
Kupujemy coraz więcej zelektryfikowanych aut osobowych – tak w pełni elektrycznych, jak i hybryd z możliwością ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego, czyli PHEV-ów. Na liście najpopularniejszych modeli w obu kategoriach są pewniaki, ale nie brakuje także zaskoczeń.
Wzrost popularności samochodów elektrycznych i hybrydowych plug-in jest w tym roku w Polsce bardzo widoczny. Według najnowszych danych PZPM-u w ciągu siedmiu miesięcy bieżącego roku zarejestrowano w naszym kraju 18 071 osobowych aut elektrycznych (wzrost aż o 81% rok do roku) oraz 16 029 szt. hybryd plug-in (+82%). Daje im to udział w nowo rejestrowanych autach, odpowiednio, 5,4 i 4,8%. Łącznie przekroczyły już one wyraźnie sprzedaż modeli z silnikami wysokoprężnymi (udział 7,6%). Warto przypomnieć, iż w samym lipcu nabywców znalazło więcej aut elektrycznych, niż tych z dieslami (3,8 do 3,6 tys. szt.).
https://magazynauto.pl/wiadomosci/historyczny-lipiec-2025-roku-na-rynku-nowych-aut-diesle-przegraly-z-autami-elektrycznymi,aid,5453Tesla na minusie, ale to nic nie zmienia
Wśród najchętniej kupowanych samochodów elektrycznych nadal przewodzi Tesla Model Y - choć notuje ona znaczny spadek popytu (-14,8%), bez trudu pozostaje ona numerem 1 (tak w Polsce, jak i w Europie). Na drugim miejscu zresztą też jest Tesla – Model 3 – której też kupiono o niemal 1/3 mniej niż przed rokiem. Podium uzupełnia zaś miejski debiutant Citroena, czyli C3. Warto zauważyć, iż jedynym chińskim elektrykiem w Top 10 modeli jest malutki Leapmotor T03 (miejsce 10.).
Jeśli chodzi o zestawienie marek najczęściej kupowanych BEV-ów to podium wygląda następująco: Tesla, Mercedes, BMW.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/za-taka-srednia-kwote-polacy-kupowali-elektryki-od-stycznia-do-lipca-2025-r-gdzie-wydawano-najwiecej,aid,5469Chińczycy w natarciu
Wśród modeli z hybrydowym napędem plug-in na pierwszym miejscu znajduje się Toyota C-HR, ale samochód z Państwa Środka pojawia się już na drugiej pozycji. Jest to duży SUV BYD Seal U DM-i. PHEV-y z tego kraju znajdują się jeszcze na pozycjach 6., (Jaecoo 7) i 9. (MG HS).
https://magazynauto.pl/testy/byd-seal-5-dm-i-test-dane-techniczne-silnik-osiagi-spalanie-zasieg-bagaznik-prowadzenie-opinia-cena,aid,5440To ciekawe, iż mimo mniejszej ogólnej sprzedaży PHEV-ów niż aut BEV to właśnie w tej pierwszej kategorii chińskie modele radzą sobie lepiej. Można się jednak spodziewać, iż w obu obecność „chińczyków” będzie coraz większa, bo liczba dostępnych modeli rośnie w ogromnym tempie.
https://magazynauto.pl/porady/chinskie-samochody-w-polsce-serwisowanie-gwarancja-ceny-i-dostepnosc-czesci,aid,5482Coraz lepsza infrastruktura
Warto w tym miejscu krótko wspomnieć o rozwoju infrastruktury do ładowania aut. Wg danych za lipiec znajdowało się u nas 5796 stacji ładowania (+49% rok do roku), a punktów – 11 241 (+51%), przy czym tych o mocy powyżej 100 kW naliczono, odpowiednio, 894 i 1933 szt.
Poniżej prezentujemy najnowsze wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych i hybrydowych w podziale na najczęściej kupowane modele w obu kategoriach.
Top 10: Najpopularniejsze samochody elektryczne w Polsce (I-VII 2025 r; dane PZPM)
1. Tesla Model Y

2. Tesla Model 3

3. Citroen C3

Tesla Model Y | 1302 | -14,8 |
Tesla Model 3 | 976 | -26,9 |
Citroen C3 | 916 | nowy model |
BMW iX2 | 624 | 1460,0 |
Dacia Spring | 593 | 300,7 |
Ford Explorer EV | 578 | nowy model |
Skoda Elroq | 517 | nowy model |
Hyundai Kona | 508 | +227,7 |
Mini Cooper | 506 | +703,2 |
Leapmotor T03 | 502 | nowy model |
Top 10: Najpopularniejsze samochody hybrydowe plug-in w Polsce (I-VII 2025 r; dane PZPM)
1. Toyota C-HR

2. BYD Seal U DM-i

3. Volvo XC60

Toyota C-HR | 1358 | +498,2 |
BYD Seal U | 1191 | nowy model |
Volvo XC60 | 1179 | +181,4 |
Volkswagen Golf | 911 | +611,7 |
Lexus NX | 769 | +142,6 |
Jaecoo 7 | 719 | nowy model |
Toyota RAV4 | 699 | +21,8 |
Volvo XC90 | 636 | +99,4 |
MG HS | 550 | nowy model |
BMW serii 5 | 482 | +70,3 |