Trzy nowe warianty Porsche 911 Carrera 4S

4 godzin temu

Porsche poszerza ofertę wersji 911 z napędem na cztery koła: po debiucie nowego 911 Carrera 4S – jako coupé, kabriolet i Targa 4S – dostępnych jest już sześć czteronapędowych odmian sportowej ikony. Ponadto swoje 60. urodziny świętuje 911 Targa, w tej chwili oferowane w dwóch wariantach. Pierwotnie wprowadzono je na rynek amerykański jako „bezpieczny kabriolet”.

Porsche wzbogaca gamę 911 o trzy kolejne odmiany. Najnowsze wcielenie 911 Carrera 4S trafia na rynek jako coupé i kabriolet. Wraz z 911 Targa 4S uzupełniają one portfolio poniżej znacznie mocniejszych modeli GTS. Tym samym liczba wariantów 911 z napędem na cztery koła ulega podwojeniu – z trzech do sześciu. Gruntownie przeprojektowany układ napędowy zapewnia znaczący „zastrzyk” emocji w porównaniu z poprzednikami. Całości dopełniają dodatkowe opcje indywidualizacji i rozszerzona lista wyposażenia standardowego.

Na napęd obu osi decyduje się około połowa klientów, którzy wybierają odmiany S linii 911. Mają ku temu dobry powód: zapewnia on maksymalną przyczepność przy niepogodzie. Porsche 911 z napędem na wszystkie koła wzbudza dodatkową pewność za kierownicą, szczególnie w regionach o zmiennym klimacie lub w wymagających warunkach drogowych. Tak jak wszystkie czteronapędowe warianty 911, w interesie wysokiej dynamiki jazdy odmiany S są zaprojektowane z preferencją tylnej osi. W razie potrzeby układ Porsche Traction Management (PTM) kieruje większy moment obrotowy do przednich kół, zwiększając w ten sposób przyczepność i stabilność jazdy. Podobnie jak w przypadku poprzedników zespół sprzęgła w przednim mechanizmie różnicowym – przez cały czas chłodzony cieczą – ma elektromechaniczne sterowanie. Jedynie przełożenie zostało nieznacznie dostosowane. Nadwozie 911 Targa jest dostępne wyłącznie z napędem na wszystkie koła.

Lepsze osiągi

Nowe warianty 911 z napędem na wszystkie koła przejmują ulepszony układ napędowy 911 Carrera S. 3,0-litrowy, 6-cylindrowy silnik typu bokser z podwójnym turbodoładowaniem generuje 353 kW (480 KM). To o 22 kW (30 KM) więcej niż w poprzednikach. Za ten wzrost wydajności częściowo odpowiada zoptymalizowany układ intercoolera, którego konstrukcja została przeniesiona z 911 Turbo. Ośmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa Porsche (PDK) przekazuje siłę napędową na wszystkie cztery koła. 911 Carrera 4S Coupe przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy (z pakietem Sport Chrono). Samochód osiąga prędkość maksymalną 308 km/h.

60 lat 911 Targa: pomysł z historią

Od 60 lat 911 Targa łączy przyjemność z jazdy kabrioletem z całorocznym komfortem coupe. Oryginalna wersja stanowiła odpowiedź Porsche na dyskusje prowadzone na amerykańskim rynku i tamtejsze obawy dotyczące bezpieczeństwa tradycyjnych kabrioletów. Styl nadwozia Targa zadebiutował we wrześniu 1965 roku na międzynarodowych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie nad Menem jako „bezpieczny kabriolet”. Podobnie jak wiele innych innowacji Porsche, elegancki, szeroki pałąk przeciwkapotażowy był inspirowany sportem motorowym. Za sprawą zdejmowanego dachu i składanej tylnej szyby samochód zapewniał też kierowcom dbającym o bezpieczeństwo wrażenie podróżowania tradycyjnym kabrioletem. Nazwa „Targa” pochodzi od słynnego sycylijskiego wyścigu wytrzymałościowego Targa Florio.

Dzisiaj Porsche 911 Targa jest ikoną samą w sobie, nieprzerwanie rozwijaną pod względem inżynierii i wzornictwa. Wprowadzenie 911 Targa generacji 993 w 1993 roku oznaczało również koniec manualnego zdejmowania dachu. Od 2006 roku 911 Targa jest dostępne wyłącznie z napędem na wszystkie koła. Od 2014 roku Porsche stosuje w pełni automatyczne mechanizmy dachowe. W ciągu 19 sekund przypominający coupe samochód sportowy przekształca się w pojazd z otwartym dachem, a wszystko podczas spektakularnej sekwencji choreograficznej. Szklana tylna szyba cofa się, aby moduł dachowy mógł w elegancki sposób zniknąć znad głów podróżujących. Szeroki pałąk przeciwkapotażowy i panoramiczne tylne okno wyraźnie nawiązują do oryginału z lat 60. Segment dachowy obecnego 911 Targa jest dostępny w czterech kolorach do wyboru: czarnym, niebieskim, czerwonym i brązowym.

Wzbogacone wyposażenie

Wyposażenie seryjne znacząco poszerzono względem poprzedników. Obejmuje m.in. 20-/21-calowe obręcze Carrera S o zaktualizowanym wzornictwie, układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) oraz sportowy układ wydechowy o charakterystycznym brzmieniu, typowym dla 911. W standardzie znajduje się również układ hamulcowy przeniesiony z wariantów GTS, z czerwonymi zaciskami oraz tarczami o średnicy 408 mm z przodu i 380 mm z tyłu. 911 Targa 4S standardowo ma tylną oś skrętną.

Podczas gdy Cabriolet i Targa wyposażono w tylne siedzenia, coupe dostarcza się jako samochód dwuosobowy. Tylne siedzenia można jednak zamówić bez dodatkowych kosztów.

Wnętrze nowych wariantów z napędem na wszystkie koła seryjnie otrzymuje pakiet wykończenia skórą. Ponadto bazowa specyfikacja obejmuje reflektory matrycowe LED i bezprzewodowe ładowanie telefona, a także elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z oświetleniem otoczenia, pakiet Light Design, automatycznie przyciemniane lusterka (wewnętrzne i zewnętrzne) ze zintegrowanym czujnikiem deszczu oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu. Na życzenie dostępna jest szeroka gama opcji indywidualizacji, w tym liczne kombinacje kolorów i materiałów, a także systemy audio i wspomagające oraz alternatywne moduły dachowe dla coupé.

Nowe 911 Carrera 4S można już zamawiać w cenie od 811 tys. zł. 911 Carrera 4S Cabriolet jest dostępne od 879 tys. zł, a 911 Targa 4S – od 888 tys. zł.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Idź do oryginalnego materiału