Włoski konkurent BMW X1 jest teraz znacznie tańszy, bo szykuje się na odejście na emeryturę. Znacznie tańszy i oszczędny SUV Tonale stanowi udany kompromis z dobrą jakością wykonania i dobrą przestrzenią. Jednak Alfa Romeo właśnie się pochwaliło jego następcą, który przeszedł szereg usprawnień.
Z silnikiem pożerającym kilometry Alfa Romeo Tonale to SUV stworzony do podróżowania
Odnowione Alfa Romeo Tonale jest gotowe na swoją komercyjną podróż. Włosi po raz kolejny proponują nam stylowego SUV-a, który po poprawkach nie traci nic ze swojego uroku. Kosmetyczne wizualne poprawki obejmują bardziej zakrzywiony przód, powiększoną dolną część grilla, który nieco uniesiony nawiązuje do chętnie kupowanego Juniora. Ponadto zmiany objęły główny grill, który ma teraz poziome listwy i sąsiaduje z nowymi wlotami powietrza. Inspiracją dla tej stylizacji jest topowa Alfa Romeo Giulia GTA. Nowością z przodu SUV-a jest także umieszczenie tablicy rejestracyjnej na środku.
Krótki przedni zwis i szersza oś nie tylko poprawiają prezencję, ale zwiększą stabilność na drodze. Nie jest tajemnicą, iż włoscy karabinierzy, których w ramach modernizacji floty wyposażono w Tonale z mechaniką mild hybrid, mieli sporo zastrzeżeń do adekwatności jezdnych modelu. Zarzucano mu niestabilność na drogach złej jakości i to, iż nie radzi sobie zadowalająco przy szybkich manewrach, co w efekcie obniżało skuteczność interwencji policji. Nowe Alfa Romeo Tonale oprócz stylistycznych poprawek otrzymuje zmodyfikowane podwozie z udoskonalonym zawieszeniem. Oprócz amortyzatorów z technologią FSD Alfa Romeo zastosowało w odnowionym Tonale elektroniczny układ hamulcowy z Giulii i Stelvio oraz ulepszony układ napędu na cztery koła Q4 dla hybrydy typu plug-in. W efekcie SUV zwiększa dynamikę przy maksymalnej stabilności.
Piękniejsze i ulepszone w zakresie adekwatności jezdnych Tonale, choć korzysta z nowych funkcji uzupełniających i tak bogate wyposażenie standardowe, pozostaje jako jeden z nielicznych modeli wierne silnikowi wysokoprężnemu o mocy 130 KM. W efekcie pozostaje idealnym SUV-em stworzonym do pożerania kilometrów. Sprawdźmy zatem dlaczego jeszcze warto czekać na cennik włoskiego bestsellera.
Poprawione Alfa Romeo Tonale to ewolucja, a nie rewolucja
Włoskie Alfa Romeo Tonale to wygodny SUV, na którego patrzy się z przyjemnością i tak samo będzie się prowadziło. jeżeli zaś spojrzymy na ofertę silników i wyposażenia to w zasadzie wystarczy mu tylko konkurencyjny cennik, by mogło się cieszyć sławą poprzednika.
Alfa Romeo zoptymalizowało silniki SUV-a pod kątem nowych, surowych norm emisji spalin. W efekcie wersja Tonale z układem 48 V (mHEV) dostaje moc 175 KM, a wersja z wtyczką PHEV osiąga 270 KM. Ta ostatnia z napędem na wszystkie koła Q4 pozostaje najmocniejszym wariantem w gamie nowego Tonale. Włosi, stawiając na tak zróżnicowaną ofertę, uwzględniającą wszelkie potrzeby klientów pozwolą modelowi kontynować karierę poprzednika. Zwłaszcza iż ulepszenia obejmują także kabinę.
Alfa Romeo zmodernizowało materiały wykończenia wnętrza, ale nie zrezygnowało z największego atutu, jakim jest projekt deski rozdzielczej. Dzięki temu kabina Tonale pozostało bardziej premium. Włosi stawiają na wiele kombinacji wykończenia i nowe kolory. Kontrastowe przeszycia na desce rozdzielczej, panelach drzwi i podłokietniku różnią się w zależności od wybranego rodzaju fotela. Nowy jest także wielokolorowy system oświetlenia ambientowego z efektem gradientu. Ten projekt inspirowany skórą węża to znak rozpoznawczym Alfy Romeo Biscione.
Oferta Tonale 2026 to szeroka gama silników i wyposażenia
Jeśli chodzi o gamę wyposażenia, to nowe Tonale pojawi się w 4 wersjach: Tonale, Sprint, Ti, Veloce. Wybór tej pierwszej nie oznacza rezygnacji z bogatego i kompletnego wyposażenia. Dla wielu będzie to bardzo dobra opcja. Nową wersję Sprint wzbogacono elementy stylistyczne, wielokolorowe oświetlenie ambiente, zintegrowaną z systemem nawigację, którą można również wyświetlić na desce rozdzielczej Telescope.
Serce oferty premium SUV-a, czyli wersja Ti wyróżnia się błyszczącymi, czarnymi obramowaniami okien i emblematami na błotnikach. W tej konfiguracji postawiono na wrażenia z jazdy i najwyższy komfort. Tonale w wersji Veloce podkreśla sportowy charakter SUV-a, stojąc na nowych 19-calowych felgach Stile, prezentuje:
– dedykowane logo na błotnikach,
– dwie chromowane końcówki układu wydechowego (PHEV),
– czarne logo Tonale z tyłu.
Dynamikę jazdy tej konfiguracji poprawia dwuzaworowe zawieszenie elektroniczne DSV, które łączy stabilność, komfort i precyzję prowadzenia. Wisienką na torcie jak zawsze jest edycja premierowa- Tonale Milano Cortina 2026. Alfa Romeo świętuje nią współpracę z Zimowymi Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi Milano Cortina 2026. Uwzględnia ona czarno-białe fotele z Alcantary, deskę rozdzielczą pokrytą Alcantarą, kontrastujące białe przeszycia i oświetlenie ambientowe ze specjalną grafiką. Warto wiedzieć, iż również ta wersja daje klientom możliwość personalizacji dzięki wszystkich kolorów gamy modelu.
W ofercie Alfa Romeo Junior i Tonale są gwiazdami napędzającymi sprzedaż włoskiego producenta. Tonale wyrobił sobie mocną pozycję segmencie SUV-ów premium. Po liftingu z ofertą dostosowaną choćby do wybrednych gustów może odnieść prawdziwy sukces. Włosi nie ogłosili jeszcze ceny i daty otwarcia księgi zamówień modelu. W oficjalnym komunikacie podkreślono strategię utrzymania obecnego poziomu cen, by Tonale 2026 był bardziej konkurencyjny i dostępny.