Używany Dodge Durango III (od 2011 r.) – opinie, dane techniczne, typowe usterki

1 rok temu

Dodge Durango III to jedna z najciekawszych propozycji na dużego SUV-a w amerykańskim stylu. Duży, komfortowy, ze sporą ilością chromu, ale dostępny również w usportowionej wersji. Jakie są opinie o trzeciej generacji Dodge’a Durango?

Marka Dodge na naszym rynku jest niemal nieobecna, a wszelkie modele pochodzą z prywatnych importów. Są firmy, które specjalizują się w sprowadzaniu aut zza „Wielkiej Wody”, ale i tak widok jakiegoś w miarę nowego modelu na naszych ulicach jest pewną egzotyką. To wielka szkoda, choć wiem, iż taki producent w Europie nie miałby szans na przetrwanie. Dlaczego? Po prostu Dodge robi rzeczy trochę inaczej niż inni producenci samochodów. Podczas gdy inni produkują anonimowe czterocylindrowe rodzinne sedany, Dodge oferuje Chargera, czyli dużego rodzinnego sedana inspirowanego samochodami z przeszłości i napędzanego silnikiem V6 lub trzema silnikami V8 do wyboru. Co więcej, w czasach, gdy firmy samochodowe odświeżają crossovery i SUV-y z prędkością cykli wyborczych w połowie kadencji, Dodge kontynuuje starzejącą się, ale sprawdzoną formułę, tj. model Durango, który jest na rynku od 2011 roku i wciąż wygląda świetnie.

Duży, muskularny, ale bardzo estetyczny – Durango rzuca się w oczy i może się podobać nie tylko miłośnikom amerykańskich aut.

Używany Dodge Durango III – wymiary, nadwozie

Jeśli Durango wygląda znajomo, to tylko dlatego, iż interesujący się amerykańską motoryzacją choćby w znikomym stopniu, musieli widzieć ten model przynajmniej raz od jego debiutu w 2011 roku. W świecie motoryzacji to niemal wieczność, szczególnie w porównaniu z wieloma nowszymi rywalami. Średnia długość życia generacji w Europie to 5-6 lat, a Durango jest na rynku już od 12 lat i w międzyczasie przeszedł dwa duże liftingi. W 2014 roku dokonano dość znaczącej aktualizacji, która obejmowała między innymi 8-biegową automatyczną skrzynię biegów i zmienione wnętrze z doskonałym 8,4-calowym ekranem dotykowym. W europejskich modelach klasy premium nie jest to zbyt imponujące, ale w amerykańskich autach każdy przejaw nowoczesności jest zauważany. Trudno jednak zauważyć zmiany z zewnątrz, bo od samego początku Durango to wielki, muskularny SUV z dużą ilością chromu i niepowtarzalnego klimatu. Piękne, płynne linie, imponująca długość, ale jednocześnie zaskakująca zgrabność i lekkość sylwetki sprawiają, iż model ten przyciąga wzrok i w topowych wersjach naprawdę może się podobać. Zresztą trudno go nie zauważyć, bowiem Dodge Durango III mierzy 5110 mm długości, 1923 mm szerokości i 1801 mm wysokości. Rozstaw osi to imponujące 3043 mm.

W ostatniej wersji Durango prezentuje się dynamicznie i agresywnie.

Używany Dodge Durango III – wnętrze, bagażnik

Po wejściu do wnętrza od razu wyraźnie czuć ogrom przestrzeni i typowo amerykański klimat. Jest mnóstwo skóry, błyszczących dodatków, ale i nie brakuje taniego plastiku i kiepskiego spasowania. Ale jeżeli ktoś wie, jak prezentuje się amerykańska motoryzacja i godzi się na wszystkie ustępstwa, nie będzie mu to przeszkadzało. Zresztą nie da się ukryć, a jest to największa zaleta tego auta, iż Durango to jeden z najbardziej przestronnych trzyrzędowych SUV-ów na rynku. Dorośli mogą wygodnie podróżować na wszystkich zewnętrznych siedzeniach (szczególnie dużo miejsca na nogi i nad głowami w drugim rzędzie), co jest rzadkością. choćby w trzecim rzędzie trudno narzekać na brak miejsca i co prawda najwygodniej będą tam miały osoby o skromnym wzroście, ale nawet dorośli do 180 centymetrów wytrzymają tam dłuższą podróż. Warto zwrócić uwagę na linię dachu, która biegnie niemal poziomo aż do samego końca, co przekłada się na przyzwoitą przestrzeń nad głową.

1 z 3
Deska rozdzielcza w pierwszych latach produkcji jest dość siermiężna i mało elegancka.
Po liftingu nieco się zmieniło, ale główne linie deski rozdzielczej pozostały bez zmian (na zdjęciu wersja policyjna - Pursuit)
Ostatnia wersja prezentuje się już estetycznie i dość nowocześnie.

Minusem może być jedynie widoczność do tyłu. Oczywiście rozłożone fotele i zagłówki przeszkadzają, ale na kiepską widoczność wpływa także niewielka i ścięta z dwóch stron szyba za słupkiem C oraz szeroki słupek D. Warto zatem szukać wersji z opcjonalną kamerą cofania (nie jest idealnej jakości). Ponownie – w samochodach amerykańskich priorytetem jest komfort podróży dla pasażerów, a nie funkcjonalne dodatki i technologiczne gadżety. Najważniejsza jest przestrzeń, a tej jest pod dostatkiem. choćby gdy auto jest w konfiguracji 7-osobowej, bagażnik ma przyzwoite 487 litrów, co pozwala na zabranie weekendowego bagażu. Po złożeniu oparć trzeciego rzędu, bagażnik ma aż 1350 litrów, a maksymalnie, po złożeniu wszystkich oparć, może mieć 2392 litry.

1 z 6
Typowo amerykańskie wnętrze z obszernymi i wygodnymi fotelami w sam raz na dalekie podróże.
W zależności od wersji w drugim rzędzie można spotkać dwa indywidualne fotele, które zapewniają rewelacyjny komfort podróży dla pasażerów.
W trzecim rzędzie miejsca nad głową i na nogi nie zabraknie choćby dla dorosłych pasażerów.
Bagażnik choćby w 7-miejcowej konfiguracji ma przyzwoitą pojemność.
Gdy na pokładzie jest 5 osób, bagażnik pozwoli spakować bagaż choćby na długi urlop.
W konfiguracji ze wszystkimi złożonymi oparciami pojemność bagażnika dorównuje małym autom dostawczym.

Używany Dodge Durango III – silniki

Jeśli ktoś szuka rodzinnego, komfortowego SUV-a, ale nie ma zamiaru jeździć autem z trzycylindrowym silnikiem 1.2 lub czterocylindrowym 1.4 jak u niektórych europejskich konkurentów, oferta silnikowa Dodge’a Durango III będzie prawdziwym ukojeniem i spełnieniem motoryzacyjnych marzeń. Żadnych półśrodków, ekologicznych zagrywek, tylko czysta moc z dużej pojemności. Bazą jest silnik 3.6 V6 o mocy 295 KM i momencie obrotowym 353 Nm. Średnie spalanie – około 11,2 l/100 km. Alternatywą jest silnik 5.7 V8 Hemi, który generuje 360 KM oraz 529 Nm momentu obrotowego. Jazda takim kolosem z tym silnikiem to ogromna przyjemność, która oczywiście odpowiednio kosztuje – około 14 l/100 km.

Już bazowa jednostka 3.6 V6 nie cierpi na niedostatki mocy.

Na szczycie oferty jest wersja SRT, która posiada jednostkę 6.4 V8 o mocy 475 KM i momencie obrotowym 637 Nm. W tym modelu sprint do setki zajmuje nieco ponad 4 sekundy, średnie spalanie przekracza 15 l/100 km, a przecież pozostało limitowana edycja Durango SRT Hellcat, która dysponuje silnikiem 6.2 V8 Hemi o mocy ponad 700 KM.

Silnik 5.7 V8 generuje niezwykle przyjemny i coraz rzadziej spotykany na drogach dźwięk. Co prawda spalanie jest wysokie, ale na osiągi nie można narzekać.

Używany Dodge Durango III – opinie użytkowników

Zalety

„Świetna stylistyka i prezencja choćby modeli z początkowych lat produkcji”.

„Mocne, świetnie brzmiące (choć paliwożerne) silniki V6 i V8 z wersją SRT na czele”.

„Mnóstwo przestrzeni w środku, przestronny trzeci rząd i ogromny bagażnik”.

„Przyzwoite adekwatności terenowe i ogromne możliwości holowania przyczep”.

Wady

„Wysokie zużycie paliwa, szczególnie w silnikach V8 (koszt mocy i pięknego brzmienia)”.

„Prowadzenie jak przystało na amerykański samochód – mało precyzyjne, choć komfortowe”.

„Dość wysoka cena i koszty utrzymania topowych wersji”.

„Kiepska jakość materiałów, wykończenia oraz braki w systemach wsparcia kierowcy”.

Jeśli ktoś poszukuje ponadprzeciętnej mocy i nie martwi się o spalanie, Durango SRT Hellcat to jedna z najciekawszych propozycji na rynku.

Używany Dodge Durango III – awaryjność, typowe usterki

Dodge Durango III kusi wyglądem, przestrzenią, komfortem i świetnymi silnikami, ale wielu użytkowników zgłaszało problemy z elektryką i elektroniką, w tym głównie z powtarzającymi się problemami z szyną can-bus. Auto dość często zgłasza problemy z baterią, ładowaniem etc. Poza tym to duży, mało zwrotny SUV, więc podczas oględzin trzeba dokładnie sprawdzić nadwozie pod kątem uszkodzeń, zarysowań i/lub nieumiejętnych napraw. Warto również sprawdzić wnętrze pod kątem zaplamionej tapicerki, połamanych plastików itp. Dostęp do części ze względu na brak tego auta na polskim rynku może być problematyczny, więc warto szukać zadbanych egzemplarzy bez problematycznych awarii.

Durango ma spore problemy z elektryką i elektroniką, więc warto przy oględzinach dokładnie sprawdzać działanie wszystkich funkcji.

Używany Dodge Durango III – gdzie jest numer VIN?

Numer VIN w Dodge’u Durango III znajduje się na podszybiu, widoczny w lewym dolnym rogu za szybą czołową. Oprócz tego numer VIN znajdziemy podłodze za fotelem pasażera.

Używany Dodge Durango III – sytuacja rynkowa, ceny

W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 170 ogłoszeń dotyczących używanego Dodge’a Durango III. Przykładowo egzemplarz z 2018 roku w wersji SRT z silnikiem 6.4 V8 i z przebiegiem 47 000 kilometrów to koszt blisko 300 000 złotych. Za około 130 000 złotych znajdziemy egzemplarz z 2016 roku z silnikiem 5.7 V8 i z przebiegiem 120 000 kilometrów.

Dodge Durango III - lifting
1 z 3
Dodge Durango III przed liftingiem (2011-2014)
Dodge Durango III po liftingu (2014-2021)
Dodge Durango III po drugim liftingu (od 2021 r.)

Używany Dodge Durango III – podsumowanie

Dodge Durango III to doskonała opcja dla tych, którzy poszukują nietuzinkowego auta rodzinnego o modnym stylu, z mnóstwem przestrzeni i niezłym wyposażeniem. Choć nie jest to pojazd oferujący najwyższą jakość wykończenia i spasowania, to na pewno właściciel będzie mógł poszczycić się posiadaniem niezwykłego i intrygującego samochodu. Fakt, nie jest to auto zbyt oszczędne i tanie w eksploatacji, ale z pewnością będzie cieszyło kierowcę dynamiką i pięknym brzmieniem jednostki V6 lub V8.

Polecamy inne nasze artykuły o używanych Dodge’ach:

Używany Dodge Challenger III (od 2008 r.) – opinie użytkowników

Używany Dodge Journey (2008-2020) – opinie użytkowników

Dodge Durango III – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 511/192/180 cm
Rozstaw osi 304 cm
Pojemność bagażnika 487-2392 l
Dodge Durango III – dane techniczne, osiągi, spalanie Silnik 3.6 V6 5.7 V8 HEMI 6.4 V8 HEMI 6.2 V8 HEMI
Pojemność 3604 cmł 5654 cmł 6417 cmł 6166 cmł
Paliwo benzynowy benzynowy benz. + kompr. benz. + kompr.
Maks. moc 295 KM 360 KM 475 KM 710 KM
Maks. moment 353 Nm 529 Nm 637 Nm 637 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h b.d. b.d. b.d. b.d.
Prędkość maks. b.d. b.d. b.d. b.d.
Śr. zużycie paliwa/zasięg elektr. 11,2 l/100 km 13,8 l/100 km 15,7 l/100 km 18,1 l/100 km

Używany Dodge Durango III – galeria

1 z 11
Dodge Durango III - przód
Dodge Durango III - przód
Dodge Durango III - bok
Dodge Durango III - tył
Dodge Durango III - tył
Dodge Durango III - tył
Dodge Durango III - bok
Dodge Durango III - przód
Jak to w amerykańskim aucie - wyposażenia poprawiającego komfort nie brakuje.
Po ostatnim liftingu na desce rozdzielczej wylądował duży ekran z nowoczesnym systemem info-rozrywki.
Skrzynia biegów? Oczywiście automatyczna, w wersjach poliftingowych, ośmiobiegowa i dwusprzęgłowa.
Idź do oryginalnego materiału