Infiniti FX (lub Infiniti QX70 po zmianie nazwy w 2013 roku) to największy samochód w gamie luksusowych pojazdów marki-matki Nissan. Auto konkuruje m.in. z Porsche Cayenne i BMW X6, ale czy ma taki sam charakter? Jakie są opinie o Infiniti FX?
W przeciwieństwie np. do Porsche Cayenne i Range Rovera Sport, Infiniti FX nie ma zdolności terenowych i producent się z tym nigdy nie krył. Jest jednak coś, z czego Infiniti było dumne i ciągle to podkreślało – mocne silniki, sprawny napęd na cztery koła i zwinność sportowego coupe. Jest to model FX drugiej generacji. Poprzednik odniósł sukces w Ameryce Północnej i nierzadko pojawia się również w Polsce (drogą prywatnego importu). Druga generacja jest już bardziej „europejska”. Wnętrze ma mniej masowy charakter z drogimi wykończeniami i doskonałą dbałością o szczegóły, choć wciąż w mocno niekonwencjonalnym stylu. w tej chwili widok FX-a na ulicy jest niezwykle rzadki, więc może warto zainteresować się tym nietuzinkowym autem?
Używane Infiniti FX II – wymiary, nadwozie
W stylistyce Infiniti FX jest kilka elementów, które będą znane zagorzałym fanom marki, takie jak osłona chłodnicy z podwójnym łukiem, maska w kształcie fali i dość unikalny projekt reflektorów. Jednak jako całość FX stanowi odejście od tradycji stylistycznych Infiniti, a także odświeżającą alternatywę dla mniej stylizowanych szeregów rywali. Być może bardziej niż jakikolwiek inny SUV, FX wygląda i czuje się jak prawdziwa hybryda różnych stylów: częściowo 4×4, częściowo sportowe coupé, częściowo tradycyjny SUV. Muskularny wygląd podkreślają ogromne 21-calowe koła, które wypełniają ogromne nadkola i sprawiają, iż FX wygląda na niższego i bardziej agresywnego, niż większość rywali. choćby w standardowej wersji można śmiało powiedzieć, iż Infiniti FX daje o sobie znać na drodze, mimo iż jest to jeden z mniejszych i lżejszych samochodów w tej klasie. Reflektory mają charakterystyczny wygląd Infiniti i odzwierciedlają wygląd tych, które można znaleźć w modelach G37. Wewnątrz i na zewnątrz znajduje się wiele ciekawych detali i rozwiązań, takich jak sprytny „samonaprawiający się” lakier Scratch Shield, który jest standardem we wszystkich wersjach, oraz niemal bezgłośne działanie wycieraczek przedniej szyby. jeżeli chodzi o wymiary, Infiniti FX mierzy 4865 mm długości, 1925 mm szerokości i 1680 mm wysokości. Rozstaw osi to 2885 mm.
Używane Infiniti FX – wnętrze, bagażnik
Już na starcie trzeba zaakceptować fakt, iż Infiniti FX jest alternatywą dla sportowej limuzyny i ma tylko pięć miejsc. Nie jest to auto w charakterze rodzinnego, przestronnego SUV-a, choć kabina może się spodobać – choćby jeżeli jest zaskakująco ciasno na tylnych siedzeniach, biorąc pod uwagę gabaryty zewnętrzne. W modelu FX nie brakuje wyposażenia, niezależnie od wybranego poziomu wyposażenia. W porównaniu z konkurencyjnym Porsche Cayenne lub Land Rover Discovery, Infiniti wydaje się być naprawdę hojny w swojej standardowej specyfikacji. Wszystkie siedzenia są standardowo obite wysokiej jakości skórą. Fotel kierowcy ma 14-kierunkową elektryczną regulację, a pasażera 8-kierunkową. Jak można się spodziewać, jest też klimatyzacja i nawigacja satelitarna z ekranem dotykowym, która służy również jako odtwarzacz DVD np. podczas postoju na parkingu.
Mniej imponująca jest ilość miejsca w bagażniku za zaledwie wystarczającą tylną kanapą. Ponownie, biorąc pod uwagę, jak duży jest FX, fakt, iż ma bagażnik nie większy niż przeciętny sedan, jest dość rozczarowujący. jeżeli chodzi o suche liczby, przestrzeń bagażowa mieści od 410 do 1305 litrów. Dla porównania, nowa Skoda Fabia oferuje kilka mniej, bo odpowiednio 380 i 1190 litrów. To daje pewne wyobrażenie o tym, iż przestrzeń we wnętrzu nie była priorytetem dla projektantów. Najważniejsza była stylistyka oraz układ napędowy, bowiem niezliczone układy elektroniczne, które obsługują układy napędu na cztery koła i cztery koła skrętne, zajmują mnóstwo przestrzeni. Linia dachu przypominająca coupé również nie zapewnia zbyt dużej ilości miejsca nad głowami z tyłu, podczas gdy wysoka talia i wąskie okna nie przyczyniają się do poczucia przestrzeni z tyłu. Cóż, nie jest to auto praktyczne, ale za to wygląda świetnie i daje mnóstwo frajdy kierowcy.
Używane Infiniti FX II – silniki
Zazwyczaj zaczynamy od silników benzynowych, ale w tym przypadku zmienimy nieco tradycję, bowiem Infiniti słusznie jest dumne ze stosunkowo lekkiego 3,0-litrowego turbodiesla V6 w wersji FX30d. To wszystko nie tylko dlatego, iż wytwarza moment obrotowy 550 Nm, aby wesprzeć imponującą moc 238 KM. Jeszcze bardziej imponujące, zdaniem firmy, jest wyrafinowanie tej jednostki. Dlaczego? Otóż po zakończeniu zimnego rozruchu, który trwa nie więcej niż 30 sekund, silnik przechodzi w niesamowicie płynną pracę na biegu jałowym, a podczas jazdy staje się jeszcze bardziej płynny. Osiągi są więcej niż wystarczające – 8,3 sekundy do setki i 212 km/h prędkości maksymalnej – przy średnim spalaniu na poziomie około 9 l/100 km.
Silniki benzynowe to 3.7 V6 i 5.0 V8. Ten mniejszy generuje moc 320 KM i moment obrotowy 360 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,8 sekundy, prędkość maksymalna to 233 km/h, a średnie spalanie to około 12 l/100 km. Na szczycie benzynowej oferty jest silnik 5.0 V8 o mocy 390 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Osiągi są świetne, ale nieco ustępują najmocniejszej konkurencji. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Średnie spalanie przy oszczędnej jeździe to około 13 l/100 km.
Używane Infiniti FX II – opinie użytkowników
Zalety
„Rewelacyjny wygląd i świetny sposób na wyróżnienie się na ulicy”.
„Sporo frajdy z jazdy, bardzo dobre prowadzenie z zachowaniem komfortu”.
„Świetna jakość wykończenia wnętrza, interesująca stylistyka”.
„Sporo wersji do wyboru i bardzo dobre wyposażenie”.
Wady
„Mimo wszystko, braki w ergonomii i mały bagażnik”.
„Cena zakupu dobrze wyposażonej i zadbanej wersji może być wysoka”.
„Jeśli ktoś szuka przestrzeni i komfortu dużego SUV-a, tu tego nie znajdzie”.
„Niewielki wybór na rynku wtórnym i wiele zaniedbanych egzemplarzy”.
Używane Infiniti FX II – awaryjność, typowe usterki
Co prawda Infiniti FX nie jest problematycznym i awaryjnym autem, ale jego eksploatacja może być bardzo kosztowna i kłopotliwa. Wszystkie silniki są dość paliwożerne, a serwis, szczególnie związany z blacharką i unikalnymi częściami, zajmuje sporo czasu właściciela. jeżeli kogoś nie przerażają koszty posiadania przybliżone do poziomu Porsche czy innych aut premium, FX może być bardzo ciekawą propozycją. Oczywiście przy zakupie warto dokładnie sprawdzić stan wnętrza, ogromnych felg oraz działanie wszystkich funkcji, a jest ich w tym aucie naprawdę dużo. Czasami zdarzają się problemy z elektroniką, ale to dość powszechne w tak naszpikowanych gadżetami autach.
Używane Infiniti FX II – gdzie jest numer VIN?
Numer VIN w modelu Infiniti FX znajduje się za szybą czołową w lewym dolnym rogu oraz w centralnej części przegrody czołowej pod maską.
Używane Infiniti FX II – sytuacja rynkowa, ceny
W dniu publikacji na serwisie OTOMOTO.pl umieszczonych było około 40 ogłoszeń dotyczących Infiniti FX. Przykładowo model z 2009 roku w wersji FX50 S oraz z przebiegiem 153 000 kilometrów to koszt około 70 000 złotych. Za około 55 000 złotych można znaleźć model z 2011 roku z silnikiem wysokoprężnym i z przebiegiem 280 000 kilometrów.
Używane Infiniti FX II – podsumowanie
Infiniti FX to powiew świeżości w dość sztampowych szeregach SUV-ów klasy premium. Wygląda świetnie, ma niezłe osiągi i świetne wyposażenie. Ale nie jest to auto dla tych, którzy szukają rodzinnych rozwiązań. Przestrzeń bagażowa jest kiepska, biorąc pod uwagę gabaryty zewnętrzne, Wysocy pasażerowie z tyłu będą cierpieć z powodu braku miejsca zarówno nad głową, jak i na nogi, ale za to kierowca będzie bardzo zadowolony. I właśnie dla kierowców stworzono tego SUV-a.
Polecamy inne nasze artykuły o używanych SUV-ach:
Używane Porsche Cayenne II (2010-2017) – opinie użytkowników
Używane BMW X6 I (2008-2014) – opinie użytkowników
Dł./szer./wys. | 486/192/168 cm |
Rozstaw osi | 288 cm |
Pojemność bagażnika | 410-1305 l |
Pojemność | 3696 cmł | 5026 cmł | 2993 cmł |
Paliwo | benzynowy | benzynowy | turbodiesel |
Maks. moc | 320 KM | 390 KM | 238 KM |
Maks. moment | 360 Nm | 500 Nm | 550 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 6,8 s | 5,8 s | 8,3 s |
Prędkość maks. | 233 km/h | 250 km/h | 212 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 12,1 l/100 km | 13,1 l/100 km | 9,0 l/100 km |