
Niemcy w pewnych kwestiach są niereformowalni. Niezmienną popularnością cieszą się tam sznycel wiedeński oraz Volkswagen Golf. Ten drugi znowu zmierza po tytuł bestsellera u naszych zachodnich sąsiadów. SUV-y stanowią tam coraz mocniejszą konkurencję, ale z drugiej strony są w mniejszości czołowej dziesiątce największego rynku motoryzacyjnego w Europie.
- SUV-y w mniejszości Top 10
- W Niemczech kupuje się głównie niemieckie marki
Choć nie są to już czasy przedpandemiczne, to w Niemczech przez cały czas sprzedaje się najwięcej nowych samochodów. Z danych KBA wynika, iż od stycznia do listopada 2025 r. zarejestrowano tam 2 611 152 nowych aut. To o 0,7 proc. więcej niż po 11 miesiącach 2024 r., ale i o 21,4 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2019 roku. W samym listopadzie na niemieckie szosy wyjechało 250 671 nowych pojazdów, czyli o 2,5 proc. więcej niż tego samego miesiąca rok temu.
SUV-y w mniejszości Top 10
Od 45 lat nie było w Niemczech innego bestsellera niż Volkswagena Golfa. W tym roku pachniało sensacją, bo tę serię zwycięstw mógł przerwać SUV T-Roc. Jednak w ostatnim kwartale wszystko wróciło do normy i to legendarny kompakt (ceny w Polsce od 105 900 zł) zmierza po koronę. Po kolejnym zwycięskim miesiącu Golf zebrał już 77 779 rejestracji. Choć jest to wynik o 15,7 proc. słabszy od ubiegłorocznego, to wydaje się wystarczający do zapewnienia sobie korony.
Volkswagen Golf. // fot. materiały prasoweVolkswagen T-Roc (73 551 szt.), żegnający się z pierwszą generacją, poprawił wyniki o 5,2 proc., ale wystarczy to raczej tylko na drugie miejsce. Marka z Wolfsburga obsadzi na podium aż dwa SUV-y, ponieważ znowu dobrze sprzedawał się Tiguan (58 553 szt.). W tym roku najbliżej podium jest Opel Corsa (44 481 szt.). Lokalny hit koncernu Stellantis wyprzedził BMW X1 (41 782 szt.) i Volkswagena Passata (41 701 szt.). Oba modele do końca roku może niepokoić jeszcze Skoda Octavia (41 305 szt.). Lepiej niż rok temu w Niemczech radził sobie SEAT Leon (35 469 szt.), a nowościami w Top 10 są BMW Seria 5 (33 720 szt.) oraz Mercedes GLC (33 685 szt.).
W Niemczech kupuje się głównie niemieckie marki
Tak jak Golf od lat dominuje ranking modelowy, tak samo Volkswagen kontynuuje serię zwycięstw wśród marek. Po 11 miesiącach przekroczył już pół miliona rejestracji (516 756 szt.), zdobywając 19,8 proc. udziału w rynku. Na podium znajdziemy tam jeszcze niemieckie marki premium: Mercedes (240 150 szt.) i BMW (229 536 szt.). Najbliżej czołowej trójki są należące do VW: Skoda (208 521 szt.) i Audi (184 168 szt.). W szóstce jest Opel (124 031 szt.), który wyprzedza Forda (100 390 szt.). Hyundai (85 668 szt.) zakończy ten rok przed SEAT-em (79 948 szt.). Dziesiątkę zamyka na ten moment Toyota (77 697 szt.).

7 godzin temu

















