Za sprawą wersji GR Sport nowa Toyota Yaris Cross ma stać się bardziej emocjonująca dla nowych klientów. Na razie tylko w Japonii, ale być może zobaczymy ją także w Europie.
Toyota Yaris Cross zadebiutowała w salonach rok temu
Mówi się o niej, iż to Yaris na szczudłach. B- crossover bazuje na Yarisie i wykorzystuje jej płytę podłogową, ale jest od Yarisa większy, przestronniejszy i ładniejszy. Ma pojemniejszy bagażnik i całkiem sporo miejsca w środku. Nic dziwnego, iż klienci rzucili się do salonów tuż po premierze auta, a w Polsce pierwsze 500 sztuk rozeszło się w ciemno.
Kwestią czasu były nowe wersje: Adventure i teraz – GR Sport
Ta druga na tę chwilę dostępna jest wyłącznie w Japonii. Wbrew pozorom to coś więcej niż tylko kilka nowych detali stylistycznych i delikatnie przeprojektowany przód. Auto zyskało sztywniejsze nadwozie i poprawione zawieszenie. Dodatkowe wzmocnienie w środkowej części podwozia ma zapewniać lepszą stabilność i zmniejszenie przechyłów nadwozia.
Yaris Cross GR Sport ma również obniżony prześwit o równe 10 mm i ulepszony elektryczny układ kierowniczy. Crossover porusza się na 18-calowych oponach Falken FK510.
We wnętrzu pojawiły się nowe fotele z dodatkowym podparciem
Wykończono je syntetyczną skórą i tapicerką Air Nubuck. Skórzana jest również trójramienna kierownica z logo GR oraz gałka zmiany biegów. Aluminiowe nakładki na pedały i metaliczne akcenty na konsoli środkowej wyczerpują listę nowości.
Pod względem mechanicznym nic się nie zmienia
Sport jest tylko w nazwie. Dostępna będzie wersja hybrydowa oraz wariant z silnikiem benzynowym. Układ hybrydowy składa się z 3-cylindrowej jednostki 1.5 i elektrycznego motoru, a jego łączna moc wynosi 116 KM. Napęd na przednią oś zapewnia bezstopniowa przekładnia e-CVT, a opcjonalnie dostępna jest wersja z napędem na wszystkie koła.
Alternatywą pozostaje jednostka benzynowa 1.5 o mocy 125 KM, z którą zestawiono manualną skrzynię lub bezstopniowy automat.
Toyota Yaris Cross GR Sport trafi do sprzedaży na japońskim rynku w sierpniu tego roku
Cena? Benzynowa wersji w Japonii zaczyna się od 2 367 000 jenów, czyli ok. 80 000 zł. Hybryda startuje od 2 750 000 jenów, co stanowi równowartość 92 500 zł.
Źródło: motor1.com