeństwa, może z powodzeniem konkurować i bardzo często wygrywać z takimi rynkowymi tuzami, jak Honda Civic czy Toyota Corolla. Poza tym Elantra jest doskonałym przykładem tego, jak gwałtownie Korea Południowa nauczyła się na sukcesach japońskich producentów samochodów i zastosowała sprawdzone wzorce w swoich modelach. Czy warto brać ten model pod uwagę podczas poszukiwań? Zdecydowanie warto dać mu szanse i wybrać się na jazdę próbną, choć lepiej nie oczekiwać sportowych emocji i precyzyjnego prowadzenia.

Łagodne, typowo azjatyckie linie Elantry mogą się spodobać miłośnikom takiej stylistyki.

Używany Hyundai Elantra V – wymiary, nadwozie

Hyundai Elantra piątej generacji był dla koreańskiego producenta prawdziwym kamieniem milowym w stylizacji. Styliści czerpali pełnymi garściami z projektu większej Sonaty i dopracowali proporcje do kompaktowego profilu, przewracając kompaktową gamę Hyundaia z kolekcji aut dla starszych kierowców w propozycję modnych, niedrogich aut dla dynamicznych użytkowników. Nie jest to co prawda propozycja dla młodych kierowców, którzy chcą imponować innym sportowym autem, ale dynamiczne linie, duże klosze lamp oraz ładne przetłoczenia naprawdę wyróżniają się z nieco skostniałego segmentu kompaktowych sedanów. Przód zdominowany jest właśnie przez bardzo duże, rozciągnięte aż na nadkola klosze lamp z ładnym wypełnieniem, a zderzak wyróżnia się szerokim wlotem powietrza i światłami przeciwmgielnymi po bokach. Grill jest niewielkie i skrywa we wnętrzu logo marki z chromowaną poprzeczką. Tył auta również wygląda ładnie, ma płynne i śmiałe linie, a klosze lamp mocno zachodzą na boki. Fakt, sylwetka i stylistyka jest wyraźnie koreańska, ale nie widać tu przesady i dziwności. Trochę szkoda, iż większość ofert stanowią modele w srebrnym kolorze, bowiem czerwień, niebieski lub inny nieco żywszy kolor wydobywa z Elantry najlepsze cechy wyglądu. Jeśli chodzi o wymiary, auto ma 4530 mm długości, 1775 mm szerokości i 1445 mm wysokości. Rozstaw osi to 2700 mm.

To niedrogie, ale naprawdę ładnie zaprojektowane auto o dynamicznych cechach wyglądu.

Używany Hyundai Elantra V – wnętrze, bagażnik

Hyundai Elantra wykazuje się rewelacyjnymi cechami na wielu frontach, ale według arkusza specyfikacji jest to pojazd średniej wielkości i to oczywiście widać. Przednie siedzenia mogłyby mieć nieco więcej podparcia bocznego oraz odrobinę dłuższe (lub regulowane) siedzisko. Mimo to, zarówno z przodu, jak i z tyłu, miejsca nie brakuje. Z tyłu miejsce na nogi jest wystarczające dla dorosłych, ale nad głową może być już odrobinę ciasno, choćby dla pasażerów średniego wzrostu. Wnętrze Elantry ma wiele przydatnych półek schowków i skrytek, w tym jeden schowek zamykany tuż przed dźwignią zmiany biegów. W środku znajdziemy gniazdo AUX, port USB, gniazdo zasilania – idealne miejsce do podłączenia telefona lub innych drobnych urządzeń elektronicznych.

1 z 2
Przed liftingiem we wnętrzu było sporo elementów imitujących np. aluminium.
Po liftingu wnętrze stało się bardziej stonowane. Dla niektórych nudniejsze, inni uznają, iż bardziej eleganckie.

Warto pamiętać, iż mimo świetnego wyposażenia i niezłego wykończenia, Elantra jest autem raczej budżetowym, więc trzeba się pogodzić z pewnymi ograniczeniami i oszczędnościami. Z tyłu nie ma co szukać nawiewów w bazowych wersjach czy dodatkowych źródeł prądu, materiałowe fotele i kanapa mogą nosić widoczne ślady zużycia, a bagażnik, biorąc pod uwagę nadwozie sedan, jest raczej mało praktyczny, nie znajdziemy tam przydatnych dodatków, regularnych kształtów czy ułatwień. Jedynym wyraźnym plusem jest możliwość złożenia oparć kanapy (oczywiście podłoga nie będzie płaska) dzięki dwóch cięgien dostępnych z bagażnika (obok sporych zawiasów). Pojemność bagażnika w standardowym układzie oparć kanapy to 485 litrów.

1 z 4
Fotele mają trochę zbyt krótkie siedziska i kiepskie trzymanie boczne, ale w aucie tego typu nie jest to wielka wada.
Również kanapa ma dość krótkie siedzisko, a nad głową jest kilka miejsca. Na szczęście przestrzeń na nogi jest bez zarzutu.
Po bagażniku nie powinniśmy się zbyt wiele spodziewać, choć pojemność jest przyzwoita.
Po złożeniu oparć kanapy powstaje spory próg, przejście do kabiny jest wąskie, a kształty bardzo nieregularne.

Używany Hyundai Elantra V – silniki

Jeśli ktoś szuka auta z szeroką paletą silników, w Hyundaiu Elantra V dozna sporego rozczarowania. Jest tylko jeden silnik do wyboru – benzynowe, wolnossące 1.6 MPI o mocy 132 KM i momencie obrotowym 157 Nm. Nie jest to dynamiczna czy szczególnie elastyczna jednostka, ale ma ogromną zaletę, która może skusić wielu kierowców – niezawodność i prostota konstrukcji. Silnik wolnossący 1.6 MPI bardzo chętnie dogaduje się z instalacjami LPG, a ze względu na swoją prostą konstrukcje wykazuje się naprawdę niezłą niezawodnością oraz niskimi kosztami eksploatacji. Ze skrzynią manualną o sześciu przełożeniach sprint do setki zajmuje 10,1 sekundy, ale jeżeli ktoś chce nieco więcej komfortu i wygody, może zdecydować się na przekładnię automatyczną poświęcając część dynamiki – od 0 do 100 km/h w 11,6 sekundy. Średnie spalanie mieści się w przedziale od 6,5 do 7 l/100 km.

Na naszym rynku był dostępny tylko wolnossący silnik 1.6 o mocy 132 KM. Do miasta, ale i w trasę do spokojnej jazdy w zupełności wystarczy.

Używany Hyundai Elantra V – opinie użytkowników

Zalety

„Sporo przestrzeni i komfortu w rozsądnej cenie”.

„Bardzo ładna stylistyka i nieźle wykończone wnętrze”.

„Prosty, niezawodny i współpracujący z LPG silnik 1.6 MPI”.

„Dość atrakcyjne ceny na rynku wtórnym”.

Wady

„Tylko jeden silnik do wyboru z raczej przeciętną dynamiką”.

„Przestrzeń nad głową, szczególnie z tyłu”

„Prowadzenie jest komfortowe i neutralne, ale nie daje zbyt wiele satysfakcji”.

„Wiele egzemplarzy w tym samym, srebrnym kolorze”.

Używany Hyundai Elantra V – awaryjność, typowe usterki

Hyundai Elantra piątej generacji to chwalone przez użytkowników auto bez drastycznych problemów. Oczywiście są pewne przywary, które trapią niektóre egzemplarze, a najpopularniejsze to przede wszystkim problemy z elektryką i drobną elektroniką w pierwszych rocznikach produkcji. Warto również dokładnie sprawdzić działanie klimatyzacji, bowiem wiele modeli cierpiało na problemy ze szczelnością układu. Bywało, iż już po kilkunastu tysiącach pokonanych kilometrów konieczny był pełen serwis klimatyzacji wraz z jej napełnianiem. Problemy w niektórych przypadkach może również generować pasek napędowy sprężarki. Silnik? To niezawodna i trwała jednostka, pod warunkiem, iż jest regularnie serwisowana i przeglądana, szczególnie w połączeniu z instalacją LPG. W miarę możliwości warto również szukać wersji poliftingowych, w których poprawiono jakość materiałów.

W wielu modelach pewne problemy sprawiała elektronika oraz klimatyzacja. Warto dokładnie sprawdzić wszystkie funkcje przed zakupem.

Używany Hyundai Elantra V – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Hyundaiu Elantra V można znaleźć pod szybą w jej lewym dolnym rogu. Oprócz tego numer VIN znajduje się na naklejce znamionowej w dolnej części lewego słupka B pod drzwiami kierowcy oraz na podłodze pod wykładziną pod fotelem pasażera.

Używany Hyundai Elantra V – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było zaledwie kilkanaście ogłoszeń dotyczących używanego Hyundaia Elantry V. Przykładowo egzemplarz z 2013 roku i z przebiegiem 250 000 kilometrów to koszt około 20 000 złotych. Za około 35 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2014 roku i z przebiegiem 170 000 kilometrów.

Hyundai Elantra V - lifting
1 z 2
Hyundai Elantra V przed liftingiem (2010-2013)
Hyundai Elantra V po liftingu (2013-2015)

Używany Hyundai Elantra V – podsumowanie

Hyundai Elantra V to interesująca, niezawodna, ale niestety rzadko spotykana propozycja. Ofert na rynku wtórnym jest niewiele, ale to także dowód na to, iż kierowcy niechętnie rozstają się z tym autem. Nie jest to szybkie czy też emocjonujące auto, ale odwdzięcza się bezproblemową i przyjemną dla użytkownika eksploatacją.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Hyundaiach:

Używany Hyundai i20 II (2014-2020) – opinie użytkowników

Używany Hyundai i30 III (od 2017 r.) – opinie użytkowników

Hyundai Elantra V – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 453/177/144 cm
Rozstaw osi 270 cm
Pojemność bagażnika 485-b.d. l
Hyundai Elantra V – dane techniczne, osiągi, spalanie Silnik 1.6 MPI
Pojemność 1591 cmł
Paliwo benzynowy
Maks. moc 132 KM
Maks. moment 157 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,7 s
Prędkość maks. 200 km/h
Śr. zużycie paliwa 6,4 l/100 km

Używany Hyundai Elantra V – galeria

1 z 23
Hyundai Elantra V - przód
Hyundai Elantra V - przód
Hyundai Elantra V - bok
Hyundai Elantra V - tył
Hyundai Elantra V - tył
Hyundai Elantra V - tył
Hyundai Elantra V - bok
Hyundai Elantra V - przód
Również kokpit, z mnóstwem kształtów i srebrnych wstawek, jest wyjątkowo azjatycki i nie każdemu musi się spodobac.
Zegary są bardzo estetyczne, osadzone w głębokich tubach, nie zabrakło również czytelnego komputera pokładowego.
W skromniejszych wariantach w centralnej części znajdziemy podświetlany na niebiesko ekran radia.
W wyższych wariantach w centralnej części znajduje się kolorowy ekran wyświetlający m.in. obraz z kamery cofania.
Panel klimatyzacji wygląda dość fikuśnie, ale jest wygodny i prosty w obsłudze.
Przed lewarkiem skrzyni biegów znajdziemy zamykany schowek z portem USB, gniazdem zasilania i złączem AUX.
Sześciobiegowa przekładnia manualna to najczęstszy wariant, który spotkamy w ofertach modeli używanych.
Producentowi należy się pochwała za zastosowanie 6-biegowej, a nie jak w tańszych (choć nie zawsze) modelach konkurencji, 5-biegowej skrzyni.
Fotele są poprawne, choć brakuje im trzymania bocznego. Szkoda, iż siedzisko nie jest regulowane na długość.
Kanapa również nie budzi zastrzeżeń, miejsca na nogi jest wystarczająco, ale nad głową jest nieco zbyt ciasno.
Nawiewy dla pasażerów z tyłu nie są norma i niektóre skromniejsze wersje ich nie posiadały - warto to sprawdzić przed zakupem.
Elantra to sedan, więc nie spodziewajmy się specjalnie praktycznego bagażnika.
Pojemność jest w porządku, ale bardzo nieregularne kształty utrudniają zapakowanie bagażu.
Z jednej strony praktyczne cięgno do składania oparć foteli, z drugiej zaś ogromny zawias, który wnika głęboko w przestrzeń bagażnika.
Pod podłogą znalazło się miejsce na koło zapasowe.
Idź do oryginalnego materiału